Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Druvan

Druvan

Kvinna ·

Urammad B-kupa med 400cc?

Bröstförstoring

Jag har en uramnad B-kupa (75) och var på konsultation i fredags och kirurgen rek 400cc bakom eller ca 350cc framför. Någon som har gjort detta för jag är livrädd för att det ska bli gör stort? Hjälp!

7

Sortera efter

tjo

tjo

Kvinna ·

Hej! Jag hade också urammade tuttar. Min kirurg föreslog runda bakom muskeln, ju större desto mindre risk för att bröstvävnaden hänger (trots inplantat). Jag lade in 500 cc runda under muskeln, är jättenöjd! Fick lite kapselbildning under vänster bröst, kolla gärna mina bilder om du kan! Trots att jag lade in så mycket kan man ana lite häng på vänster bröst, som var större och mer häng innan op. Inget jag störs av! Detta är bland det bästa jag gjort! :)

ps, va inte rädd för att ta för stort! De blir inte så stora som man tycker de ser ut vid utprovningen, man vänjer sig snabbt och de är inte alls tunga att bära på heller! ;)

Gilla
boobiesvidern

boobiesvidern

Kvinna ·

Hej.

Jag har 400cc och tycker att det är lagom.

kolla in mina bilder och se, nu är det oerhört nyligen som jag gjorde operationen och därav så har de inte hängt till sig riktigt och lite svullna men du ser resultat ändå!

lycka till och var inte rädd att ta i med storleken, 50cc gör verken till el från. men om du funderar på 100cc skillnad så gör de ca en storlek i kupan.

kram

Gilla
Mymlan

Mymlan

Kvinna ·

Håller med, 400 cc tycker jag är lagom, men det beror såklart på vad du har för mått i övrigt. Jag har framför muskeln.

Gilla
Druvan

Druvan

Kvinna ·

Tack! Finns det fler som har denna stlk. Har gjort ristestet och tyckte de kändes Gigantiskt! Men vissa bilder man ser på ser jättebra ut! Hujedamig vad svårt det här va då! :)
Gilla
Morris84

Morris84

Kvinna ·

Jag tycker också brösten känns enorma när jag gör ristestet, men det kan ju finnas många anledningar till det, att alla förändringar känns stora eller att det är obekvämt och formen är konstig till exempel. Det jag tycker fungerat bäst är att kolla på för och efter bilder på andra som satt in lika mycket (och har ungefär lika mycket innan) för att få begrepp om hur stora brösten blir. Det var i alla fall så jag slutat oroa mig att jag valt för stora implantat :)
Gilla
Miss.B

Miss.B

Kvinna ·

Jag hänger på här då jag har samma funderingar...

När jag var på konsultation hos Johan Nordqvist kom vi fram till att 450 cc,Allergan, bakom,skulle bli bra, har ca 200 cc själv samt ska göra ett minilyft(snitt runt vårtgården). Jag vill absolut inte ha jättestooooora och tunga bröst som är i vägen så nu funderar jag på att gå ner i storlek??? Frågan är ju hur mycket man kan gå ned i storlek samt också om man kan göra det utan att påverka profilen...Johan tyckte att jag skulle ha mediumplus profilen...jag går och funderar på hög...kanske!???

Usch...jag vet snart ingenting...👎

Borde det inte vara bättre att ta lite mindre så att man, om man vill, själv kan"bygga upp" med hjälp av rätt typ av BH och inlägg? Bara en tanke från en vilsen själ!!!

Hälsningar,

Miss.B

Gilla
Marinegirl

Marinegirl

Kvinna ·

Jag hade samma utgång som dig, hade väl kanske 150 cc egen.. Jag var inställd på 400 cc bakom . På op dagen ändrade vi till 450 cc o det är jag glad för. Dom är inte stora, bara helt lagom! Hade gärna klämt till med 500cc.
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem