Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Minijag profilbild

Minijag

Kvinna ·

28 apr, 2019

Storlek på implantat vid 150 cm lång

Andra bröstoperationer

Efter att jag nu har gått ner 42,5 kilo och är snart i mål så har jag nu ett tag funderat på ett bröstlyft och även lägga in implantat. Har bokat tid för konsultation i juni på tre olika kliniker och kollar så klart runt och funderar på hur jag vill att mina bröst ska se ut. Min fråga är hur stora implantat har ni som är ca 150 cm lång? Jag är ju ganska kort och vill verkligen inte ha för stora bröst, men vill i alla fall ha så stora som det går till proportionerna till min kropp. Klart att alla har olika förutsättningar när det gäller storlek men ändå intresserad av att veta hur stora implantat ni valt som är korta i rocken. Tack :-)

7

Sortera efter

TyTy

Kvinna ·

28 apr, 2019

Hey och grattis till din fantastiska resa så långt! Det är många faktorer som spelar in på vad som blir proportionerligt storleksmässigt. Längd påverkar absolut, men kanske ännu mer vilken kroppsbyggnad man har och framförallt vilken bröstbredd. På en konsultation kan kirurgen konstatera hur breda implantat du kan ha, så tänk inte så mkt på cc, utan hellre vilken look du strävar efter! Runda, fylliga, skidbacke.... ta med en bild till konsultationen på drömbrösten och fråga hur nära det som är realistiskt för dig. Kirurgen kommer kunna göra rekommendationer utifrån dina önskemål och förutsättningar. Sen hjälper det att kolla på bilder, tycker jag, för att konstatera vad man gillar och inte gillar. När du blir silvermedlem kan du se andras bilder här på forumet och dessutom sortera efter vikt och längd. Lycka till!
Gilla

Minijag

Kvinna ·

28 apr, 2019

Tack för svaret, är svårt det här med och veta exakt hur man vill ha det och hur det kommer att se ut. Och alla tips är välkomna ;-) ska bla till Proforma för konsultation. Vad fick dig att välja dem?
Gilla

BoobFlower

Kvinna ·

28 apr, 2019

Jag är inte mycket längre än du, och jag har samma funderingar som du! Jag blev rekommenderad "demi profil", som inte är den minsta pga min bröstbredd. Kommer antagligen lägga in 330-380cc, vilket låter mycket men det är inte enbart utåt. Ska även göra ankarlyft så brösten kommer nog bli större än jag är van vid. Men jag tror inte de blir oproportioneliga. Men som tidigare sagt handlar det mest om vad du vill ha, kanske du bestämmer dig för enbart lyft efter konsultationerna?(ser att du är intresserad av det)
Gilla

Minijag

Kvinna ·

29 apr, 2019

Tack för ditt svar, ja man kanske ändrar sig efter konsultationen. Det är ju något man inte varit med om och plastikkirurgen vet ju bäst :-). Såg att du ska göra på nordiska kliniken. Jag ska dit för konsultation i juni. Vad fick dig att välja dem?
Gilla

TyTy

Kvinna ·

29 apr, 2019

Minijag skrev:

Tack för svaret, är svårt det här med och veta exakt hur man vill ha det och hur det kommer att se ut. Och alla tips är välkomna ;-) ska bla till Proforma för konsultation. Vad fick dig att välja dem?

Det är framförallt Örjan Gribbe som jag var intresserad av (men på op-dagen visade det sig att all personal var helt fantastisk). Han är känd för att göra fina ärr och dessutom syr han på ett sätt så att det blir väldigt fina resultat när man behöver sänka bröstvecket lite, som var nödvändigt på mig. Men det som fick mig att avboka de andra konsultationerna var att jag fick ett sådant förtroende för honom på konsultationen. Han kändes saklig och ärlig, var bra på att förstå vad jag var ute efter och var inte "insäljande" vilket jag uppskattade. Men han skojar gärna också, så för mig var det perfekt. Han är nog inte för alla men tycker att han inte alls är så speciell som en del här på POF upplevt. Alla gillar olika! =) Sen tycker jag att han var toppen på op-dagen när jag hade lite osäkerhet kring storleken och han hjälpte mig tillrätta med det och dessutom rekommenderade mig att inte ta den lite större som jag börjat fundera på där och då utan att det skulle bli finare på mig med de implantat vi tillslut valde och jag är så glad att jag gick på hans linje idag! Örjan är en skicklig kirurg, Proforma är i vissa fall billigare än en del andra kliniker och man får sova över vilket kan vara tryggt, men andra lite dyrare kliniker erbjuder andra typer av trygghetspaket och liknande samt att korrigeringar kan ingå i större utsträckning. Örjan föredrar även placering bakom muskel och snitt i bröstvecket vilket ju gör att han är väldigt bra på det, vill man ha något annat ska man kanske kolla på någon som är bra på just den metod man är sugen på. Alla kirurger och kliniker passar olika bra för olika personer, så träffa gärna mer än en och gå på magkänslan så kommer du må bäst genom hela processen! =)
Gilla

BoobFlower

Kvinna ·

29 apr, 2019

Minijag skrev:

Tack för ditt svar, ja man kanske ändrar sig efter konsultationen. Det är ju något man inte varit med om och plastikkirurgen vet ju bäst :-). Såg att du ska göra på nordiska kliniken. Jag ska dit för konsultation i juni. Vad fick dig att välja dem?

Har 2 bekanta som gjort bröst-op där och de var väldigt nöjda med allting. Tänkte först att jag skulle ev gå till någon annan också för konsultation men efter att ha träffat Magnus kändes det för bra. Han förstod mig på en gång och gav mig förslag utifrån mina förutsättningar samtidigt som han var väldigt vänlig. Sedan har de ett bra rykte om sig, det spelar också in på mitt val. :-)
Gilla

Minijag

Kvinna ·

29 apr, 2019

Eftersom det är en så stor grej att göra och en stor kostnad vill man att det ska blir bra. Jag ska till tre kliniker och jag har hört bra om alla tre. Men som ni säger så ska det kännas rätt och man ska ju ”klicka” med den som ska utföra operationen. Att känna förtroende och ha den där magkänslan kommer jag att gå på. Är ju ett stort steg man ska ta :-) tack för era svar :-)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem