Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Pumba

Pumba

Kvinna ·

STORLEK 400cc HJÄLP! (OP på tisdag!)

Bröstförstoring

Trallalaaa japp då vare snart dags!

Jag har väntat så länge på dagen som är här i övermorgon och ny börjar den klassiska stressen smyga sig in. Jag skall opereras på Citadell av Peter Cosmo och bestämde mig vid konsultationen iprincip direkt för 400 cc. Det var hans första förslag och det kändes bra, perfekt bredd, perfekt, profil, allt. Men nu börjar jag bli lite orolig... Vill inte ha enorma bomber men ändå stora bröst... Sen är det ju dilemmat med att jag är ganska tanig, 48 kg och 165 cm.. Fyller idag ut en a/b-kupa ungefär, med andra ord där finns lite men definitivt inte tillräckligt...

Någon som vet ungefär vilken storlek jag får på dem efteråt eller som lagt in ungefär lika mycket? Är ni nöjda? Låter det som ett bra val? hjälp please....

16

Sortera efter

Sweetah

Sweetah

Kvinna ·

Hej! Vad roligt för dig att du ska operera dig snart :) Jag har 400 cc, är 163/164 och väger 48 kg men på mig ser det inte alls stort ut, men det är för jag har låg profil. Min kompis har 450 och är mycket större än mig och hennes ser skit stora ut för att de är i hög profil. Tror säkert du kommer bli nöjd med 400 hög profil (kanske ev mellan om de inte ska se för fake ut eftersom du är så liten) inte för stora och inte för små :)

Gilla
boobiesvidern

boobiesvidern

Kvinna ·

jag har 400cc hög profil och är kortare och lite smalare. jag tycker att mina ser naturligt snygga ut.

tycker inte att hög profil stör mig. gjorde op av Jörg Bohn på citadellkliniken.

lycka till

Gilla
Miss_V

Miss_V

Kvinna ·

Jag skulle gissa att de kommer att se stora ut, men inte enorma! Jag har 375 och är längre än dig. Beror helt på vad du är ute efter
Gilla
Opticruise

Opticruise

Kvinna ·

Tycker du ska köra på det du tänkt.. Har haft både låg och hög profil och tycker min låg var platta,inte fint.. Samt att de inte syntes i kläder alls.Har idag hp och det är kanon.400 är en bra size tror jag med dina mått med..
Gilla
Pumba

Pumba

Kvinna ·

Tusen tack för den hjälpen allihopa! Jag kör på det då och siktar på att det blir bra :D

Gilla
Jenna_J

Jenna_J

Kvinna ·

Jag är 175 cm och väger 62 kg och jag ska ha 400 cc. Jag har inte tagit Hp och anledningen till det är för jag vill fylla upp mer mot bröstkorgen och inte ha så putiga bröst, min kirurg sa även att det skulle passa mig bäst. Det är omöjligt för oss här inne och avgöra om det kommer att bli för stort eller inte. Jag tror dessutom många här inne, som är nöjda med sitt eget resultat, gärna förespråkar sina egna inlägg och placeringar. Så lita på kirurgen och din egen intuition är min rekommendation!

Gilla
Opticruise

Opticruise

Kvinna ·

Jenna_J skrev:

Jag är 175 cm och väger 62 kg och jag ska ha 400 cc. Jag har inte tagit Hp och anledningen till det är för jag vill fylla upp mer mot bröstkorgen och inte ha så putiga bröst, min kirurg sa även att det skulle passa mig bäst. Det är omöjligt för oss här inne och avgöra om det kommer att bli för stort eller inte. Jag tror dessutom många här inne, som är nöjda med sitt eget resultat, gärna förespråkar sina egna inlägg och placeringar. Så lita på kirurgen och din egen intuition är min rekommendation!

Men hon vill ju veta vad andra på forumet tycker, kan säga att utan detta forum hade jag inte suttit med mina drömbröst idag.. Finns tyvärr saker som kirurgerna inte informerar om :-(
Gilla
Rosenknopp

Rosenknopp

Kvinna ·

En bitter erfarenhet att inte ta reda på så mkt det bara går innan op an andras erfarenheter! Sen kan man ta all den informationen och bolla idéer och tankar med sin kirurg! Med det jag vet idag hade min bröstresa sett heeeelt annorlunda ut så jag tror det är en god ide att samla tips och idéer på detta forum!
Gilla
Plastikfreak

Plastikfreak

Kvinna ·

jag har 375cc och är bara 155 lång och jag tycker inte dom ser jättestora ut på mig :)

ser normalt ut.. så jag tror absolut att du kan ta 400cc utan att behöva känna att det känns för stort, lycka till!

Gilla
Pumba

Pumba

Kvinna ·

Vill börja med att tacka alla för svaren! :)

Jenna_J jag förstår precis vad du menar och jag känner att jag kan lita på min kirurg till 100 %, det är mest mig själv jag är osäker på ;) Detta beslutet är ändå ett som skall följa mig väldigt länge, min kropp kommer att växa och förändras med tanke på att jag är så pass ung fortfarande. Att lägga in 400cc kanske passar mig nu men jag vill mest veta hur andra som valt den storleken känner, om alla har önskat att de tog lite större eller om det rent av var för stort. Det är alltid svårt att avgöra sådant innan. Delvis bakom placering och hög profil är jag säker på eftersom att både jag och kirurgen är överens om att detta kommer passa mig bäst och se naturligast ut, dessutom tror jag att det ger ett resultat jag önskar. Självklart kommer jag inte hålla någon annan här på forumet ansvarig om jag ångrar mig, istället hoppas jag få hjälp till rätt beslut. Men nu har jag bestämt mig för att hålla fast vid 400 cc, det kommer bli awesome.

Dock fick jag nu i duschen storleksnoja på andra hållet xD tänk så blir de stora, de jag har nu är ju ändå helt okej... eller? fast nä..

hahah shit sånna reaktioner en operation kan ge! Men jag är galet förväntansfull och kan egentligen inte vänta!

Alla andra, tack så mycket :D

Plastikfreak, vilken bh-storlek fick du efter din operation? :)

Gilla
Plastikfreak

Plastikfreak

Kvinna ·

jag opererades i onsdags så jag har inte kunnat testa nån bh än :)

men på sportbhn så har jag 75C

Gilla
Thess J

Thess J

Kvinna ·

Jag har 440 cc hp. Är super nöjd med storleken fastän jag bara haft dom i 6 dagar. :) Har nu 65F. Låter enormt men väl på så är det inte så stort ändå. Är som sagt super nöjd! Så 400 tror jag kommer bli kanon på dig.

Gilla
Vanessa88

Vanessa88

Kvinna ·

Åhh det är ju svårt! Sj tycker jag att mina är lagom men andra tycker de är STORA, min syrra säger t.o.m att de ser groteska ut MED vissa kläder. Men de är kanske därför att jag hade så små innan så blir ju en skillnad. Men fundera över om du mest är rädd för att de ska bli för små eller för stora. Eftersom du är så liten tror jag att de kommer se väldigt fejk ut med 400cc, men kanske så du vill ha de?? LYCKA TILL!!!

Gilla
Pumba

Pumba

Kvinna ·

Jag vet ju inte riktigt vad jag vill ;) men superfejk är jag ganska säker på att de inte kommer se ut :) både jag och Peter kom fram till att 400cc blir det största som klär min kropp utan att se fejk ut, vilket i alla fall var det jag ville uppnå innan konsultationen :) det är ju först nu jag börjat vela men jag ser inte det som ett alternativ att gå ner i storlek och upp känns bara för stort så det blir nog bra :)!
Gilla
Plastikfreak

Plastikfreak

Kvinna ·

jag opades i onsdags och jag är ju ännu kortare än dig och har 375cc hp, och det ser absolut inte för stort ut!

jag hade 70A/75A innan op, det ser fint ut =) hade först tänkt lägga in 400 också men jag minskade till 375, 

hoppas du kommer fram till vad du vill lägga in!=) det är en jungel, jag velade ända fram tills min operationsdag så oroa dig inte.

lyssna på vad din kirurg rekommenderar till din kropp också, och gå på magkänsla. 

Gilla
Pumba

Pumba

Kvinna ·

Det blev 400cc hp och jag är så jävla lycklig nu! Operationen är över, jag har knappt ont och storleken kommer bli perfekt!! Underbart! :)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem