Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Qrusa profilbild

Qrusa

Kvinna ·

25 apr, 2014

Stor bukplastik runt maj 2014!

Bukplastik

Hej! Jag letar några i samma sits att gå igenom det här tillsammans med, bolla tankar och erfarenheter lite 🙂 Jag gör en stor bukplastik i Stockholm i början av maj, kan knappt vänta men samtidigt ganska nervöst! Har tre barn som är 1, 4 och snart 7 år gamla. Väldigt trött på att ha matsmältningsproblem, ont i ryggen och bristande bukstabilitet pga separerade bukmuskler sedan min första graviditet. Snart ska jag äntligen få en normalt fungerande kropp! Lycklig men lite skrajsen också.

2

Sortera efter

Min resa

Kvinna ·

28 apr, 2014

Hej! 15/5 ska jag göra full bukplastik och även bröstförminskning :) 3 barn, även delade muskler. 3 kjejsarsnitt. Längtar såå nu :)
Gilla

Qrusa

Kvinna ·

05 maj, 2014

Hej! Vad roligt att du svarat! Här hade jag planerat in en massa aktiviteter med barnen fram tills idag så tiden har rusat fram, hade missat att du svarat tills nu! Har du drömt mycket om operationen? Jag ska opereras idag och har drömt något som är kopplat till själva operationen nästan varje natt. Den tydligaste drömmen var hur jag blev sövd, blev helt klarvaken i verkligheten i samma sekund som jag somnade i drömmen. Jag förstår att du längtar, det har jag också gjort. Det är en lång process men nu kan vi iaf på sikt se fram emot en normal kropp som fungerar som den ska! Jag har haft ryggproblem sedan första barnet var ett år så min största förhoppning är att på sikt bli bra i ryggen, sedan är det självklart ett plus att känna sig snygg också. Min mage är just nu vältränad men helt bucklig pga bråcken så det blir skönt att slippa se dem :) och att slippa tänka på problemet och känna av det dagarna i ända. Mina barn har aldrig upplevt att ha en mamma som inte är helt fokuserad på att "laga" sin kropp genom träning, träning, träning vilket inte direkt fungerat så det blir en helt ny upplevelse för dem när jag kan lägga det här bakom mig och fokusera på något annat än rehabilitering :D

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem