Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Malin90

Malin90

Kvinna ·

Vad tror ni om 500cc till mina mått?

Bröstförstoring

God kväll :-) Här sitter jag och är så nervös inför min första konsultation imorgon. Jag är väldigt sugen på att ta 500cc men vill inte att de ska se alldeles för stort ut så folk fokuserar mer på tittarna än på mig när man ses. Min syster är fem cm längre än mig och väger fem kg mer och hon tog 450cc och önskade att hon hade tagit mera för de syns liksom inte i kläder.. Tacks för svar så jag har nått att gå efter imorgon :-) Ni är fantastiska:-)

17

Sortera efter

Vladena

Vladena

Kvinna ·

Hej Malin! Jag har valt 410 i mellanprofil, tror du att det är för lite?
Gilla
Frallz

Frallz

Kvinna ·

Hej, jag ska nog lägga in 500 cc men är orolig över att det ska bli för litet eftersom ja är så pass lång... Men vill ju heller inte att dom ska bli gigantiska! Men eftersom jag ät helt platt nu så tror jag ändå att jag kommer älska mina nya bröst även om jag kommer vilja ha större. Hoppas det iaf :)
Gilla
Vladena

Vladena

Kvinna ·

Frallz, min väninna är ungefär som du och var helt platt efter amningen, hon valde 550 och är jätte nöjd, så det blir du nog med :)
Gilla
Frallz

Frallz

Kvinna ·

Vladena skrev:
Frallz, min väninna är ungefär som du och var helt platt efter amningen, hon valde 550 och är jätte nöjd, så det blir du nog med :)
Va skönt att hon är nöjd! :) hoppas jag också blir det, men det tror jag :)
Gilla
Vladena

Vladena

Kvinna ·

Det tror jag också :) jag själv har valt 410 och fruktansvärt osäker.... Men jag är inte så lång som du är
Gilla
Malin90

Malin90

Kvinna ·

Varit på konsultation nu,, Kirurgen tyckte att jag var smal och att jag absolut inte borde välja 375cc (jag hade inte nämnts nått om storlek) för att de skulle se fult ut på mig för att jag var smal i kroppen. Han sa också att han kunde göra lyft och lägga in 200cc eller göra de i två operationer om jag ville ha mer,,, Hur kan andra som ör smala få så mycket,,,, jag tönker inte betala så mycket pengar för att få så små bröst,,
Gilla
Vladena

Vladena

Kvinna ·

Malin, gå till en annan klinik, Min kusin har varit på en konsultation och de skulle lyfta och greja skära hennes bröst på alla håll och dessutom få betalt för allt detta, jag tror det handlade om 55 000, sen gick hon till en annan klinik och de fixade lyften med att skära bara runt bröstvårtan så hon har inga andra ärr. Det kostade dessutom som vanlig bröstförstorning, typ 40000, och hon är jätte nöjd. Så olika läkare har olika lösningar, belive me :)
Gilla
Malin90

Malin90

Kvinna ·

Vladena tack, jag får göra det.. Känns bara så hopplöst! Jag hade så stora förväntningar och jag fick inte ens testa inplantat liksom.. Läst massor och kliniken verkade så seriös och så var jag inne där i tio minuter totalt. Får fortsätta leta då, hoppas bara att någon annan kan göra detta åt mig,
Gilla
kjamjojon

kjamjojon

Kvinna ·

Jag har 350 cc mp idag och jag ska göra ett storleks byte den 11/3 och vi beslut oss för 450 cc hp. Men nu är jag osäker och funderar på och ta 500 cc hp istället . Ska kolla på storlekarna igen op dagen . Men de är jätte svårt och veta . För oftast tar man för lite och ångrar sig och sen får man lägga. Ut massa nya pengar för att byta . Jag tror du kan köra på 500 du är ganska lång :)
Gilla
Malin90

Malin90

Kvinna ·

Tack för svaret :-) det är de jag tänker också. Eftersom att jag vill ha stora bröst som även syns med kläder på så vill jag ju inte vakna upp och ångra att jag var det och inte tog så mycket. Nu ska jag till en klinik som har eurosilicone och de verkar vara större på implantaten i förhållande till mentor
Gilla
Malin90

Malin90

Kvinna ·

Nu har jag varit på en annan konsultation.. Jag har ju ingen vävnad alls kvar och är jättesmal över bröstkorgen så han sa att ju större implantat jag skaffade desto mer fick jag kompromissa med resultatet.. Eftersom att jag ör så smal i överkroppen så kunde jag räkna med rippling och att få svårt att dölja kanten uppe på proteserna. Han tyckte jag skulle passa i 350cc för ett normalt resultat i förhållande till bröstvävnaden. Provade 450cc och de tyckte både jag ich han passade jättebra på kroppen min och min längd (även fast han var väldigt sån, nej jag tycker inte om PORRTUTTAR) haha, så han sa att för stt få de resultatet så skulle vi lägga på typ 40cc! Men då måste jag ju kunna räkna med att kanten kan synas lite också.. Men de kan jag leva med eftersom att jag mycket hellre lever så än som en man. För övrigt så jämförde ju den första kirurgen mig med honom,, han var sp kall. "Ja, du och jag har ju samma kroppsfason, långa, smala med muskler och platta bröst"... Jag som mått skit för dethär innan liksom...
Gilla
Vonkan

Vonkan

Kvinna ·

Hej jag har lagt in 500 silimed extra höga delvis bakom å jag e 156 lång väger mellan 50-55 så jag tror de skulle passa dig kram
Gilla
kjamjojon

kjamjojon

Kvinna ·

Vonkan skrev:
Hej jag har lagt in 500 silimed extra höga delvis bakom å jag e 156 lång väger mellan 50-55 så jag tror de skulle passa dig kram
Är jag också inne på extra höga efter som dom har smalare bred. Har mejlat min läkare får se vad hav säger
Gilla
Vonkan

Vonkan

Kvinna ·

Ok tror de skulle passa dig perfekt :) kram
Gilla
kjamjojon

kjamjojon

Kvinna ·

Vonkan skrev:
Ok tror de skulle passa dig perfekt :) kram
Tack Tror jag också . Kram
Gilla
Vonkan

Vonkan

Kvinna ·

De va så lite så :) väntar på bilder :) kram
Gilla
Vladena

Vladena

Kvinna ·

Vad bra Malin att den andra konsultationen gick bättre, har ni bestämt datum för operationen?
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem