Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Kajsan

Kajsan

Kvinna ·

Ta hand om barn 24/7 tre veckor efter op?

Bröstförstoring

Hej!

Jag har bokat tid för operation i april och min man kommer att ta ledigt de första två veckorna för att hjälpa till hemma. Dock har han nu fått reda på att han måste åka på tjänsteresa i fyra dagar, tre veckor efter min operation. Tror ni att det kommer att gå att ta hand om barnen själv så tidigt efter operation? Den äldsta är tre år (självgående) och den minsta kommer att vara ett år och fyra månader och hon är hemma på heltid. Hon kommer behöva hjälp med lyft i och ur säng, matstol, vagn etc. Jag ska göra bröstförstoring och lägga bakom muskeln.

6

Sortera efter

josefineb

josefineb

Kvinna ·

Jag har bara ett barn som var 7 mån vid min operation, men jag klarade mig själv med henne efter 6dgr.
Hade inget annat val, dessutom mådde jag väldigt bra.
Du bör kunna ta hand om dina barn tre veckor efter op.

Gilla
Anonym användare

Anonym användare

Håller med! Även om du har bakom muskeln som oftast gör mer ont så fixar du det efter 3 veckor. Gjorde framför nu förra onsdagen och det var inga problem att lyfta litegrann efter 4 dagar. Lyft nära kroppen bara så går det bra! Lycka till!

Gilla
Anonym användare

Anonym användare

Min sambo for iväg på jobb knappt 2 veckor efter min op.Jag har 4 barn varav den minste var 9 månader och dom andra 4år,6år och 7år. Jag klarade det och det tror jag lätt du gör efter 3 veckor.Kram

Gilla
Kajsan

Kajsan

Kvinna ·

Ok vad glad jag blir, tack så mycket för era svar! Jag var orolig för att jag skulle behöva skjuta upp operationen ännu längre, och jag längtar ju redan ihjäl mig! 

Gilla
Miss_twisted

Miss_twisted

Kvinna ·

Sånt där har jag också funderat på. Min sambo kommer att vara hemma med mig 1 vecka, vi har en son på 6 månader och en son på 3 år. Klarar jag mig själv efter en vecka? vad brukar kirurger säga? Jag gjorde kejsarsnitt och då fick jag ju heller inte lyfta men upptäckte att man läker fortare än vad man tror. Nu kan man säkert inte jämföra dessa 2 operationer men iallafall
Gilla
Anonym användare

Anonym användare

Har två syskonbarn (ena 1 och andra snart 3) Är där nästan dagligen och kunde lyfta 3 åringen efter ungefär 2 veckor utan problem. Lite ont gör det väl då dom trycker mot bröstet men inget som hindrar mig från att lyfta dem =) Har bakom placering.

Hoppas allt går bra!

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem