Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
tajja

tajja

Kvinna ·

Stor skillnad på 500 cc och 600 cc??

Bröstförstoring

Dum fråga kanske, förstår ju att de är skillnad, men jg ska Op om ca 3 veckor, och jag provade ut 450 cc mentor hp, de va liksom lagom sådär, men så sa sköterskan att de blir ju mindre då man lägger inlägget helt bakom, och MINDRE vill jag ju absolut inte ha! så har tänkt och tänkt att MINST 500 då, och om man ändå är uppe i 500, kanske lika bra och lägga i 50-100 cc till? Jag vill ha ganska stora, snygga bröst men inte överdrinet stora heller... oooh de är så himla svårt. Känner mest rädsla för att få "för små" när man ändå ska genomföra op. 

Någon som är ungefär som mig i lägnd och vikt som lagt i minst 500 cc? :)) 

Jag är ca 168 och väger ca 58 kilo. 

Ge mig råd och tips så blir jag över lycklig! :) 

3

Sortera efter

via_dolorosa

via_dolorosa

Kvinna ·

vilket märke av implantat o hade du tänkt dig implantaten i samma projektion eller öka bredden istället? Vilket typ provade du på konsulationen?

Gilla
tajja

tajja

Kvinna ·

Jag provad ut mentor runda hp, jag skulle nog kunna öka lite grann på bredden och mer i pofil tror jag. 

du har framför, hur kommer det sig att du valde det om man får fråga ?:) 

Gilla
via_dolorosa

via_dolorosa

Kvinna ·

Om du ska forstätta på hp, kommer den största skillnaden öka på bredden ca 4mm per 50cc steg... Väljer du däremot uhp så kan du behålla samma bredd och enbart öka putet. I fliken "av intresse" kan du välja "bröstimplantat" där finns en lista på skillnaderna mellan de olika storlekarna. Tänk bara på att inge gå på för stort så du inte ångrar det. Jag har själv 600 o 650cc och är 176cm o 70kg, o den storleken ser stor ut på min kurviga kropp. ;) Om jag hade kännt till att de skär sönder nästan hela muskelfästet hade jag aldrig vat bakom muskeln som första alltrenativ, tycker inte det är naturlgt o göra så mé kroppen. Var yngre o dummare o trodde jag var påläst... Vilket jag idag inser :P Jag har haft lite olika komplikationer, kapsel, smärta obehag och muskelpåverkan. Fick även veta att jag som helt saknar egen vävnad skulle få bollgröst mé väldiga kanter o det villa jag inte ha, idag vet jag att det inte alls é så. De flesta bollbrösten mé kanter jag sett har faktiskt varit bakombröst. Jag har fått mycket naturligare resultat nu när jag har framför, då jag har tunnhud o nada egen vävnad riskerar jag rippling, då valde jag släta coh1 implantat för jag tror detta ska motverka rippling. Ännu har jag klarat mig fint trort att i princip alla implantat veckar sig något. Att få implantaten framför var en BEFRIELSE känsla för mig. Äntligen é jag super nöjd och det kan inte bli bättre just nu =D
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem