Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
MissMc profilbild

MissMc

Kvinna ·

28 jan, 2014

Storlekspanik! 350 el. 380cc

Bröstförstoring
Då är det snart bara en ynka vecka kvar till min efterlängtande operation...
Och jag kan inte sluta tänka på vilken storlek jag ska välja?!?
Vid konsultation hos Göran på Citadell så kom jag ganska snabbt fram till att jag ville ha 350cc (då pendlade jag mellan 325 och 350)
Dock TROR jag att jag hade föredragit mellanprofil, men är tyvärr för liten i bredden för att kunna ha det om jag vill ha något över 300cc.
Men efter att ha googlat och kikat runt så ser highprofile fint ut ändå, när brösten väl lagt sig något.
Hur som, väl hemma igen, och efter att ha pratat med vänner och själv funderat en massa. Så ångrar jag att jag inte ens provade en strl större, vilket då skulle bli 380.
Jag är ju ganska liten från början, fyller knappt ut en 70A, och vill varken ha för stora eller för små. Men som många säger, det är bättre att välja en strl. större då kroppen "äter" upp en del.
Ska få prova 380 på operationsdagen... Men har stoooor beslutsångest.
Någon som kan ge tips på vad jag ska göra?
16

Sortera efter

Alma27

Kvinna ·

28 jan, 2014

Ta lite större! Jag Gjrode min OP i dec 2013 och ska träffa min läkare i maj gör att kolla slutresultatet och större implantat! Jag har 330 just nu men kommer att öka till 500-600! Jag var som knappt 70A! Jag är nöjd med storleken när jag har bikini eller bh bara , mened kläder på så syns dem knappt enligt mig haha! Lycka till
Gilla

dooris

Kvinna ·

28 jan, 2014

Jag har exakt samma PROBLEM!!! haha, eller "problem" jag velar mellan 345 cc å 380 cc, 345 cc i MP+ och 380 i HP, jag tror jag faktiskt kommer vælja 380 end of the day, før Gøran sæger de blir bra, han gør inget han vet blir dåligt el før stort vad jag vet, och eftersom ca 20 cc førsvinner så blir de som å lægga in en 360.. typ :)

VI KOMMER BLI SÅ SNYGGGA PÅ SAMMA DAG :) wihoo!!

Gilla

MissMc

Kvinna ·

28 jan, 2014

Ja, men visst är det sjukt svårt!?

Och ju mer bilder man kollar, ju mer inser man varför dom säger till en att det inte är någon mening med att kolla, för att alla är individuella ;)

Men jo, det lutar allt mer och mer åt 380! :)

Men va kul!! :D Haha! Då kanske vi ses där då :)

Gilla

maja2

Kvinna ·

29 jan, 2014

På 30 cc kommer du inte att märka någon skillnad.. som mest har jag bytt upp mig 100 och knappt ändrat bh storlek..använder fortfarande samma.

Gilla

Opticruise

Kvinna ·

29 jan, 2014

Ta det större alternativet..Jag vågar påstå att 8 av 10 tjejer härinne säger efter op. "jag kunde tagit större" ..Är typ 2 msk skillnad på de 2 implantaten.
Gilla

Nk82

Kvinna ·

29 jan, 2014

Va betyder cc? Jag ska ha 305och 320 framför och implantatet hette MP tror. Han visade i en katalog. När jag provade dom med bh och tröja så ville jag inte ha mindre, tyckte dom kändes stora. Men nu blir jag nervös.. När jag läser om alla som vill ha större.
Gilla

Pygme

Kvinna ·

29 jan, 2014

Nk82: kubikcentimeter, 1cc=1ml
Gilla

MissMc

Kvinna ·

29 jan, 2014

Nk82: Som ovanståden skrev ang. cc.

MP står för mellanprofil och HP för högprofil. Om du har varit på citadell kan du gå in på deras sida och kolla skillnaden mellan dessa inplantat.

HP (högprofil) ger ett bröst som är rundare upptill (har själv svårt att förklara)

Men att lägga ett HP framför bröstet kommer ge det den där klotrunda "det här är silikonbröst" looken (min egen uppfattning)

Så ett MP som du valt tror jag blir bra om du ska lägga det framför muskeln.

Provade du större efter att du valde 320?

För där begick jag ju mitt misstag.. Jag kände exakt samma när jag fick prova 350. Att det där va lagom och större hade blivit för stort,

men jag ångrar att jag ändå inte testade 380. För som alla säger 350-380, det är inte stor skillnad.

Det är t.o.m så jag börjar fundera på varför jag inte testar 400! Haha!

Gilla

Opticruise

Kvinna ·

29 jan, 2014

MissMc skrev:

MP står för mellanprofil och HP för högprofil. Om du har varit på citadell kan du gå in på deras sida och kolla skillnaden mellan dessa inplantat.

HP (högprofil) ger ett bröst som är rundare upptill (har själv svårt att förklara)

Men att lägga ett HP framför bröstet kommer ge det den där klotrunda "det här är silikonbröst" looken (min egen uppfattning)

För där begick jag ju mitt misstag.. Jag kände exakt samma när jag fick prova 350. Att det där va lagom och större hade blivit för stort,

men jag ångrar att jag ändå inte testade 380. För som alla säger 350-380, det är inte stor skillnad.

Fast jag delar inte din uppfattning om att hp framför ger" sillislooken" Jag har 550hp framför och absolut inga porrbröst.Flera med mig Sandrah,Via_Dolorosa,Juli11,Dina mfl mfl .Det är ju flera faktorer som spelar in .Viktigast ditt utgångsläge hårdheten på implantatet,implantasstl mm..
Gilla

MissMc

Kvinna ·

29 jan, 2014

Absolut! Det var därför jag skrev (min egen uppfattning)

Sedan är ju det precis som allt annat från person till person.

Men du måste väl ändå hålla med om att om man som person vill ha en hyffsat neutral look på sina boobisar och ska lägga framför så är MP ett val som ger en något mer diskret look?

Jag var helt emot HP när jag först såg bilder på dessa, på en kliniks före/efterbilder.

Men nu när man sett så många andra bilder så vill jag, till min kropp mycket hellre ha HP än MP :)

Dock kommer jag lägga bakom muskeln, men det hade jag gjort i vilket fall som :)

Gilla

MissMc

Kvinna ·

29 jan, 2014

Ringde precis till kliniken (igen), sist var det för att fråga om nikotinplåster/tuggummi går bra att använda när man inte får röka.

Och nu för att se om det fanns möjlighet att även prova 400cc på O.p dagen.

Kändes otroligt pinsamt att fråga då det jag känner mig oseriös som velar så.. =/

Men Marie, sköterskan var som vanligt mycket trevlig och lovade att kolla med Göran om en större strl. ens varmöjlig på mig först och främst, och meddela också att 400 inte fanns utan nästa skulle 425(!!!)

Dock tyckte hon att det kanske inte var så bra om jag skulle ha 3 val (350,380 och 425) på själva O.p dagen, och jag kan nog hålla med henne där.

Kanske skulle ta och bestämma mig för att det får stå mellan 350 och 380, eller helt enkelt gå på 380 då lite ändå försvinner.

Är det någon som känt att brösten blivit större än vad ni kände när ni provade på konsultationen?

Gilla

Opticruise

Kvinna ·

29 jan, 2014

MissMc skrev:

Absolut! Det var därför jag skrev (min egen uppfattning)

Sedan är ju det precis som allt annat från person till person.

Men du måste väl ändå hålla med om att om man som person vill ha en hyffsat neutral look på sina boobisar och ska lägga framför så är MP ett val som ger en något mer diskret look?

Jag var helt emot HP när jag först såg bilder på dessa, på en kliniks före/efterbilder.

Men nu när man sett så många andra bilder så vill jag, till min kropp mycket hellre ha HP än MP :)

Dock kommer jag lägga bakom muskeln, men det hade jag gjort i vilket fall som :)

Näe jag kan inte hålla med då det är så olikafrån person till person.Jag själv hade låg profil bakom muskeln efter min första op och det tror man ju ska ge det optimala naturliga utseendet.Men haha så blev icke fallet.Dom fick ett onaturligt utseende då de helt enkelt inte passade mitt utgångsläge.Så allt beror på det vill jag påstå. Har du tendens till häng ex.och vill ha framför får du i regel ett par finare piggare bröst med hp pga att du får ett litet lyft av det extra putet iom hp implantatet.Sen kan det ju vara så att ett mp implantat blir på tok för brett och sticker ut på sidorna,vilket inte heller är naturligt i mina ögon.. :)
Gilla

kymaro

Kvinna ·

29 jan, 2014

du har inte möjlighet att få en till tid innan operationen så du kan testa en storlek större?

Jag vet inte om man får länka här?

Men Qvinna.nu kan man ju söka på storlek osv. Så om du försöker leta nån som ser ut som dig nu sen inplantaten du ska göra så kanske de hjälper dig lite.

Gilla

Misslee

/ ·

29 jan, 2014

Ta 380cc. det är inte så stor skillnad mellan 350cc och 380cc. Göran har bäst koll på vad som stämmer bäst för dig. Han mätte väldigt noga och tittade på min bröstkorg. Det blr aldrig som bilderna man sett på nätet. Jag är supernöjd med mina. Han är en riktig mästare.

Gilla

Jossan_80

Kvinna ·

29 jan, 2014

Både 350 och 380 är relativt små. Men bara 30cc gör inte ens en synbar skillnad. För att få synbar skillnad så måste du upp minst 150cc så jag hade förstått din tvekan om det var 350 - 500cc.
Gilla

Nk82

Kvinna ·

29 jan, 2014

MissMc skrev:

Provade inte större, utan jag provade ett mindre och så fick jag prova dessa. Jag tyckte det kändes lite stort eller lagom med tröjan, så större vill jag inte ha. Han sa att dom kommer bli bra och dom kommer inte flyta ut åt sidorna, för det va en ny smalare modell så att man inte känner sig bred eller stor. Jag blir nöjd om jag får lika stora som jag hade när jag ammade :) Sen vill jag inte ha så att dom är så höga upptill som dom kanske bli med HP. Jag är ute efter en neutral look fast en ändå fylliga och såklart inte så hängiga som jag ha nu. Kanske inte ska fundera så mycket, man blir ju inte klok över det. Det värsta är om dom skulle bli för stora!!
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem