Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
huskygirl profilbild

huskygirl

Kvinna ·

18 sep, 2012

snälla hjälp mig med storlek! 375cc eller 400cc??

Bröstförstoring
snälla jag behöver verkligen alla råd och tips jag kan få! ska snart operera mina bröst. men har jätte svår beslutsångest!!! först bestämde jag och min läkare 350cc men jag ångrade mig och vill ändra till antingen 375 eller 400....visst ändras bredden också om man tar till exempel 375cc eller 400cc? sen är jag ganska tunn av mig, har alltid varit det, så min fråga är till er som är erfarna och gjort bröstförstoringar. jag har nu knappt 70A i bhstorlek, den fylls inte äns ut...många tankar som snurrar och måste bestämma mig snarast för har snart op. jag vill ha stora men endå inte "bomber" om man säger så..sen har jag läst runt ett tag och ser att om man är "tunn" person så finns det större risk för "komplikationer" stämmer det? sen en till fråga det här med massage på brösten..vissa säger man ska och vissa inte. jag ska opa runda gelehallon ska man massera dom eller inte? läste också om personer som fått "glapp" mellan brösten...blir skit nervös när man läser allt sånt här...sen att vissa hittar inte alls någon bh som passar dom. snälla hälp mig!!!
tack så mkt på förhand!
16

Sortera efter

rymd

Kvinna ·

18 sep, 2012

Hej! Nu har ju jag inte opat mig ännu, men har samma funderingar som du. Har också typ 70A, 75A  i bh och är tunn.. Vill också ha ca 350-400 och kan inte heller bestämma mig :( :p
Har också hört att  man kan få mer komplikationer om man är tunn.. Tror det är främst rippling man står i riskzonen för.
Hör med din kirurg angående massagen.
Gilla

huskygirl

Kvinna ·

18 sep, 2012

hej. tack nån som känner samma som jag!! ;) jah alltså har jätte svårt att bestämma mig. jag ska lägga den bakom bröstmuskeln ialla fall, men längre har jag inte kommit nu. bara velar hela tiden vilken storlek jag ska ha skit jobbigt....sen oroar man sig när man är "så smal" att för storleken alltså törs jag ta 4oocc tillexempel och blir det megabomber? vill ha stora men inte mega ;)
Gilla

Emma13

Kvinna ·

18 sep, 2012

Halloj. Här är en tunn opererad tjej, hade dock lite mer bröst än ni. Ni kan se på min signatur vad jag lagt in. Ska försöka besvara frågorna..

Ja bredden blir större om det inte är så att du väljer en högre projektion (hög eller extra hög etc). Tänk att cc är ml så förstår du att du måste fylla ut antingen på bredden eller på höjder när du ökar i cc.. Det är ju viktigt att tänka på då det kan ge ett annat utseende på brösten om man ändrar i cc allt för mkt. Jag vet faktiskt inte hur mkt ens egna vävnad avgör för storleken men jag tror du kommer se väldigt storbystad ut med en 400cc om du har 70A nu. Som sagt så hade jag 75B där bröstet typ vällde över för att det var för litet och har nu 75 D. Det som folk menar när de inte kan hitta bhar är att de har för stora implantat så att de vanliga underklädsbutikerna inte alls har ett sånt utbud. Jag har märkt av detta redan nu med min d-kupa. H&Ms storlekar är bara att glömma för mig. De har sällan D och om de har det så är mina implantat ändå bredare än bhns bygel så att bygeln sitter på bröstet. Jag kan däremot handla 75D på Kapphal, Lindex, Cubus etc vilket jag tycker är otroligt skönt för det var nästan ett krav för mig när det gällde storlek - jag ville inte ha så stora att jag inte kunde handla på de vanliga butikerna :) Många här har en E,F,G-kupa och då är det väldigt svårt att hitta bhar. Jag tycker att jag har STORA bröst (för min kropp) och då har jag bara 320 cc, betydligt mindre än vad du tänkt dig. Vad gäller komplikationer så är det delvis sant att vissa av riskerna ökar, som rippling som ni nämnde. Risken för DB ökar däremot om du har mkt egen vävnad och lägger bakom.. Så det är väldigt olika. Rippling i någon form bör alla som gör en bröstförstoring på räkna med. Jag känner av rippling på utsidan av minda bröst även om det inte syns. Det är ganska få som masserar sina bröst nu för tiden då många gör textuerade. Lyssna bara till vad kirurgen säger, han/hon vet bäst om du bör massera :) "Glapp" mellan brösten är vad jag tror du menar när man lägger bakomplacering och implantaten "följder med" nör man spänner musklerna. Det skulle väl kunna ses som en viss muskelpåverkan eller i alla fall en komplikation. Alla får inte så men risken finns om man lägger bakom.

Hoppas du fått svar på en del frågor nu! :)
Gilla

huskygirl

Kvinna ·

18 sep, 2012

tack så mkt för ditt svar! :) vad menas med textuerade? jo förstår dom kommer bli stora det vill jag också, men inte så stora att brösten typ bara syns för jag är ganska lång och smal. skiljs det mkt mellan 375cc och 400cc?
Gilla

huskygirl

Kvinna ·

18 sep, 2012

föresten blev du sjukskriven av din läkare efter din op?
Gilla

via_dolorosa

Kvinna ·

19 sep, 2012

ställ dig frågan: Om du måste välja hade du då levt men något för stora bröst eller något för små? Välj därefter. Nu framgår inte hur lång du är eller vad du väger så om 375-400cc klassen blir stor eller liten på dig är supersvårt att uppskatta.
Gilla

huskygirl

Kvinna ·

19 sep, 2012

jag har bhstorlek  knappt 70A, jag är 168cm lång, väger ca 46 kg, har tänkt lägga bakom bröstmuskeln. vilken betydelse har tillexempel 400cc på en som väger 46kg och är 168cm lång mot en som väger 60kg och är 168 cm lång. alltså blir brösten större på den personen som väger mindre och är längre än den som väger mer? det är sånna funderingar jag har.. för om det är fallet som känner jag mig ganska säker i mitt beslut. hoppas jag kunde förklara någorlunnda va jag mena ;) snälla hjälp mig!!
Gilla

Marina

Kvinna ·

19 sep, 2012

husky - nu har jag raderat tre av de fyra dubletterna - om du råkar ut för detta igen, var då snabb att redigera och skriv Dubbelpost i dem - sådan hittar jag genom att söka på det rodet - och städar bort dem med jämna mellanrum. :)
Mvh
Marina
Gilla

Emma13

Kvinna ·

24 sep, 2012

husky: man kan välja mellan antingen släta eller texturerade. det är alltså ytan på implantantet och det "sägs ge lite olika konsekvener", alltså vilket som minskar risken mest med komplikationer. men det hela är väldigt omdiskuterat och det finns väl inget helt klart svar på det.

ja skillnaden blir stor beroende på längd och vikt! inte så att tuttarna blir större, för implantaten är ju lika stora. däremot så SER det väldigt olika ut! om man väger mer så är han ofta bredare i kroppen och har därmed ett eget naturligt bredare bröst. då kan man också ta ett bredare implanat. någon som väger mer än dig kan då ta samma CC som du, men det kommer inte se lika stort ut då implantatet är bredare och inte lika "putitgt". medan du, som är så smal, behöver ta ett högt implantat för att komma upp i samma CC, förstår du? jag skulle säga att längen spelar mindre roll, mindre än vikt. i alla fall så länge personen är tunn, tuttarna kommer se lika stora ut för det (och nu pratar i inte om en tjej som är 190 cm). vad har du tänkt välja för projektion? sen så om du lägger bakom så säger folk att man kan räkna med att att ca 50 cc "försvinner". jag har lagt framför så vet inte riktigt vad som gäller där..
Gilla

Emma13

Kvinna ·

24 sep, 2012

skillnaden mellan 375 och 400 är inte alls så stor.. kan ju vara mer mentalt ;)
Gilla

Chabella

Kvinna ·

15 maj, 2013

Jag väger 43 kg och är 158 cm ska Op hos proforma clinic kan jag bli nekad för att välja tex 375 ccl :/
Gilla

jny

Kvinna ·

15 maj, 2013

Jag har ungefär samma utgångsläge som dig och jag ska också op hos proforma och jag velar mellan två strl 350-375. Men när jag frågade Örjan om jag skulle kunna ta 375 ist för 350 men då sa han till mig att det var osäkert att det skulle komma in i mig eftersom han redan va osäker om 350 ens skulle få plats.. så jag antar att du också ligger på samma gräns som mig att du inte får plats med 350cc.. men du kan ju alltid fråga din kirurg :)
Gilla

Stumpaan

Kvinna ·

15 maj, 2013

Hej :) jag är också ganska tunn och hade liten B kupa / A kupa innan op och la in 475cc (opererades igår) så mina bröst är väldigt svullna nu men trots svullnaden tycker jag ej dom är gigantiska. Hade jag varit dig hade jag valt den större storleken. Min kirurg sa att jag kommer kunna "dölja" dom sen men även framhäva om JAg vill de. Lycka till :)
Gilla

Phantasmic

Kvinna ·

15 maj, 2013

Hej! jag opererades igår, la in 450 cc bakom muskeln. Jag hade 75A innan och är 171cm lång och väger 54 kg. 
Tänk på att lite försvinner när du lägger bakom muskeln. Jag hde nog valt den större storleken om jag var du, tycker inte min alla känns för stora och om du nu tänkte ta 400cc så är det ju 50cc mindre än vad jag har, kan inte tänka mig att det skulle bli FÖR stort :)
Gilla

Anonym användare

15 maj, 2013

Jag tycker ni ska välja 400cc för jag själv vägde 48 kg och var 160cm lång när jag la in 500 cc (bakom muskeln) och det va inga problem att få in det. Tror inte 400 cc kmr se så mkt ut på dig eftersom du har en Akupa nu. Har till och med en vännina som hade A kupa och hon la in 450cc och det ser faktiskt fint ut och inte för mkt. Det borde vara lätt att hitta bilder på 400 cc?
Plus som någon tidigare sa att 375 och 400cc är inte alls stora skillnader så jag rekomenderar att du tar hellre 400cc. Det värsta som finns är att gå runt och tänka "jag önska jag hade lagt mer". Då spelar det ingen roll vad någon säger utan den tanken kmr irritera dig. 
Lycka till :)
Gilla

Emma13

Kvinna ·

26 maj, 2013

jag vet faktiskt inte om tanken "jag önskar att jag lagt mer" är värre än "jag önskar att jag lagt mindre". det där är så väldigt olika.. och det är så himla olika vad som ser stort ut på någon och litet på någon annan. båda tankarna är jättejobbiga, men nu känner jag "jag önskar att jag lagt in mindre" och tror inte att jag skulle kännt alls ett behov av större om jag gjort dom mindre. men jag verkar ändå ganska ensam om den tanken just här på pof...
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem