Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Winter

Winter

Kvinna ·

Stor skillnad mellan 350 och 550?

Bröstförstoring

Har nu 350 cc mellanprofil och skulle vilja ha lite större, dock inga jättebomber. Tror ni 550 hög profil blir för mycket då? Hur mycket bör jag byta till för att det ska bli någon synbar skillnad?

16

Sortera efter

girlie

girlie

Kvinna ·

Hänger på här
Gilla
sussipussi

sussipussi

Kvinna ·

Minst 200cc ökning för märkbar skillnad. Sen får du väga in skillnaden i put och bredd på implantaten oxå. Skiljer lite mellan märkena oxå :))
Gilla
Winter

Winter

Kvinna ·

men brösten blir väl inte mindre breda bara för att jag tar en högre profil (det är samma märke som tidigare). Är nöjd med bredden och vill inte att den ska försvinna. Vill barar ha lite större bröst :)

Gilla
sussipussi

sussipussi

Kvinna ·

Nej då blir nog implantaten lite bredare ;) Ska finnas en lista med mått på olika cc i olika märken på denna sidan som du kan jämföra lite med
Gilla
Winter

Winter

Kvinna ·

Men om jag tycker att mina 350 är bra men gärna skulle ha lite större, kan jag då uppleva 550 som FÖR stora tror ni?

När jag provat med ristestet så ser det väldigt stort ut? :/ Är rädd att bara se dum och tjock ut.

Gilla
Cagi00

Cagi00

Kvinna ·

Lite beroendes på implantat men tar du Mentor HP så är skillnaden mellan 350-550cc ungefär 1,8cm i bredd och 0,7cm i put, blir en markant stor skillnad..
Gilla
Winter

Winter

Kvinna ·

Blir galen på detta!! Kan inte bestämma mig :/

Vad tror ni är snyggast? Att behålla 350 eller byta till 550.

Är 170 cm lång och väger 57 kg.

Gilla
Pygme

Pygme

Kvinna ·

Hur missnöjd är du nu? Verkar som att du ändå är nöjd, jag skulle aldrig riskera en omop med allt vad det innebär om jag inte var tvungen.. om du är komplikationsfri dessutom.. ny risk för infektion, kapsel, ny ärrvävnad, dåligt resultat, missnöje med den nya storleken.. :/

Gilla
9April

9April

Man ·

Det blir ca 1-2 bh-storlekar större antagligen. Du e ju lång så 550 e inte så stort med den längden.
Gilla
Opticruise

Opticruise

Kvinna ·

Jag hade 300/350 Låg profil och bytte till 550hp ..Jag ökade 2 mm på bredden och 2 cm på putet.Gick upp 2 stl i bh..Jättenöjd! Vart en märkbar förstoring vilket jag ville ;)
Gilla
Dewdrop

Dewdrop

Kvinna ·

Nu är jag ute på hal is känner jag, men jag undrar lite varför du vill byta om du egentligen är nöjd? (Det här inlägget ska läsas med vänlig röst för jag menar det vänligt, mest nyfiket.) Är du ute efter den första "kicken" när de är nya och man inte kan sluta se sig i spegeln för att man fått bröst? Eller är det något annat? Skulle du kunna vara nöjd med att ha push-up BH då och då för att få dem att vara större vid vissa tillfällen? Du som är ganska lång kan säkert bära upp större utan att det ser konstigt ut, men att riskera en ny operation med alla saker som kan bli sämre om du är fin och komplikationsfri nu känns som en lite ogenomtänkt idé. Är det någon som sagt något taskigt om storleken på dem du har nu?

Som vanligt är det ju du och bara du, som ska känna dig helt nöjd och ibland kanske man inte vågade ta tillräckligt stora första gången. Men fundera lite på vad som skulle bli bättre om dina bröst var lite större. Ibland funderar jag själv på mitt jättestora mellanrum mellan mina bröst men så tänker jag: På vilket sätt skulle jag bli lyckligare om jag hade en snyggare klyfta? Jag som inte hade bröst alls förut och nu är såååå glad över att jag har ett par snygga bröst (även om de sitter så långt ifrån varandra att de får skrika om de vill prata med varandra). Då kommer jag fram till att jag tänker vara nöjd med hur det är nu.

Jag önskar dig lycka till i dina funderingar!
Gilla
Winter

Winter

Kvinna ·

Jo jag tycker ju om mina bröst men är inte helt nöjd med dom. Tanken på att dom kan bli "bättre" får mig att fundera på en till operation. Ångrar att jag inte tog lite större för jag vill fortfarande inte gå utan en vadderad bh för då tycker jag brösten försvinner i profil under kläderna.

Gjorde även vårtgårdslyft i samband med bröstförstoringen och vårtgårdarna är definitivt inte fina. Så det är inte enbart storleken som kan förbättras vid en ny operation utan även vårtgårdarna. Men även fast jag vill ha större bröst så är jag osäker på att jag passar i det. kanske bara kommer se tjock ut..

Vet att många förmodligen tycker jag är galen som funderar på att ändra på något som är bra, men jag har så höga krav på mig själv och kan inte släppa tanken på att förbättra brösten. Har man opererat brösten så borde dom vara så perfekta som dom kan bli tycker jag.

Gilla
Winter

Winter

Kvinna ·

Skulle ju kunna gå upp ca 100 cc och inte 200 cc men det tyckte kirurgen var onödigt. Var på konsultationen inställd på att byta till 440 som jag valde bort vid första operationen. Men då sa han att det inte blir  så stor skillnad och att jag behövde upp till 550 för att få en märkbar skillnad.

Men 550 känns så stort och jag vill inte se ut som två bröst :/

Gilla
Winter

Winter

Kvinna ·

Nu tror jag att jag bestämt mig.. Blir nog 550 istället men kan ju hinna ändra mig igen ;)

Gilla
bojard71

bojard71

Kvinna ·

Jag bytade från 345 cc Mp+(Perthese) till 450cc Hp Mentor Cos 2.

Visst märker jag skillnad + att jag gick upp en kupstorlek.

Gilla
Opticruise

Opticruise

Kvinna ·

Winter skrev:

Nu tror jag att jag bestämt mig.. Blir nog 550 istället men kan ju hinna ändra mig igen ;)

Jag ökade från 350lp till 550hp och det blev stor skillnad..2 cm på putet och 2 kupstl i bhn :)Troe du blir nöjd med 550 :)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem