Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
annajo profilbild

annajo

Kvinna ·

09 sep, 2020

Storlek... 500 eller 600cc?

Bröstförstoring

Nu är det bara 3 veckor kvar tills jag ska förstora mina bröst.. längtar såklart men är SÅ svajig i hur jag känner med storlek. Ena dagen är jag 100% klar med att jag ska ha 600cc (som jag tyckte såg bra ut på konsultationen) och andra dagen får jag kalla fötter och funderar på MAX 500cc, kanske mindre. Ju mer jag kollar på andras bilder desto mer osäker blir jag. Jag är 170 lång och väger ca 65kg. Johan på Bellakliniken tyckte jag skulle ta ”det största jag kunde tänka mig” för att de flesta ångrar sig att de inte tog större efteråt. Hjälp, vad säger ni som valt mellan dessa storlekar?

10

Sortera efter

Betty Boop

Kvinna ·

09 sep, 2020

Hej! Jag är 173 o väger runt 65 kg. Har idag 510cc som jag haft i 10år. Jag har varit jättenöjd med den storleken. Med kläder på ser det varken litet eller stort ut, utan lagom. Med bikini så syns det ju mer... Ska byta i November pga ruptur, o då funderar jag på antingen det närmsta jag har idag( 550cc) eller gå upp till 625 som är nästa steg... Hur stora vill du liksom ha? Vill du de ska se naturliga ut, eller får de se lite fake ut?
Gilla

annajo

Kvinna ·

09 sep, 2020

Hej! Vad kul o höra att du är nöjd med den storleken och att det känns lagom, är ju ungefär samma längd och vikt. Har själv också 70B i nuläget. Jag tycker det är snyggt med stora bröst och vill ha det, men är tveksam till hur det kommer se ut på mig och hur det kommer kännas att gå från ganska små bröst till så stora.. vill dock att det ska se ”naturligt” ut (därav valde jag motiva, bakom muskeln). Det var jag noga med att poängtera på konsultationen, och han menade att det skulle ge ett naturligt resultat trots en större strl eftersom jag är ganska lång
Gilla

Hannaan

Kvinna ·

10 sep, 2020

Det är ju så himla svårt att veta på förhand! Jag är 178, 58 kg och la in 420 (från inget). Med kläder är de lagom men naken stora, nu är de ju långt ifrån klara iofs men jag är glad att jag inte tog större. 495 var det största jag blev rek. Med det sagt, beror det ju på så många olika saker, din bröstbredd, hur mkt egen vävnad du har etc etc. Om det kändes bra med 600 i inlägg så kör på det. Sen låter kanske inte 600 hp som att det kommer att se så naturligt ut, men absolut att vissa kroppar ”sväljer” massor. Du kan ju alltid satsa på att bli silvermedlem så att du kan filtrera på längd och storlek på implantat, men om du är osäker skulle jag ta ett till möte innan op så att du får prova igen. Eller prova med ristestet! Jag gick omkring med mina ristuttar i flera veckor, tycker att det stämmer bra. Lycka till!
Gilla

Hannaan

Kvinna ·

10 sep, 2020

Ps, känner igen mig i din känsla, jag velade ända fram till op. Jag var på Nordiska och där fick jag iaf tid innan op att gå igenom val igen så att jag kände mig helt säker. Sköterskan sa att det var vanligt att man inte hade bestämt sig :) Så du borde ha en stund på operationsdagen, kanske lättare när det ritas upp och så.
Gilla

annajo

Kvinna ·

10 sep, 2020

Åh ja du förstår ju varför det är så svårt att bestämma sig haha! Ska prova ristest så jag kan se ungefär hur det kan se ut igen. Så får man väl hoppas det finns tid att prova lite storlekar igen på op-dagen.
Gilla

annajo

Kvinna ·

10 sep, 2020

En annan grej jag är rädd för är att de ska sticka ut mycket på sidorna (sideboob)... därav rekommenderade han hög profil. Sen vill jag absolut inte ha mycket mellanrum mellan brösten, och de är ju risken mindre för om jag tar lite större implantat.
Gilla

Hannaan

Kvinna ·

10 sep, 2020

Jag förstår verkligen! Kirurgen vet ju oftast bäst, och om du har varit tydlig med vad du vill ha och känner att ni har en bra dialog så blir det ju bra!
Gilla

annajo

Kvinna ·

10 sep, 2020

Ja jag tänker också så, får lita på de han tycker så tror jag att det kommer bli bra!
Gilla

TyTy

Kvinna ·

10 sep, 2020

Jag måste hålla med. Jag har 400/425 och är 170 cm och väger 10 kg mindre än dig och tänker att den dag jag ska byta kommer jag gå upp i storlek. Första halvåret var en bergodalbana kring om de var för små eller för stora, men det tar med facit i hand en hel del tid att landa och de förändras så himla mycket första 6 månaderna. Jag hade kunnat ta större utan att det skulle vara ett problem, jag tror du kommer trivas superbra i den större storleken när det gått ett halvår. Lycka till!
Gilla

annajo

Kvinna ·

10 sep, 2020

TyTy, tack för svaret! Jag kommer nog välja den större storleken. Hört ungefär samma som du säger från alla jag frågat som gjort en bröstförstoring. :)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem