Nyhet på POF! Nu kan du ladda upp bilder och videor direkt i forumtrådar.
Bullarna profilbild

Bullarna

Kvinna ·

15 nov, 2025

Ta ut mitt 1050cc implantat och bli platt

Andra bröstoperationer

Från det ena extrema till det andra. Jag ska ta ut mina 1050cc efter jul. Äntligen är det dags. Jag opererade in dessa 2015 och jag har sedan dess ångrat mig. Efter operationen havererade min sköldkörtel och jag gick upp massor i vikt. 2017 fick jag min son och hamnade tillslut på 125kg från 80kg. Jag gjorde en gastric bypass 2023 och äntligen är jag viktstabil sedan 1 år på 66kg

Efter att ha varit på konsultation hos estetiska Institutet hos Roja så har jag valt henne. Vilken kunnig doktor. Man känner sig så trygg! Hon känns så kunnig. Jag kommer ta bort implantaten (ta bort kapsel) samt göra bröstlyft och laga min bröstvårta/vårtgården sedan jag fick nekros under min första operation. (Dock så måste jag vara förberedd på att det är risk för nekros igen) hela kalaset går på 160 000

Första konsultationen var hos Thomas Jonsson på molding i uppsla- ingen bra känsla och han försökte få mig att göra mycket fler operationer. Där skulle samma operation kosta 270 000 och det som inte framgår där är att alla operationer sker i Helsingborg! Hade aldrig gått på konsultation där om jag vetat detta.

Hade även tänkt boka konsultation hos Anna von Platen på samma klinik som Roja men eftersom Roja var så kunnig och då framför allt på återskapande av bröst så känns hon bäst.

Jag hade även tänkt boka konsultation hos proforma men när jag läste alla omdömen så blir jag på riktigt rädd och osäker. Det jag gillar där är att man sover över.

Sista alternativet är jörg på reformkliniken nere i malmö- det är han som gjort mina tidigare operationer och han vet jag är duktig. Men att åka halva Sverige ner igen känns inte så lockande. Han har ialf enligt prislistan billigare priser men man får tänka att tågresor också kostar pengar och tid.

Nu återstår att boka operations datum 🤗 är det någon här som gjort samma resa som jag? Tagit bort implantat och blivit platt? Hur känns det mentalt?

Sortera efter

Opale profilbild

Opale

Kvinna ·

17 nov, 2025

Har inte så mycket att säga ang ta bort implantat osv, jag ska sätta in mina första hos Anna i januari! Med bukplastik. Vill bara inflika att jag hade samma upplevelse hos Thomas när jag var där två månader sen. Han rekommenderade mig en massa operationer jag inte var intresserad av och allt skulle landa på 278 000, och då skulle jag inte ens få implantat! Plus så bara sådär, flikade han in precis när jag var påväg ut genom dörren att "juste, du kommer opereras i Helsingborg"........ Han menade på att det bara är en kort flygresa bort men det är en big deal för mig, jag ville ha nära hem och absolut inte hålla på att krångla med flyg och sånt när man är nyopererad, för att inte nämna extrakostnaden det hade medfört.. Hade inte heller gått dit om jag hade vetat att det skulle ske i Helsingborg. Han har tydligen fått operationsförbud i Uppsala pga bristfälliga lokaler!
Gilla
Bullarna profilbild

Bullarna

Kvinna

·

17 nov, 2025

Precis så sa han till mig med. Jag gjorde mina tidigare operationer i Landskrona och det ångrar jag (kirurgen och kliniken var jätte bra) men avståndet var jätte jobbigt och dyrt. Fick nekros så jag fick åka flera gånger i veckan till Malmö och det var ett helvete att ta sig hem efter bukplastiken. Vill aldrig göra om detta så nu väljer jag i Stockholm. Nära och bra och jag är helt övertygad om att kirurgen är väldigt kunnig och duktig
Gilla
Bullarna profilbild

Bullarna

Kvinna

·

17 nov, 2025

Vad för operation ska du göra nu? Jag ska göra armplastik samt ta bort implantaten + kapsel samt lyft och förhoppningsvis snygga till vårtgården jag fick nekros på sist.
Gilla
Opale profilbild

Opale

Kvinna

·

17 nov, 2025

Vad för operation ska du göra nu? Jag ska göra armplastik samt ta bort implantaten + kapsel samt lyft och förhoppningsvis snygga till vårtgården jag fick nekros på sist.

Förstår dig helt och hållet angående resorna till Malmö. Vilken mardröm att hålla på med samtidigt som man försöker läka från en större operation. Jag är glad att jag valde bort Thomas, det var verkligen en dealbreaker för mig att operationerna tar plats i Helsingborg. Finns ju väldigt skickliga kirurger här i Stockholm med! Jag gör bukplastik+lyft och implantat hos Anna på Estetiska om två månader. Ska göra armplastik i framtiden, inte nöjd med gäddhänget.. Skönt för dig att bli av med brösten, har du upplevt att det är tungt med dom? Bra att du gör ett lyft också annars kan det se lite sorgset ut!
Gilla
Bullarna profilbild

Bullarna

Kvinna

·

17 nov, 2025

Förstår dig helt och hållet angående resorna till Malmö. Vilken mardröm att hålla på med samtidigt som man försöker läka från en större operation. Jag är glad att jag valde bort Thomas, det var verkli...

Jag hade tänkt boka konsultation hos Anna med men efter mitt möte med Rodja så kändes det så bra med henne. Hon upplevs väldigt trygg. Så jag är osäker om jag ska gå till Anna med. Estetiska Institutet känns som en väldigt bra klinik. Jaha gud ja. Det är hemskt! Jag kan inte köpa bh på underklädesaffärer (har 65K) det är tungt och dom är helt i vägen. Jag gillar att vandra -men det går inte att få ryggsäckar att sitta bra. Jag vill springa men det går inte för dom är i vägen. Klär jag mig lite urringat så ser det vulgärt och osmickrande ut. Jag upplever att män "kollar" hela tiden och man får fel uppfattning av mig. Att göra lyft är ett måste. Jag har 0 egen vävnad. Rojda sa max 100cc i egen vävnad. Så jag kommer verkligen bli platt. Mina närmsta vänner och kollegor (som jag berättat för) är helt chockade när jag berättar att dom ska bort. - att dom aldrig skulle vilja vara platt och dom tror jag ska må psykiskt dåligt av detta. Jag känner mig trygg i mitt beslut. Brösten är inte viktiga. Det hade säkert varit skillnad om jag från början tagit normal stl typ 350cc men eftersom jag mått så dåligt av dessa bollar så vill jag känna mig fri. Det första jag ska göra (som jag inte kunnat göra sen dom kom in i kroppen) är att ligga på mage- känna att kroppen ligger mot golvet. Nu är det som en backe. Har smärta i ryggen och fått dålig kroppshållning. Jag rekommenderar alla som vill ha stora bröst att tänka ett varv till. Det är mycket som blir förändrat
Gilla
Opale profilbild

Opale

Kvinna

·

17 nov, 2025

Jag hade tänkt boka konsultation hos Anna med men efter mitt möte med Rodja så kändes det så bra med henne. Hon upplevs väldigt trygg. Så jag är osäker om jag ska gå till Anna med. Estetiska Institute...

Jag håller med, Estetiska känns bra, men det återstår att se! Jag har inte träffat Rodja men hon verkar mycket kompetent. Anna träffade jag vid min konsultation och jag fastnade för hennes lugn och tålamod, hon förstår att jag är ängslig av mig och har tagit mina flera återbesök (För att ställa ytterligare 100 frågor) med en klackspark. Har du bokat din operation? Min är planerad till januari. Förstår dig med brösten till 100%, jag har haft stora (egna) bröst hela mitt liv och vet att det kommer med en hel del nackdelar. Det känns som att du verkligen är säker på din grej och att det är rätt för dig.Heja heja!!! Du måste uppdatera här när du blivit av med dom!
Gilla
Bullarna profilbild

Bullarna

Kvinna ·

17 nov, 2025

Förebild på mina nästan 10 år gamla 1050cc snart ska dom bort 👏🤗 mest orolig för hur det ska se ut och kännas att bli platt.
Blur image
Share icon
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem