Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Linda-Li profilbild

Linda-Li

Kvinna ·

26 dec, 2023

Storleksval.? Bröstoperation feb 2024

Bröstförstoring

Var på konsultation i december, och provade tre olika storlekar (295 cc, 330 cc och 450cc) Hade från början en tanke på runda implantat, men läkaren menade att anatomiska blir bättre om man vill ha ett naturligt resultat. Så jag ändrade mig till anatomiska. Valde först 295 cc, men har senare mailat läkaren och ändrat till 330 cc, då jag läst många som ångrat att de inte tog den lite större storleken. Jag vill att de ska gå att dölja under kläder, men gå att dressa upp när man vill. Har senare börjat fundera på vilken profil som blir bäst. Det var inget varken jag eller läkaren diskuterade, så jag vet egentligen inte..... Hur platt är anatomiska med lågprofil.? Och hur mycket skiljer det mellan låg och mellan profil.?

70

Sortera efter

Jjohannaaa

Kvinna ·

26 dec, 2023

Hej. Får man fråga vad du har för egen cc på brösten alternativt bh- storlek? Det där med profil är ju en smaksak men jag hade personligen valt minst mellan, alltså mellan eller hög.
Gilla

LisaaB

Kvinna ·

27 dec, 2023

Visst är storlek svårt, jag hade knappt några bröst själv och de jag hade var tomma påsar efter 3 graviditeter med amning. Var inställd på motiva round då läkaren sa att dropp skulle bli för hängigt på mig efter lyft men väl på plats blev det polyteck 480cc extra high tydligen är de inte lika glatta som ergonomix utan dessa ska hålla sig på plats men nu väl hemma känner jag spontant direkt att dessa blev mindre än jag tänkt?Undrar om man får rabatt om man vill byta till större om ett år när ärren invändigt läkt?
Gilla

Moonbeam

Kvinna ·

27 dec, 2023

Jag har runda extra high 465 i vänster och 490 i höger. Dock gav det mig bara 1 större storlek, från C-kupa till D-kupa. Jag tänker såhär att gravitation finns även om man opererar sig, så runda kommer se snyggare ut längre än anatomiska (men det är min tanke och jag hade inte alternativet att välja anatomiska för att bli av med mitt problem). Är ju ändå mycket pengar man betalar och man vill ju ha fint resultat länge, tycker jag alla fall. Jag kan framhäva om jag vill, dölja om jag vill.
Gilla

Linda-Li

Kvinna ·

28 dec, 2023

Jag vet inte hur många cc jag har innan, men det är inte mycket. Jag har 75A-80A i bh-storlek, och fyller inte riktigt ut. Använder alltid Superpush-up Bröstbredd när han mätte var 13 cm tyckte jag han sa. Jag vill att det ska se naturligt ut, men vill ändå inte känna att det känns platt upptill, och mest fyllighet i underpool. Lite fyllighet vill jag ändå ha. När jag kollar tabeller blir jag väldigt fundersam, tycker det känns svårt att veta hur det kan bli i verkligheten?
Gilla

Jjohannaaa

Kvinna ·

28 dec, 2023

Moonbeam skrev:

Jag har runda extra high 465 i vänster och 490 i höger.
Dock gav det mig bara 1 större storlek, från C-kupa till D-kupa.

Jag tänker såhär att gravitation finns även om man opererar sig, så runda kommer se snyggare ut längre än anatomiska (men det är min tanke och jag hade inte alternativet att välja anatomiska för att bli av med mitt problem). Är ju ändå mycket pengar man betalar och man vill ju ha fint resultat länge, tycker jag alla fall. Jag kan framhäva om jag vill, dölja om jag vill.

Blev din bh- storlek en storlek större av 490 cc?! Det är inte konstigt man blir förvirrad av det här med storleken… hur tusan ska man veta hur mycket som behövs för att få den storlek man önskar :-) Vet du på ett ungefär vilken bröstvidd du har? Du är lite kortare än mig men vikten är samma. Är du nöjd med dina bröst?
Gilla

Jjohannaaa

Kvinna ·

28 dec, 2023

Linda-Li skrev:

Jag vet inte hur många cc jag har innan, men det är inte mycket. Jag har 75A-80A i
bh-storlek, och fyller inte riktigt ut.
Använder alltid Superpush-up
Bröstbredd när han mätte var 13 cm tyckte jag han sa. Jag vill att det ska se naturligt ut, men vill ändå inte känna att det känns platt upptill, och mest fyllighet i underpool.
Lite fyllighet vill jag ändå ha. När jag kollar tabeller blir jag väldigt fundersam, tycker det känns svårt att veta hur det kan bli i verkligheten?

Det är verkligen svårt att veta. Men jag hade, precis som du verkar tänka, lägga in det största implantatet (om man tvekar mellan två olika) för det verkar ändå vara vanligast att ångra sig åt det håller. Om man dessutom lägger in bakom muskeln så ”försvinner” cirka 50 cc där. Har du bokat operationstid?!
Gilla

Linda-Li

Kvinna ·

28 dec, 2023

Ja jag tycker det är svårt att tänka sig in i hur det kommer att bli efter operation. När jag tittar på bilder, så ser vissa mindre storlekar större ut, än en större storlek. Jag skulle vilja se bilder där måtten är liknande mina. Med ungefär samma längd och vikt. För att kunna tänka sig in i ungefärligt hur det kommer att se ut. Ibland tänker jag att 330 cc kanske blir för stort på mig, nästa stund när jag tittat på fler bilder, tänker jag att det kanske blir för litet. Känner mig kluven när det gäller storleksval. Det är ändå så pass mycket pengar, så jag vill kunna känna att det blir bra ändå.
Gilla

Linda-Li

Kvinna ·

28 dec, 2023

Han skulle lägga bakom muskeln på mig. Har inte fått tid, men de skulle boka in mig i februari, ev början på mars. Tänker att de hör av sig om tid efter helgerna. Jag var på konsultation 19 december. Har du planerat att operera dig?
Gilla

Jjohannaaa

Kvinna ·

28 dec, 2023

Linda-Li skrev:

Ja jag tycker det är svårt att tänka sig in i hur det kommer att bli efter operation.
När jag tittar på bilder, så ser vissa mindre storlekar större ut, än en större storlek.
Jag skulle vilja se bilder där måtten är liknande mina. Med ungefär samma längd och vikt.
För att kunna tänka sig in i ungefärligt hur det kommer att se ut.
Ibland tänker jag att 330 cc kanske blir för stort på mig, nästa stund när jag tittat på fler bilder, tänker jag att det kanske blir för litet.
Känner mig kluven när det gäller storleksval.
Det är ändå så pass mycket pengar, så jag vill kunna känna att det blir bra ändå.

Jag känner precis som dig!! Känns också som att bröstvidden har en stor betydelse i hur stora implantaten uppfattas?! Kanske mer egentligen är vikt och längd. Jag vill också lägga bakom muskeln. Har en preliminärtid 27/3 (måste bestämma mig i januari) men min magkänsla säger att jag ska gå på ytterligare en konsultation, så jag har bokat en i januari på Bellakliniken. På min första konsultation (där operationen är bokad) så sa han att jag MAX kan lägga in 300cc, vilket var en besvikelse då jag tänkt mig mer kring 400cc. Vill ju inte betala en himla massa och inte bli nöjd. Dessutom sa han att han inte kunde rekommendera mig att varken göra eller inte göra bröstlyft samtidigt (då jag låg precis på gränsen), och det gjorde mig ännu mer osäker på den läkaren. Hur ska jag då veta det om inte han vet??!! Alldeles för mycket bry för huvudet, haha.
Gilla

Linda-Li

Kvinna ·

28 dec, 2023

Den jag var på konsultation hos mätte enbart bröstbredd, som var 13 cm. Men jag har tänkt i efterhand att vidden runt hela borde oxå spela in. Men han kanske bedömde efter ögonmått, läkaren jag var hos. Jag är ganska liten upptill. Ang lyft eller inte..... En del som jag sett bilder på, som har haft lite häng, har fått ett jättefint och naturligt resultat med enbart förstoring. Så har du bara lite häng så tänker jag att resultatet kan bli jättebra. Men det är ju så individuellt hur man vill att det ska se ut. Jag själv har i princip nästan inget häng. Har ammat 3 barn, och det känns som att mina blivit mindre och mindre efter varje amning och de är bara väldigt små. Jag tittade på storlekstabellen som finns här på forumet, men jag blev inte mycket klokare. Ännu mer förvirrad blir jag när jag sett någon som lagt in 600, och det inte ser större ut än någon annan som lagt in 300. Och på en del tycker jag det ser lite ut med 300.? Men någonstans tänker jag att jag måste lita på läkaren som gav mig de storlekar jag kunde välja mellan. Men oj vad svårt det är!?
Gilla

Moonbeam

Kvinna ·

28 dec, 2023

Ja precis. Jag fick en BH-storlek större av 465/490. Jag hade C innan operationen och D efter operationen. Jag är jättenöjd med mina bröst! Läkaren sa innan operationen att att det skulle ge mig 1 kupstorlek större, så det visste jag innan. Jag opererade mig inte på grund av storleken. Jag är jättenöjd och mitt problem försvann, men såhär i efterhand så kunde man ju valt större, haha! Vet inte bröstbredd dock.
Jjohannaaa skrev:

Moonbeam wrote:

Jag har runda extra high 465 i vänster och 490 i höger.
Dock gav det mig bara 1 större storlek, från C-kupa till D-kupa.

Jag tänker såhär att gravitation finns även om man opererar sig, så runda kommer se snyggare ut längre än anatomiska (men det är min tanke och jag hade inte alternativet att välja anatomiska för att bli av med mitt problem). Är ju ändå mycket pengar man betalar och man vill ju ha fint resultat länge, tycker jag alla fall. Jag kan framhäva om jag vill, dölja om jag vill.

Blev din bh- storlek en storlek större av 490 cc?! Det är inte konstigt man blir förvirrad av det här med storleken… hur tusan ska man veta hur mycket som behövs för att få den storlek man önskar :-)
Vet du på ett ungefär vilken bröstvidd du har? Du är lite kortare än mig men vikten är samma.
Är du nöjd med dina bröst?

Gilla

Jjohannaaa

Kvinna ·

29 dec, 2023

Linda-Li skrev:

Den jag var på konsultation hos mätte enbart bröstbredd, som var 13 cm. Men jag har tänkt i efterhand att vidden runt hela borde oxå spela in. Men han kanske bedömde efter ögonmått, läkaren jag var hos.
Jag är ganska liten upptill.
Ang lyft eller inte..... En del som jag sett bilder på, som har haft lite häng, har fått ett jättefint och naturligt resultat med enbart förstoring. Så har du bara lite häng så tänker jag att resultatet kan bli jättebra. Men det är ju så individuellt hur man vill att det ska se ut.
Jag själv har i princip nästan inget häng. Har ammat 3 barn, och det känns som att mina blivit mindre och mindre efter varje amning och de är bara väldigt små.
Jag tittade på storlekstabellen som finns här på forumet, men jag blev inte mycket klokare.
Ännu mer förvirrad blir jag när jag sett någon som lagt in 600, och det inte ser större ut än någon annan som lagt in 300. Och på en del tycker jag det ser lite ut med 300.?
Men någonstans tänker jag att jag måste lita på läkaren som gav mig de storlekar jag kunde välja mellan. Men oj vad svårt det är!?

Jag ska fråga lite närmre om det här med bröstvidden på nästa konsultation i januari ? var det kirurgen som rekommenderade dig storleken eller visade du bilder och sedan sa han vad det motsvarande cirka i storlek?! Mitt ena bröst hänger 1 cm och det andra cirka 1,5-2- och gränsen enligt honom för bröstlyft är cirka 2 cm. Hoppas att andra kirurgen ger mig ett klarare svar så det blir lättare att bestämma sig?
Gilla

Linda-Li

Kvinna ·

29 dec, 2023

Jag sa att jag ville ha en storlek som passar bra till min kropp, och att det inte får se för stort ut. Han mätte bröstbredden, och tog sedan fram 3 olika storlekar som skulle passa. Jag tyckte 330cc kändes på gränsen till lite för stora, och 450 för stort. Jag hade oxå med lite olika bilder. Ett par bilder där jag visade i mitt tycke en perfekt storlek. Samt en bild där jag tyckte det var för lite. Så att han skulle få se ungefär det jag var ute efter. Han sa att alla tre storlekar skulle se lagom ut på min kropp. Runt 300 skulle bli ungefärligt som den bild jag visade. Jag valde 295cc. Funderade en del, de närmsta dagarna efter konsultationen......Och kom fram till att jag nog ändå ska ta 330cc istället. Jag vill inte känna att det blev för lite, när jag lägger så mycket pengar. Så jag har mailat läkaren och meddelat storleksbyte. Men det är svårt att tänka sig in I hur det kommer att bli på mig? De bilder jag sett på de som har haft ett litet häng, har fått jättefint resultat. Och det ser så naturligt ut. Men det är såklart du som måste få avgöra. Har du valt anatomiska eller runda.?
Gilla

Persikann

Kvinna ·

29 dec, 2023

Jag tycker absolut att man ska gå på lite större om man är osäker för det är verkligen som alla säger att man upplever att man kunde tagit någon storlek större ändå. Jag var superrädd att mina skulle bli för stora när jag gjorde ristest osv men nu när dom väl är på plats så hade jag absolut kunnat ta något större bara för att få ännu lite mer. Jag har verkligen fått var jag efterfrågar, ett par bröst som ser ut som mina egna MEN hade nästan nu i efterhand kunnat ta liiite större ändå haha
Gilla

LisaaB

Kvinna ·

30 dec, 2023

Jjohannaaa skrev:

Linda-Li wrote:

Jag vet inte hur många cc jag har innan, men det är inte mycket. Jag har 75A-80A i
Bröstbredd när han mätte var 13 cm tyckte jag han sa. Jag vill att det ska se naturligt ut, men vill ändå inte känna att det känns platt upptill, och mest fyllighet i underpool.
Lite fyllighet vill jag ändå ha. När jag kollar tabeller blir jag väldigt fundersam, tycker det känns svårt att veta hur det kan bli i verkligheten?

Det är verkligen svårt att veta. Men jag hade, precis som du verkar tänka, lägga in det största implantatet (om man tvekar mellan två olika) för det verkar ändå vara vanligast att ångra sig åt det håller. Om man dessutom lägger in bakom muskeln så ”försvinner” cirka 50 cc där.
Har du bokat operationstid?!

jag la in mina under muskeln kanske inte konstigt att mina 480cc extra high polyteck känns små då?
Gilla

Jjohannaaa

Kvinna ·

30 dec, 2023

MaddeB skrev:

Jjohannaaa wrote:

Linda-Li wrote:

Det är verkligen svårt att veta. Men jag hade, precis som du verkar tänka, lägga in det största implantatet (om man tvekar mellan två olika) för det verkar ändå vara vanligast att ångra sig åt det håller. Om man dessutom lägger in bakom muskeln så ”försvinner” cirka 50 cc där.

jag la in mina under muskeln kanske inte konstigt att mina 480cc extra high polyteck känns små då?

Nu vet jag inte om du har lagt upp några bilder (?) (är bara bronsmedlem) men utifrån din profilbild så ser brösten inte små (?) ? ser superfina ut! Är det med push up? Vilken bh- storlek har du?
Gilla

LisaaB

Kvinna ·

31 dec, 2023

Jjohannaaa skrev:

MaddeB wrote:

Jjohannaaa wrote:

Linda-Li wrote:

Nu vet jag inte om du har lagt upp några bilder (?) (är bara bronsmedlem) men utifrån din profilbild så ser brösten inte små (?) ? ser superfina ut! Är det med push up? Vilken bh- storlek har du?

Lagt upp före och efter bilder nu dock är mina svullna och har inte sjunkit ner än.?bytte bild den som låg uppe var lite missvisande kanske då det var dag 2 och brösten var galet svullna. Blir kul se hur dessa blir klara.
Gilla

Therese_S

Kvinna ·

01 jan, 2024

Linda-Li skrev:

Jag sa att jag ville ha en storlek som passar bra till min kropp, och att det inte får se för stort ut. Han mätte bröstbredden, och tog sedan fram 3 olika storlekar som skulle passa.
Jag tyckte 330cc kändes på gränsen till lite för stora, och 450 för stort.
Jag hade oxå med lite olika bilder.
Ett par bilder där jag visade i mitt tycke en perfekt storlek. Samt en bild där jag tyckte det var för lite. Så att han skulle få se ungefär det jag var ute efter.
Han sa att alla tre storlekar skulle se lagom ut på min kropp. Runt 300 skulle bli ungefärligt som den bild jag visade. Jag valde 295cc.
Funderade en del, de närmsta dagarna efter konsultationen......Och kom fram till att jag nog ändå ska ta 330cc istället. Jag vill inte känna att det blev för lite, när jag lägger så mycket pengar. Så jag har mailat läkaren och meddelat storleksbyte. Men det är svårt att tänka sig in I hur det kommer att bli på mig?

De bilder jag sett på de som har haft ett litet häng, har fått jättefint resultat. Och det ser så naturligt ut. Men det är såklart du som måste få avgöra. Har du valt anatomiska eller runda.?

Jag blev först rekommenderad 285 men sen sa min kirurg att han brukar ta i lite extra för att lite ”försvinner” bakom muskeln. Vi var uppe och pratade om både 340 och 360 men på operationsdagen landade det i 320 demi och det känns helt perfekt för mig ? visst nu har det bara gått några dagar, opererades i torsdags. Men det känns redan som att jag haft de här brösten hela mitt vuxna liv haha. Det skiljer så lite på 295 och 330, 2 matskedar utspritt på hela implantaten, så jag hade gått på det igen. Jag velade som bara den angående storleken och var rädd för att få dör stora (men även för att de skulle bli för små) men på operationsdagen kändes det så självklart när både kirurgen och jag tänkte samma storlek. Med kläder på kan jag dölja dem om jag vill, barnen har inte märkt något ännu (och då var jag helt platt innan men har haft vadderade bh:ar), testade att knäppa upp läk-bh:n igår och *kabom* vilka bröst som dolde sig där bakom ?
Gilla

Linda-Li

Kvinna ·

01 jan, 2024

Vad roligt att det känns bra efter operationen? La du under muskeln eller framför.? Demi, är det motsvarande Moderate plus på Mentors implantat.? Jag känner att jag fortfarande inte har helt klart för mig vad Mentors 330cc har för fyllighet.
Gilla

Therese_S

Kvinna ·

01 jan, 2024

Linda-Li skrev:

Vad roligt att det känns bra efter operationen?
La du under muskeln eller framför.? Demi, är det motsvarande Moderate plus på Mentors implantat.? Jag känner att jag fortfarande inte har helt klart för mig vad Mentors 330cc har för fyllighet.

Jag har under muskeln (eller delvis är det väl snarare ☺️) . Hmm, ni pratade alltså inte om projektion alls? Min kirurg och jag pratade först om 300 cc demi (medium projektion) och ville jag ha större, 355 hade jag behövt gå upp till full, dvs lite mer överpol och bröstvårtorna hade kommit upp ytterligare lite. När jag sa att jag var nöjd med runt 300 och ville ha demi så landade det på 330. De känns helt perfekta än så länge, inte för platta och inte för putiga, utan lagom haha! Även om de säkert är rejält svullna ännu. Ser fram emot att se hur de utvecklas. Synd att du inte är silvermedlem så kunde jag lagt ut lite nytagna bilder, men så fort du är det, påminn mig så fixar jag. Men som någon sa till mig så är ju projektionen det som gör mest skillnad. Och sen får man i samråd med kirurgen bestämma sig för cc beroende på vad man har för mål. På operationsdagen mätte min kirurg mycket mer noggrannare än på konsultationen och sa ”du är ju inte så bred på överkroppen så jag föreslår 320cc eftersom du inte vill ha ett för brett implantat som går ut på sidan.
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem