Presley
Kvinna ·
01 feb, 2024
Uttag implantat mars 2024
Explantation/Uttag av implantatHej! Nu är operations tid bokad. Fortare än tänkt men det ska bli väldigt skönt att bli av med implantaten. Är färdig helt enkelt. Har bokat hos jörg på Citadellkliniken, vilket kändes självklar då han gjort mina tidigare operationer. Någon mer som ska operera sig i mars? Vad ska du göra?
Sortera efter
sspucken
Kvinna ·
08 apr, 2024
Jag ska på konsultation om 2v för att göra explant på strandklinken i sthlm, förhoppningsvis får jag tid snart! Hur gick det för dig? Tog du bort kapsel eller enbart implantaten?
Gilla
Ebba92
Kvinna ·
11 apr, 2024
Jag har gjort explant och tog bort kapseln. Jag blev rekommenderad av Oya att inte ta bort min kapsel då det var så pass tunn. Hon menade på att riskerna för komplikationer är relativt stora i förhållande till bevis/forskning på att kapseln ska göra någon typ av skada. Hon rekommenderade mig som sagt att lämna kapsel. Trots det valde jag att ta bort min kapsel ändå. Om det var rätt val kommer jag aldrig få veta :-) Återhämtning och smärta efteråt var troligtvis värre än om jag bara hade tagit ut implantaten.
Förstår om du velar mellan alternativen. Jag tyckte det var ett riktigt svårt beslut att ta! Oya är proffsig och har gjort proceduren så många gånger så du kommer få bra med information. Hör av dig om du undrar något annat!
Gilla
sspucken
Kvinna ·
11 apr, 2024
Ebba92 - Skönt att du är klar med din operation nu! hoppas att det har gått bra!
Hur visste dr Oya att din kapsel var så tunn innan du hade opererats? Jag har bokat konsultation hos både henne och på elite clinic i gbg. Min önskan är verkligen att endast ta ut implantaten, då jag tycker att kapselborttagning känns sjukt läskig.. :/ Jag har heller inte haft några problem med mina implantat utöver att jag är tung i andningen, vilket jag tror kommer försvinna när implantaten ryker.
Ser även i din beskrivning att hon gissar på en B kupa efter operation, och att du hade A innan. Hur ser dem ut idag? Det har ju ändå hunnit gå ett par veckor nu! :D
Gilla
Presley
Kvinna ·
17 apr, 2024
Det har gått jätte bra för mig!
Jag är så nöjd och glad att jag gjort det. Känner mig som mig själv, fantastisk känsla!
Jag tog endast bort implantat.
Önskar att jag aldrig lagt in från början men det är som det är!
Gilla
yoggi62
Kvinna ·
17 apr, 2024
Jag tog ut mina implantat i slutet av januari i år. Tog inte ut kapseln. Hade haft implantaten i 8 år. Så glad att jag gjorde det, trivs mycket bättre utan! Hade narkos, op tog 40 min. Inga komplikationer. Ont i några dagar, sen lite ont i ärren. Brösten har dragit ihop sig bra, blev så mycket bättre än jag trodde! Tränar och lever som vanligt nu! Lycka till!
Gilla
Lisa66
Kvinna ·
22 apr, 2024
Jag tog ut mina i oktober förra året. Lämnade kapseln. Är supernöjd med allt. Det är så skönt att vara av med dem. Trivs mycket bättre med små mjuka bröst. Fattar inte varför jag satte dit dem från början.
Gilla
Emma Emma
Kvinna ·
28 apr, 2024
Samma här, tog ut mina i mars, en befrielse för kroppen. Har lärt mig en läxa av detta, men självklart hade det varit mycket bättre både för kropp, psyke och plånbok att haft det ogjort.
Önskar det fanns ett sätt att förmedla det till de som är intresserade, men är nog svårt att ta in innan man upplevt processen själv.
Skönt med en mer balanserad och silikonfri kropp. Mina små bröst har också dragit ihop sig fint, ser ut ungefär som innan, så skönt
Gilla