Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Anonym användare

Anonym användare

Val av storlek- 250cc eller 275cc?

Bröstförstoring

Har bokat in en tid för operation i början av juni men blir halvt galen pga. val av storlek. Har idag en liten a-kupa, är liten i kroppen och är bara ute efter att få ett par bröst.

Har gjort "ristestet" med 2.5 deciliter och tycker nästan att det är för stort! Ger det ens en realistisk bild av hur det kommer se ut sedan?

Hur gjorde ni för att komma fram till rätt val? Någon som ångrar storleken så här i efterhand?

Tack på förhand! :)

21

Sortera efter

MNN

MNN

Kvinna ·

hej. känner igen mig i det du skriver....

jag hade också a kupa och på konsultationen prova jag 200 och 300 cc implantat och tyckte 300 var gigantiskt medans 200 cc kändes  perfekt... och sedan bestämmde vi oss för att lägga in 250 cc och jag kan säga att jag tycker att det blev samma resultat som när jag prova med 200 cc... var också rädd att få för stort och ville bara ha ett par bröst   :)

Lycka till:)

Gilla
Anonym användare

Anonym användare

Tack för ditt svar. Vi har ju nästan exakt samma mått :) Känner du att du valde rätt storlek? Tycker verkligen att de ser superfina ut på din profil. Du har inga fler du vill visa?

Jag sportar mycket och vill absolut inte att brösten helt plötsligt ska bli ett hinder i vardagen. Tycker det är så snyggt med vältränade kroppar med lagom stora bröst. Dessutom vill jag inte att det ska vara helt uppenbart för omgivningen att jag förstorat brösten. 

Det lutar åt 250cc, känner mig som hemma med 2,5 dl ris. Min sambo bara skrattar när jag gör ristestet med 2,75 dl ris ;-)

Gilla
josefineb

josefineb

Kvinna ·

Jag har lagt in 300cc och är väldigt tunn i kroppen.
La precis in en nytagen bild i galleriet. Tycker inte dom känns onaturligt stora. :)

Gilla
Anonym användare

Anonym användare

Jag har lagt in 300/325 HP, och var LIVRÄDD att få för stora. Ville verkligen åt ett naturligt resultat. Men jag måste erkänna att idag tycker jag att dom är lite mesiga. Absolut inte stora. Men jag vet själv att jag drabbats av "storhetsvansinne". Storleken är ju egentligen perfekt med tanke på att jag fått ett par små fina bröst, men inget mer. Så tänk efter noga. Jag är också ganska liten. 155cm och 44kg. Lycka till!

Gilla
MNN

MNN

Kvinna ·

nej jag har inte tagit fler bilder än dom som ligger uppe..  kan lägga upp från sidan också men bilderna är från samma tillfälle.. ja jag sportar också ganska mycket och när man är van att springa i små a-kupor så önskade jag mig inte alltför stora bröst..:)

Jag är jättenöjd med dom, men kanske 275 också gått, vet inte om det skulle göra någon stor skillnad direkt.. Men jag har kännt redan från början bekväm och mig själv med mina nya bröst:)

Du får berätta vilket du kommer fram till till slut:)

Gilla
Anonym användare

Anonym användare

Va roligt att du åxå velar mellan 250 o 275 ! Jag har nästan bestämt mig för 275 ;D alla säger till mig att ta den större annars kommer jag ångra mig men jag vill att de ska se naturligt ut.:)
Gilla
Anonym användare

Anonym användare

25 cc hit eller dit gör nästa ingen som helst skillnad, det behöver ni inte lägga energi över att välja mellan! Jag har 25 cc skillnad mellan implantaten för att jämna ut en lite storleksskillnad jag hade på brösten innan! Först när man kommer upp i kanske  50-100 cc kan man se ngn egentlig skillnad på storleken. Mer avgörande för hur brösten blir är hur man är byggd och hur stora bröst man har innan... Så mitt råd om man väljer mellan två storlekar som bara skiljer 25 cc är att helt enkelt ta en och inte fundera mer på det, ska man få en förändring måste man ändra mer än 25...

Gilla
Anonym användare

Anonym användare

Jag går också i dom tankarna. Vill bara ha ett par tuttar, inte för stora utan så naturliga som möjligt. Vill inte heller att alla ska förstå att man har legat under kniven 💡

Gilla
josefineb

josefineb

Kvinna ·

300 cc högprofil

Gilla
Anonym användare

Anonym användare

Verkligen superfina bröst Josefineb!! :)

Går också i samma tankar, just detta att jag inte vill att det ska synas för allt o alla! Vill bara ha fina (små) naturliga bröst! Ska på konsultation nästnästa vecka, ska bli VÄLDIGT spännande! Lutar åt 345 MX cc för mig, är rätt bredaxlad och stor runt själva bröstkorgen... jaa, får se vad dr.Nordquist rekommenderar!!

Lycka till alla med era val! :) Och grattis till er som redan fått så fina bröst! :)

Gilla
josefineb

josefineb

Kvinna ·

flisan skrev:

Går också i samma tankar, just detta att jag inte vill att det ska synas för allt o alla! Vill bara ha fina (små) naturliga bröst! Ska på konsultation nästnästa vecka, ska bli VÄLDIGT spännande! Lutar åt 345 MX cc för mig, är rätt bredaxlad och stor runt själva bröstkorgen... jaa, får se vad dr.Nordquist rekommenderar!!

Lycka till alla med era val! :) Och grattis till er som redan fått så fina bröst! :)

Tack!! :)

Jag var väldigt noga med att poängtera att jag verkligen ville ha en naturlig bröststorlek i förhållande till min kropp.
Och att folk på stan inte skulle kunna se att jag opererat mig.
Min kirurg sa att jag skulle kunna gå topless utan att ngn skulle höja på ögonbrynen. haha

Gilla
Anonym användare

Anonym användare

josefineb skrev:

flisan skrev:

Tack!! :)

Jag var väldigt noga med att poängtera att jag verkligen ville ha en naturlig bröststorlek i förhållande till min kropp.
Och att folk på stan inte skulle kunna se att jag opererat mig.
Min kirurg sa att jag skulle kunna gå topless utan att ngn skulle höja på ögonbrynen. haha

Bra!! Tack!! :) Det ska jag också säga/poängtera!! :)

Gilla
Anonym användare

Anonym användare

👍

Gilla
Anonym användare

Anonym användare

@Carro_

Jag har nästan bestämt för 250cc. Känns som jag kollat igenom tusen bilder på 250 och 275 och de senare är ofta för stora. Min största skräck är att vakna upp med bomber och sedan behöva skyla dem! 

Har en kompis som hade a-kupa och la in 225 och 250 och hon har idag d-kupa. Både hennes kirurg och hon blev väldigt förvånande. Jag vill INTE bli så förvånad, haha. Ska boka in en till tid med Leif så han får förklara mitt utgångsläge och vad jag kan förvänta mig. Tycker det gick lite snabbt sist.

Skiljer bara ett par dagar mellan våra operationer (jag den 7 april). Skulle vara jättekul om du ville dela med dig av din upplevelse efter operarationen. 

Gilla
Anonym användare

Anonym användare

@josefineb

Verkligen jättrevackra men den storleken skulle bli  alldeles för stort på mig kan jag säga. Du har längre överkropp än jag och på mig skulle det bli "liten del mage och BRÖST"! ;) Skulle inte klara av att springa ett Maraton med så stora bröst :)

Gilla
Meryl

Meryl

Kvinna ·

oj va fina josefine !!:)

Gilla
Anonym användare

Anonym användare

Åh va spännande:) 

Jag testar och testar med rispåsarna och jag blir inte vettigare ändå. Min kille säger att han inte ser någon skillnad på 250 och 275. 

Men börjar fundera på om jag ska välja 250 ändå nu:/ Fan jag ändrar mig från dag till dag... 

Men Leif sa till mig att jag kan bestämma mig på operationsdagen när vi pratar också.. Men ska nog ringa dom och fråga vad om tycker blir bäst på min kropp. Jag väger 54 och är 163 lång...

Såklart jag ska dela med mig den, träffade min killes syster igår och hon la in 220 hos hon och dom är sjukkkt   fina=)

Gilla
Anonym användare

Anonym användare

Carro_

Så sa min sambo i början också :) Sedan började jag prova med en massa olika sommarkläder och då blev reaktionen på 275 "Neiiiijjj, de tar över hela din kropp ju!". Igår började jag fundera på 225, blir verkligen helt galen av detta. Känner mig som en knäppgök som går runt med rispåsar i bh:n halva kvällarna, haha. Men jag vill nog inte bestämma storlek på operationsdagen. Känns lite stressat. 

Men vad skönt att höra angående din killes syster! Har hittat så få inlägg om Leif och inte kunnat hitta en enda efterbild på hans patienter. Fick du se det under konsultationen?

Gilla
Anonym användare

Anonym användare

Jag har letat som en galning efter efterbilder men inte hittat några alls:/ 

Jag fick inte se några på konsulationen men jag bad ju iofs inte heller om det. 

Hoppas du hittar rätt storlek snart:) Tur att jag har ett tag kvar att välja;) 

Gilla
Anonym användare

Anonym användare

Ringde Sophiahemmet idag och frågade om bilder. Tydligen visar de aldrig några bilder på gamla patienter längre eftersom allas utgångsläge är så olika och man aldrig kan jämföra cc med någon annan och sedan få en uppfattning över hur det kommer bli.

Ska dit på på ett tredje möte och diskutera min bröstvision. Det här måste banne mig bli rätt!! :-)

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem