Bullarna
Kvinna ·
15 nov, 2025
Ta ut mitt 1050cc implantat och bli platt
Andra bröstoperationerFrån det ena extrema till det andra. Jag ska ta ut mina 1050cc efter jul. Äntligen är det dags. Jag opererade in dessa 2015 och jag har sedan dess ångrat mig. Efter operationen havererade min sköldkörtel och jag gick upp massor i vikt. 2017 fick jag min son och hamnade tillslut på 125kg från 80kg. Jag gjorde en gastric bypass 2023 och äntligen är jag viktstabil sedan 1 år på 66kg
Efter att ha varit på konsultation hos estetiska Institutet hos Roja så har jag valt henne. Vilken kunnig doktor. Man känner sig så trygg! Hon känns så kunnig. Jag kommer ta bort implantaten (ta bort kapsel) samt göra bröstlyft och laga min bröstvårta/vårtgården sedan jag fick nekros under min första operation. (Dock så måste jag vara förberedd på att det är risk för nekros igen) hela kalaset går på 160 000
Första konsultationen var hos Thomas Jonsson på molding i uppsla- ingen bra känsla och han försökte få mig att göra mycket fler operationer. Där skulle samma operation kosta 270 000 och det som inte framgår där är att alla operationer sker i Helsingborg! Hade aldrig gått på konsultation där om jag vetat detta.
Hade även tänkt boka konsultation hos Anna von Platen på samma klinik som Roja men eftersom Roja var så kunnig och då framför allt på återskapande av bröst så känns hon bäst.
Jag hade även tänkt boka konsultation hos proforma men när jag läste alla omdömen så blir jag på riktigt rädd och osäker. Det jag gillar där är att man sover över.
Sista alternativet är jörg på reformkliniken nere i malmö- det är han som gjort mina tidigare operationer och han vet jag är duktig. Men att åka halva Sverige ner igen känns inte så lockande. Han har ialf enligt prislistan billigare priser men man får tänka att tågresor också kostar pengar och tid.
Nu återstår att boka operations datum 🤗 är det någon här som gjort samma resa som jag? Tagit bort implantat och blivit platt? Hur känns det mentalt?