Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Smultron89 profilbild

Smultron89

Kvinna ·

03 nov, 2019

Storleksbyte 12/11 - Hjälp!

Bröstförstoring

Hej! Jag ska göra ett storleksbyte till 500 eller 550cc 12/11-19. Kan verkligen inte bestämma mig för vilken storlek av dom två. Är det synbar skillnad på 50cc? Vad skulle ni ha valt? Det skiljer sig 0,5 cm på bredden på implantaten. Har idag implantat som är 12 cm breda.

15

Sortera efter

cvrsed

Kvinna ·

03 nov, 2019

Jag hade valt det större absolut!! Försvinner så mycket. Har bilder på min sida från när jag testade 425cc på konsultationen, och efter operationen när det blev 500cc, ser fortfarande mindre ut än på konsultationen ändå. Har också opat mig hos Örjan:) får jag fråga vad du betalar för byte? Du kan pma om du vill!
Gilla

Smultron89

Kvinna ·

04 nov, 2019

Hej! Har funderat på 550cc men är rädd att det blir för stort till min kropp. Men precis som du säger, det försvinner ju en del så kanske är värt att köra på det alternativet så det inte blir som senast att man vaknar upp och tänker jag hade kunnat lagt in lite till. Jag betalar 42000 kr för ett byte till Motiva, med kapselförsäkring inkluderad i priset. Tyvärr dyrare än min första operation. Är billigare och byta till mentor eftersom jag valt det från första början. Enligt Örjan har jag någon rabatt som fd kund, men den måste vara minimal haha :)
Gilla

Lilltösa

Kvinna ·

05 nov, 2019

Jag hade också valt de större. 50 cc är inte så stor skillnad. Har själv gjort implantatbyte, från 325 cc Mentor till 510 cc Motiva. Inte sååå stor skillnad som jag trodde det skulle bli. Men jag tänker att det kommer kännas lite större än innan sen när de väl mjuknat mer osv, är fortfarande ganska nyopererad (snart en månad sen). Har också Örjan som kirurg :-)
Gilla

Mej

Kvinna ·

05 nov, 2019

Ja större helt klart. Känns som du kanske kommer gräma dig annars.
Gilla

Lolitamin

Kvinna ·

05 nov, 2019

Jag har 550cc HP och är 172cm lång om du vill se bilder, du är ju ganska mycket nättare än mig men ändå. Jag förstår ditt dilemma, jag ska byta mina i Jan till 825 eller 925 och undrar också om den där 0,5cm kommer göra stor skillnad? Allt beror ju på hur man vill att det ska se ut, men om du är väldigt tydlig med vad du är ute efter, så borde din kirurg kunna vägleda dig. Tror inte att 50cc kommer göra gigantisk skillnad. Jag försöker tänka vad som kommer kännas värst, att jag valde för stora eller om jag väljer för ”små.” Men det är inte lätt även om man har gjort det en gång tidigare hehe. Lycka till iaf!
Gilla

Sella

Kvinna ·

05 nov, 2019

Får man fråga varför ni väljer att byta från mentor till motiva?
Gilla

Smultron89

Kvinna ·

05 nov, 2019

Lolitamin: Det resultat du har idag med dina 550cc är precis det resultat jag är ute efter! Verkligen super snyggt. Får man fråga vad du har för bröstbredd? Jag har väldigt liten bröstbredd och är rädd för att implantaten blir för breda för min kropp. Lägger jag in 550 blir det 1,5 cm bredare på varje sida än vad jag har idag. Tycker i övrigt det är snyggt om det går ut lite på sidorna och är även ute efter en bättre klyfta, vilket jag kanske skulle få med att välja det större implantatet. Har sån beslutsångest! Sella: Anledningen till att jag byter är för att jag har fått lite rippling med mina mentor jag har idag, Motivas implantat är mer fyllda och ska därför motverka rippling :)
Gilla

Smultron89

Kvinna ·

05 nov, 2019

Lilltösa: Du som precis gjort ett storleksbyte från 325cc till 510cc, märkte du stor skillnad på brösten direkt efter operationen? Vi kommer öka ungefär lika mycket i cc, så är nyfiken att höra hur du tycker storleksökningen känns. Förstår om det är tidigt att säga redan nu, men är det en synlig ökning nu i början? Jag kommer öka med 175cc om jag går från 375cc till 550cc. Jag är ute efter fylligare bröst och mer klyfta med en synbar skillnad, dock inte jätte uppenbar skillnad :)
Gilla

Lolitamin

Kvinna ·

05 nov, 2019

Tack! Jag har 13cm enligt mätningarna på första konsultationen och 550cc mäter ju 13,5. Eftersom att du är lika lång som jag så tror jag inte att det kommer se orimligt stort ut, jag vill själv också ha mer sideboob men även mer put, därför jag ska byta till corsé. Jag har motiva redan men blev lite nyfiken på mentor memorygel xtra. Är det dem du har nu?
Gilla

Lolitamin

Kvinna ·

05 nov, 2019

Smultron89, Gick precis in och kollade vad jag har för bilder uppe, de där är från 4v efter OP och jag tycker de ser mycket bättre/större ut där än nu när de är ca 8 mån. Tror absolut du ska köra på 550, det kommer nog att bli perfekt på dig med dina mått. Kan ladda upp en nyare bild så du får se hur de ser ut idag.
Gilla

Sella

Kvinna ·

05 nov, 2019

Jag är intresserad av mentor memorygel xtra men hittar inte storlekstabell. Hittar inget info på forumet.
Gilla

Lolitamin

Kvinna ·

05 nov, 2019

Samma här, såg din tråd om det. Följer den för att se om du får svar.
Gilla

Smultron89

Kvinna ·

06 nov, 2019

Lolitamin: Tack snälla för svar! Efter att ha kikat runt lite mer och på dina bilder har jag bestämt mig för att köra på 550cc, det är precis det resultat jag är ute efter. Börjar till och med fundera på 600cc, då jag är rädd att 175cc ger för liten storleksökning. Tycker det är fint med stora bröst, men samtidigt vill jag att det ska passa in på min kropp med mina mått, så blir nog kanske blir bäst med 550cc som jag tänkt från början. Typiskt mig att vela så mycket i sista stund, haha. Det är nog inte mentor Mentor memorygel xtra jag har just nu, har för mig att det är vanliga Mentor. Är detta något som är ganska nytt, känner inte igen namnet? :)
Gilla

Lilltösa

Kvinna ·

06 nov, 2019

Smultron89 skrev:

Lilltösa:
Du som precis gjort ett storleksbyte från 325cc till 510cc, märkte du stor skillnad på brösten direkt efter operationen? Vi kommer öka ungefär lika mycket i cc, så är nyfiken att höra hur du tycker storleksökningen känns. Förstår om det är tidigt att säga redan nu, men är det en synlig ökning nu i början? Jag kommer öka med 175cc om jag går från 375cc till 550cc. Jag är ute efter fylligare bröst och mer klyfta med en synbar skillnad, dock inte jätte uppenbar skillnad :)

Såg att du bestämt dig för 550 cc, tror det blir toppen :-) Det är absolut en ökning direkt efter operation, men jag trodde kanske att den skulle varit ännu större. Med kläder tror jag ingen skulle reagera på att jag gjort dem större, men till sommaren i bikini osv så tror jag man kommer se en större skillnad. Då har de ju också hunnit mjukna och hänga till sig. Jag tror jag kommer vara supernöjd om någon månad eller så :-) Lycka till på operationen, kommer gå fint. Jag upplevde tiden efter den andra operationen som så mycket enklare än första (även om jag hade det ganska enkelt då också).
Gilla

Lolitamin

Kvinna ·

06 nov, 2019

Jag har ingen bra koll om jag ska vara ärlig, såg bara ett inlägg med en länk till insta där de visade memorygel xtra, läste någon annanstans att Nordiska var först med dem tror det var från 2018 men osäker. Det har aldrig varit på tal om ngt annat än motiva för mig på Nordiska så borde kanske fråga där först. Skönt att du har landat i ditt beslut, stort lycka till! Själv har jag gott om tid att vela vidare hehe.
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem