Nyhet på POF! Nu kan du ladda upp bilder och videor direkt i forumtrådar.
Bullarna profilbild

Bullarna

Kvinna ·

26 okt, 2025

Ta ut 1050cc och bara lyfta utan implantat

Bröstförminskning

Jag har 1050cc från citadellkliniken. Dom är 10år gamla och jag vill ta ut dessa. Jag bor nära Stockholm så jag önskar tips på en toppen kirurg som är duktig på att återskapa bröst. Jag vill helst inte ha några implantat och jag tror att jag önskar ta bort hela kapseln vid borttagning. Så har du tips så tar jag gärna förslag.

Sortera efter

Rrika profilbild

Rrika

Kvinna ·

26 okt, 2025

Victoria kliniken finns tre jag hade Marie Jaeger otroligt duktig men gjorde enbart förstoring.
Gilla
Marina profilbild

Marina

Kvinna ·

26 okt, 2025

Jag känner igen känslan av att vara trött på implantat - för mig ville det sig aldrig riktigt. Har du lite fett-resurser att ta av, kan kanske du också vilja transplantera fett när du tar ut implantaten? Det kan ersätta en del av volymen du förlorar, men det blir 100% ditt eget material och du måste aldrig operera om dig i framtiden. Man måste vara beredd på att det kan bli psykiskt tufft att ta ut implantaten även om man vet att det är det man vill, för plötsligt ser man inte alls ut som man är van. Jag är lite mindre än du och tog bort mina 490 cc, och samtidigt som jag upplevde en lättnad och kände mig nätt och bekväm, så kände jag mig ändå lite stympad. Jag hade inte så lätt-skördade resurser då att ta av, men kämpade på och åt upp mig mellan varven och gjorde en serie fettransplantationer för att rekonstruera mina bröst. Beroende på hur mycket egen vävnad du har som kan försörja fettet, så kan mer eller mindre av det överleva. Har du gott om resurser kan man ju "slösa" och se, men har du mindre att ta av och är bredd att göra om det en gång, kanske man bara vill skörda på ett ställe och hoppas att det mesta av transplantatet överlever - då finns det mer vävnad till omgång två, som kan ta hand om det man transplanterar nästa gång.
Gilla
starlet profilbild

starlet

Kvinna ·

31 okt, 2025

Vem hade du på citadell? Vissa har ju bytt till reformkliniken, men den ligger iofs i malmö. Annars borde väl de kunna fixa detta billigare?
Gilla
Bullarna profilbild

Bullarna

Kvinna

·

01 nov, 2025

Ja, Jörg som jag hade finns nu på reformkliniken. Det är avståndet som hindrar mig. Malmö ligger halva Sverige ner. Minns alla tågresor (typ 7 timmar enkel väg) som väldigt utmattade speciellt när jag fick komplikationer och var nere i Malmö var och varannan vecka. Men absolut. Jag funderar om det kanske endå är värt det. Jag var så nöjd med Jörg och citadell. Jag ska börja gå på konsultation hos Johan thorfinn i linköping (2 timmar reseväg) jag har konsultation där i december. Känns det inte 100 så får jag kanske ta mig en funderare att åka ner till Skåne endå. Priserna har verkligen ändrats på dessa 10 år. Väldigt dyrt nu

Gilla
starlet profilbild

starlet

Kvinna

·

02 nov, 2025

Ja, Jörg som jag hade finns nu på reformkliniken. Det är avståndet som hindrar mig. Malmö ligger hal...

Jag hade också Jörg! Har gjort 2 op hos jonom. Bor i Stockholmsområdet så ja det vart en bit. Han var jättebra tyckte jag.

Gilla
Bullarna profilbild

Bullarna

Kvinna

·

02 nov, 2025

Jag hade också Jörg! Har gjort 2 op hos jonom. Bor i Stockholmsområdet så ja det vart en bit. Han va...

Jag har gjort 3 operationer hos han och alltid varit super nöjd. Duktig kirurg. Jag bor i Västerås så det är ungefär lika långt som du. Hur upplevde du alla resor? Tog du tåg eller flyg?

Gilla
starlet profilbild

starlet

Kvinna

·

02 nov, 2025

Jag har gjort 3 operationer hos han och alltid varit super nöjd. Duktig kirurg. Jag bor i Västerås s...

Tog tåget, skulle aldrig utsätta mig för en flygning efter en sån jobbig operation. Resorna minns jag faktiskt inte, antar att jag låg och sov!! Jag vart också nöjd med honom, men har nu tuve på reformkliniken, och gjort lyft hos honom.

Gilla
Bullarna profilbild

Bullarna

Kvinna

·

08 nov, 2025

Tog tåget, skulle aldrig utsätta mig för en flygning efter en sån jobbig operation. Resorna minns ja...

Tycker du mer om tuve? Upplever du skillnad? Har hört gott om tuve

Gilla
starlet profilbild

starlet

Kvinna

·

19 nov, 2025

Tycker du mer om tuve? Upplever du skillnad? Har hört gott om tuve

Både tuve och jörg är proffs, är nöjd med båda dem

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?