Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Köttbullen

Köttbullen

Kvinna ·

Tjejer ni som är runt 157cm och 50kg hur mkt cc har ni lagt in BAKOM muskeln?

Bröstförstoring

Hej tjejer! Står nu i valet för hur mkt cc jag ska lägga in som så många andra här också gör.. Jag är rätt liten i kroppen så på konsultationen bestämde vi 300cc hp men har mailat med kirurgen så funderar på att gå upp till 325cc hp istället. Är så orolig för att lägga in för lite men vill samtidigt ha bröst som passar till min lilla kropp.. Såå tjejer ni som har liknande längd och vikt vad har ni lagt in? Hur mkt cc, profil, typ av implantat, bh strl före och efter osv? :D

21

Sortera efter

Euryale

Euryale

Kvinna ·

Jag är ju lite större än dig men jag har valt att "bara" lägga 280 bakom, har heller inte opats än så får se hur det blir. Men detta är otroligt indivudeullt har jag märkt. Stirrade mig blind på bilder där folk med liknande längd och vikt hade lagt in allt från 200-450cc och det såg ut som exakt samma storlek. Du borde göra ristest och när du är nöjd med mängden ökar du bara 50cc, då det är ungefär den mängden som "försvinner". Dock är ju det också ganska individuellt.. Hoppas detta är till lite hjälp iaf :)

Gilla
Köttbullen

Köttbullen

Kvinna ·

Aa jag känner likadant har kolat så mycket bilder så blivit helt snurrig bland alla storlekar haha.. Hur gör du när du gör ristestet? Känns som jag gör fel när jag gör för de blir inget bra.. Haha
Gilla
Köttbullen

Köttbullen

Kvinna ·

Kollat*
Gilla
Sona91

Sona91

Kvinna ·

Jag är lite längre än dig men är oxå väldigt snurrig och osäker på vad jag ska lägga in.. Men ska på konsultation på torsdag, så vi får se vad det blir :)
Gilla
flickan

flickan

Kvinna ·

ja är nästan exakt samma som dej i storleken , liten och nätt! la i 450cc hp bakom.. fins bilder på min profil :) tycker inte alls detta är för stort! och ja va inte ute efter bomber så ja tror du kan ha 325 utan problem :)!!

Gilla
Köttbullen

Köttbullen

Kvinna ·

Flickan vad har du för bh-storlek nu? :D 

Gilla
flickan

flickan

Kvinna ·

köttbullen: ja vet inte riktigt för ja har inte köpt en ordentlig bh än.. men köpte en sport bh för ett tag sen och då köpte ja 70D och de passade perfekt :) så ja antar ja hamnar vid 70D-E :) Men i kläder känns de inte alls så stort!! helt perfekt känns de :)

Gilla
Pygme

Pygme

Kvinna ·

Jag la in 225. Tycker mina blev jättestora men det är nog bara jag här inne som tycker det :)
Gilla
Köttbullen

Köttbullen

Kvinna ·

Okej men det låter ju lagom! Hur va smärtan efter op? Fick du bristningar eller så på brösten? :)
Gilla
Euryale

Euryale

Kvinna ·

Ristest gör du genom att ta typ nylonstrumpor eller likande tunt tyg och sedan fylla dem med ris, knyta ihop och klippa av resterande tyg. Sedan får du ta på dig in sportbh och lägga i rispåsarna och se hur det blir, och då med en thirt eller linne som sitter lite tajt:) kan rekommendera att testa detta med både en vanlig pushup och i sportbh, eftersom en sportbh ger mer ett utseende om hur brösten ser ut utan bh om man säger så, och när brösten har läkt kan det ju vara bra att se hur de skulle se ut med en "vanlig" bh. Det tyckte jag iaf spelade stor roll när jag testade, det blev så olika skillnad där med

Gilla
flickan

flickan

Kvinna ·

köttbullen: Ja precis! det gjorde riktigt ont! men ändå så man kunde härda ut! men första veckan var jobbigast, behövde hjälp med allt! 

Nej jag fick inga bristningar, använde "bio-oil" ungefär 1-2 veckor innan op och smörjde brösten med för att undvika bristningar.. vet inte om det är så vanligt att man får det men ja ville va på säkra sidan :)

Gilla
biggerboobs

biggerboobs

Kvinna ·

Jag är ju några kilo större och lite längre. Hade liten b i bh storlek innan och jag ka in 450cc hp, och jag skulle absolut kunnat ha upp till 600cc utan att de skulle vara några bomber. I kläder kan jag välja att dölja och att framhäva, och naket tycker jag att dom är precis lagom. Och jag ville absolut inte ha bomber! Hag ville ha naturliga som passade min kropp
Gilla
Ophelia

Ophelia

Kvinna ·

Är så olika det där. Jag lade in 325 och har 75E eller 70F.... Och det ser "normalt" ut till min längd på 174cm. Så på dig kommer de nog se större ut. Men BH-storlek kan man aldrig veta innan...

Gilla
Köttbullen

Köttbullen

Kvinna ·

Man blir helt snurrig av allas cc val, drömde inatt att jag la in 325cc hp och att de inte blev någon skillnad från innan så blev jätte ledsen haha. Jag hoppas på att jag snart ska bli silvermedlem så jag kan kolla lite här inne på 325cc hp så kanske jag kan bli lite lugnare ;) Mindre än en vecka kvar till min op nu, längtar!!  Tack så mycket för allas svar förresten det hjälper :D

Gilla
Lotus69

Lotus69

Kvinna ·

flickan skrev:

ja är nästan exakt samma som dej i storleken , liten och nätt! la i 450cc hp bakom.. fins bilder på min profil :) tycker inte alls detta är för stort! och ja va inte ute efter bomber så ja tror du kan ha 325 utan problem :)!!

Ja, tänkt vad individuellt det är. 450 låter jättemycket i mina öron men dina bilder är jättefina! Ser inte alls för stora ut. men jag nöjer mig med 200-250 tror jag. Annars skulle det inte vara jag och jag vill ha mina vanliga kläder även efter.

Gilla
flickan

flickan

Kvinna ·

precis, det är så olika på alla verkligen! ja du ska ta det du själv känner dej bekväm med! 

Så tänkte ja också ang kläder.. ja kan ha ALLA mina gamla kläder (ÖVERLYCKLIG) haha :p

Gilla
Lotus69

Lotus69

Kvinna ·

flickan skrev:

precis, det är så olika på alla verkligen! ja du ska ta det du själv känner dej bekväm med! 

Så tänkte ja också ang kläder.. ja kan ha ALLA mina gamla kläder (ÖVERLYCKLIG) haha :p

Så bra!

Doktorn sa att jag skulle lägga in 300-350 utifrån bilderna på mig efter konsultationen utan att ha träffat mig. Men syrran som verkade mycket förstående ang normalt utseende sa 250.

Själv tycker jag 200-250...????

Gilla
flickan

flickan

Kvinna ·

Lotus69: jaha okej, ja det är svårt för mej att tänka hur de skulle se ut med 200-250, men om JAG skulle tagit det så tror ja inte att ja skulle kunna få klyfta vilket va mitt största önskemål.. tror dom hade blivit för smala för min del.. men normalt/äkta kommer det absolut! Tror inte man märker alls att personer gjort bröst op. som lagt i den storleken :)

Gilla
Mandelblom

Mandelblom

Kvinna ·

Jag är 153 cm och väger ca 51. Hade päronformad kropp (81/73/96) som är lite mer balanserad nu när jag har lagt in 375cc. Har inte tagit bilder än, tänkte skulle lägga in bild snart, senast tisdag då de fyller en vecka. Var 81 cm runt brösten och 73 cm under före operationen (70B enligt change), är nu 88 cm över brösten (65DD enligt change), men de är svullna och hårda fortfarande. Har lagt under muskeln.

Gilla
Julia92

Julia92

Kvinna ·

Jag är 164 cm långt och väger runt 54kg och jag ska lägga in 325 cc hp! Men jag känner såklart som dig! Helt förvirrad!!
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem