Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Paulinea profilbild

Paulinea

Kvinna ·

13 jan, 2019

Ta ut mina implantat på 450cc

Bröstförminskning för kvinnor

Hej :) Jag är helt ny här och ganska förvirrad så hoppas någon har lust att hjälpa & svara :) För exakt 7 år sedan gjorde jag mina bröst, Örjan Gribbe gjorde ett fantastiskt jobb, men nu vill jag ta ut / byta till mindre. Jag har 450cc bakom muskeln som jag vill ta ut. Innan min bröstförstoring hade jag en A-kupa. Nu är jag, som så många andra orolig för hur det kommer se ut. Jag är 27år, 167 cm lång på ca 56kg. Någon där ute med erfarenhet? kommer dem dra ihop sig eller blir det "två tomma påsar"? Funderar eventuellt på att lägga in ett litet implantat, typ 100cc bara för att slippa bli helt tom. Är det mycket dyrare att ta ut implantaten och sätta i två mycket mindre, än att bara ta ut implantaten? Tacksam för alla svar!! <3

23

Sortera efter

Staffi

Kvinna ·

05 maj, 2019

atlatis skrev:

Åh vilken intressant tråd! Hur kommer det sig att ni vill ta ut era implantat? Detta är något jag funderar mycket över- att man kanske ångrar sig!

Hej! För mig handlar det om att ena bröstet känns lite knöligt, värker emellanåt och jag tycker att implantaten är väldigt synliga i vissa vinklar. Jag har haft dem i 13 år nu. Dock tvekar jag då och då. Hade ett väldigt stort komplex över mina väldigt små bröst innan och det hjälpte att de blev större (även om komplexet byttes till att de var onaturliga istället). Är äldre nu och tycker att små bröst också är väldigt vackra (fanns inte i min värld när jag var yngre och fixerad vid mitt komplex). Tror att jag kan acceptera min kropp som den är nu utan att klanka ner på den. Är ändå nervös för resultatet och har inte bokat tid för explantation än, men hoppas på att göra det till hösten.
Gilla

Staffi

Kvinna ·

05 maj, 2019

Mandelblom skrev:

Den 5 juni ska jag ta ut mina implantat. Det känns kanon! ?

Lycka till!
Gilla

Staffi

Kvinna ·

05 maj, 2019

Jul skrev:

J_Nilsson skrev:

Hej! Nyfiken på hur det gått för er som tagit ut implantaten? Läkning, utseende osv. Går i dessa tankar själv men orolig för resultatet bär jag lagt in såpass mkt som jag har. (450 cc)

Jag har tagit ut mina på 300cc och tyvärr har det inte blivit bra. Jag kommer lägga in nya mindre implantat. Min egen bröstvävnad är i stort sett borta.

Tråkigt att du inte är nöjd. Försvann din egna bröstvävnad i operationen eller var det för att du inte hade så mycket från början? Hoppas att det blivit bättre nu, har läst att det kan ta ett litet tag. Och stort lycka till om du beslutar dig för en ny operation.
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem