Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
girlie

girlie

Kvinna ·

Stor skillnad mellan 320/400 och 580/630?

Bröstförstoring

Hej vänner! Opererades 30 jan för andra gången. Från 320HP/400MP till 580UHP/630UHP. När vi tagit av mig tortyr bh:n för första gången morgonen efter operationen kan jag säga direkt att jag knappt såg ngn skillnad överhuvudtaget. Vet inte om jag gör det nu heller (har dock inte tagit av mig bh:n sen dess, utan bara sett mig själv med tortyr bh på i spegeln). Har jag blivit strlsblind eller vad är det med mig??? Kanske är brösten så spända att huden inte töjts för de nya implantaten...? Antat dock att jag blivit storleksblind. Skillnaden mellan de nya samt gamla implantaten är ändå 260cc och 230cc samt UHP. Men det kanske inte gör en stor skillnad ändå...men har iaf en önskan att gå upp 1-2 storlekar.

13

Sortera efter

Alma27

Alma27

Kvinna ·

Hm. Nu skärmer du mig. Jag har 330 och vill ha större typ 500-600 är jag hoppas verkligen att jag kommer se skillnaden. Jag älskar mina nuvarande bröst när jag har bh eller bikini men inte med kläder på. Då syns dem knappt tycker jag :(

Gilla
Alma27

Alma27

Kvinna ·

hur går det med smärta föresten? Jag är lite orolig för det nu när jag vet hur det blir.Jag hade ont i ryggen efter första OP.

Gilla
girlie

girlie

Kvinna ·

Samma gällde mig alma27! Älskade i bikini men vill att det ska synas med kläder också. Smärtan är knappt jämförbar. Betydligt mildare och hanterbar på andra operationen! Visst har man ont, men absolut inte på samma nivå som på första. Dock hade jag ingen ryggvärk första operationen men fick dock de den andra vilket var extremt jobbigt eftersom det var de som höll en vaken om nätterna. Hoppas allt går bra! Har du bestämt operationsdagen än eller är du fortfarande i fundering? :)
Gilla
Alma27

Alma27

Kvinna ·

Jag ska träffa min läkare 8/maj för slutresultat samt för konsultation för större implantat. Jag ringde faktiskt nyss till kliniken för att boka OP i september men schema är inte klar än så jag får vänta till mars och ska återkomma då sa hon. Men jag tror att jag har bestämmt mig till 100%. För varje dag som går så är jag säkrare. :) Jag hade jätte ont i ryggen så jag hoppas att det blir mildare den här gången. :)

Gilla
girlie

girlie

Kvinna ·

Så länge du är säker på det ska du ju göra det :) men hur mycket betalar du för den andra operationen? Vet du det? Jag har fått höra många från POF att de betala runt 20 000 för den andra operationen. Blev lite chockad när min kirurg sa att det kostar 35 000. :( lagt 77 000 kr sammanlagt på att få ett par bröst, sjukt när man tänker på det ;)
Gilla
Alma27

Alma27

Kvinna ·

Jag ska betala 20 000 eftersom redan efter 2 veckor så var jag missnöjd och läkare sa att då betala jag bara för implantat. Min första OP gick på 54000. 49000 för Op och 5000 för kapselförsärking. mycket pengar för 2 st bollar haha

Gilla
Anonym användare

Anonym användare

Allt måste töja sig så tålamod ;) Plus att man är svullen och vätskig i kroppen i flera veckor, brösten ser mindre ut då för konturerna blir dolda

Gilla
girlie

girlie

Kvinna ·

Alma27- aa, då har vi nästan betalat lika. Lycka till med din operation <3 Tin: tack så mycket, ditt svar var mycket lugnande!!!! Man är ju så ivrig :) tusen tack!
Gilla
Alma27

Alma27

Kvinna ·

Girlie tack :) <3

Gilla
MissCharlotte

MissCharlotte

Kvinna ·

Jag gick själv upp 210cc och säger med att jag tycker absolut inte dte är någon skillnad eller jag personligen ser inte det haha! Fast sen när jag pratar med folk så tycker dom att brösten blitt/är större :P. 

Så nog mer man är storleksblind :P
Gilla
girlie

girlie

Kvinna ·

Var tvungen att gå in på din profil och se om du hade några bilder på dina bröst. För ser att du gått från 700 till 910. Jag kan säga dig att jag ser en stor skillnad på bilderna om jag jämför och måste berömma dig för dina fantastiskt fina bröst! :) Jag antar att det är bara en själv som inte ser storleksskillnaden för man måste ju nästan märka en bra skillnad när man har på sig vanliga kläder eller ska köpa bh:ar! :) Jag är iaf glad jag gjorde operationen och längtar till svullnaden lagt sig så man kan få se sina snygga bröst :D
Gilla
Svårt beslut

Svårt beslut

Kvinna ·

Du har jättefina bröst verkligen!! Men jag undrar om det är mentors Ultra High Profil runda du har? Trodde Max var 590 cc där... Jag hittar inte dina cc i mentors UHP... Vad har du för diameter och projektion( Put) på dina? Tacksam för svar då jag själv skulle vilja ha större ;)
Gilla
girlie

girlie

Kvinna ·

Ok tack så mycket, vad glad jag blir :) jag vet faktiskt inte vad jag har, hur jag visste att det var mentor var för att jag tittade på mitt garanti pappret på implantaten som jag fick tilldelat efter op. Men nu när du fråga tittade jag på pappret igen och på etiketterna står det Perthese. Haha. Jag har verkligen ingen koll på detta, min kirurg tog inte heller upp något om märke/diameter/projektion med mig när vi bestämde. Utan hon tog det som passade mig bara. Haha känner mig så dum. Men på garanti pappret står det mentor längst ner i själva häftet men på de fastklistrade etiketterna från implantaten står det Perthese. Kanske hjälpte dig lite nu? Haha! Ber om ursäkt för mitt ovetandes :)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem