Nyhet på POF! Nu kan du ladda upp bilder och videor direkt i forumtrådar.
blueglue profilbild

blueglue

Kvinna ·

09 aug, 2023

Välja cc, 450 el 500?

Bröstförstoring

Hej alla

Sortera efter

Escan profilbild

Escan

Kvinna ·

09 aug, 2023

Om jag fattat det hela rätt så är det inte superstor skillnad på 450 och 500cc. Alltså 50cc gör ingen superstor skillnad. Sedan. Sägs det härinne att om man velar mellan två storlekar så ska man ta den större :) Har du varit på någon konsultation?

0 Gilla

blueglue profilbild

blueglue

Kvinna ·

09 aug, 2023

Oh jaa! Det är vad jag också spånat sen kommer det till mig själv så känner jag mig ändå osäker. Var på konsultation idag och då kände jag att 450 kändes bäst, sen efteråt kollade jag på bilder och bara 450 ser litet ut borde ta 500. Sen gjorde jag ristestet och bara shit va stort det med 500, sen tog jag bort 10% för att få en närmare bild av hur 500 cc kommer se ut när implantatet ligger bakom muskeln. Sen är ju implantatet mer följsamt och kommer formas ännu mer så 500 cc kanske blir bra!

0 Gilla

r550magic profilbild

r550magic

Kvinna ·

11 aug, 2023

Svårt att säga, men 50cc är ju inte så mycket så du blir nog nöjd med vilket implantat du än väljer! Vad känns jobbigast av följande situationer: - Det blev för litet - Det blev för stort

0 Gilla

blueglue profilbild

blueglue

Kvinna ·

12 aug, 2023

Att det blev för litet känns jobbigast. Prövade båda igår igen på ny konsultation och då kändes 500 stort men när jag kom hem så ser jag att det ser bra ut också. Men det blir ju lite mindre efter op..

0 Gilla

citadell profilbild

citadell

Kvinna ·

12 aug, 2023

Förstår dina tankar. Funderar själv på att byta mina 12 år gamla implantat. Har idag 325/380cc mp. Min kirurg rekommenderar 625cc hp. Tycker detta låter sååå stort. Men känner som dig, att man vill inte ångra att dem blev för små.

0 Gilla

blueglue profilbild

blueglue

Kvinna ·

12 aug, 2023

Har du varit på flera konsultationer och prövat och känt hur det kommer se ut ungefär? Det har hjälpt mig jättemycket. Tror jag bestämt mig för 500 cc hp texturerade mentor implantat!

0 Gilla

blueglue profilbild

blueglue

Kvinna ·

15 aug, 2023

Okej så jag har nu också prövat 510 cc corsé profil från Motiva, kanske blir det istället. Tror jag väljer Dr Molding som klinik men ska träffa Anna von Platen också innan för att göra ytterligare en konsultation.

0 Gilla

Changes profilbild

Changes

Kvinna ·

16 aug, 2023

Jag provade både 425 och 450 cc på konsultationen och första tanken var då, så snyggt! Sen när jag provade 500 cc så blev min första reaktion, nu blev det stort! Jag gick trots detta på 500 cc och opererades i måndags så de är ju såklart svullna och dana just nu. Men jag är så nöjd med storleken. Nu känner jag att dessa kommer bli väldigt snygga när de fått läka till sig. Tror jag kommer känna att de är snygga och åt det liiiiite större hållet men absolut inte för stora. Nu är jag både kortare än dig och väger mer. Men tänker att med din längd och om du väljer corse (jag har full) så tror jag att du kommer få precis så som du vill, riktigt fylliga och porriga bröst :D Det jag vill säga är bara att min upplevelse så här långt är att man nog vänjer sig vid storleken längs vägen när man håller på att titta på massa bilder och att jag också tror att lite av volymen försvinner i kroppen. Så hade jag varit dig hade jag nog gått för 500. Men så mycket annat som spelar roll med med typ av implantat, bredd, profil mm. Så kirurgen borde kunna rekommendera dig om vad som blir bäst utifrån dina önskemål. Lycka till! :)

0 Gilla

blueglue profilbild

blueglue

Kvinna ·

17 aug, 2023

Ahhhh my god va kul. Så nice, ser verkligen fram emot op. Har bokat nu, blir i slutet av oktober 510 cc round corsé motiva!! Hur var hela upplevelsen innan och dagarna nu efter op för dig? Är fortfarande lite sådär att jag tänker på att jag kanske ska ta texturerade av mentor för att förhindra att dom ska glida nedåt/åt sidorna med åren men min kirurg sa att 510 motiva kommer bli bra också. Hur tänkte du kring texturerade/släta? Motiva är ju släta liksom. Lycka till detsamma med fortsatt bra återhämtning :)

0 Gilla

Moonbeam profilbild

Moonbeam

Kvinna ·

18 aug, 2023

Jag lade in 490/465 och det gav mig en storlek större. Från C till D. Dock är alla olika från början och det kanske ger dig en större kupa än vad jag fick.

0 Gilla

blueglue profilbild

blueglue

Kvinna ·

18 aug, 2023

Moonbeam skrev:
Jag lade in 490/465 och det gav mig en storlek större. Från C till D. Dock är alla olika från början och det kanske ger dig en större kupa än vad jag fick.
Hmmm intressant, asså när jag prövade 510 cc corsé så kändes det stort. 75D blir 70E konverterat på mig och sen blir ju 510 liite större än dina. Kanske blir det 70F då!! Vilken profil och märke valde du? :)

0 Gilla

blueglue profilbild

blueglue

Kvinna ·

18 aug, 2023

För övrigt e jag taggad/nervös och lite orolig måste jag ändå erkänna att berätta för mina nära. Det är inte många som vet att jag ska levla upp mina bröst :* Hur har ni gått tillväga? Drömmer mycket på nätterna kring allt möjligt, typ hur jag berättar om det eller om operationen. Känns som att jag förstorar upp det hela lite men det känns ändå som en stor grej för mig… :D

0 Gilla

Sofiatia profilbild

Sofiatia

Kvinna ·

18 aug, 2023

blueglue skrev:
För övrigt e jag taggad/nervös och lite orolig måste jag ändå erkänna att berätta för mina nära. Det är inte många som vet att jag ska levla upp mina bröst :* Hur har ni gått tillväga? Drömmer mycket på nätterna kring allt möjligt, typ hur jag berättar om det eller om operationen. Känns som att jag förstorar upp det hela lite men det känns ändå som en stor grej för mig… :D
Jag har bara slängt det ur mig med ett leende, sen kanske jag postade om det på Facebook med ? Jag är inte så mycket för att vara diskret, jag kör hellre den direkta approachen. Kanske inte för alla, men jag tyckte det funkade bra.

0 Gilla

blueglue profilbild

blueglue

Kvinna ·

18 aug, 2023

Det är vad jag gjorde till min kollega idag också!! Hon svarade VA KUL :D Nu e d bara några till kvar. Men tänker att jag inte tar det som det kommer liksom, som du; bara säga det liksom :)

0 Gilla

Moonbeam profilbild

Moonbeam

Kvinna ·

18 aug, 2023

Jag har Mentor extra high profile. Jag är väldigt nöjd men tyckte ändå brösten blev ”små” när svullnaden hade lagt sig. Dock opererade jag inte på grund av storleken utan att de var mer åt vardera armhåla, så dom är framdragna på bröstkorgen. Nu i efterhand så tycker jag nog att jag kunde valt större när jag ändå opererade mig, haha. Det var bara mina närmsta som visste att jag skulle opereras. Vissa fick veta efter operation och vissa har jag inte berättat för. Ingen har heller frågat. ”Bara” 1 storlek på mig så tror inte folk reagerar över det. quote=blueglue]Moonbeam wrote: Jag lade in 490/465 och det gav mig en storlek större. Från C till D. Dock är alla olika från början och det kanske ger dig en större kupa än vad jag fick. Hmmm intressant, asså när jag prövade 510 cc corsé så kändes det stort. 75D blir 70E konverterat på mig och sen blir ju 510 liite större än dina. Kanske blir det 70F då!! Vilken profil och märke valde du? :)

0 Gilla

Nittiotvåan profilbild

Nittiotvåan

Kvinna ·

18 aug, 2023

Jag hade tveklöst gått på 500cc om jag var du. Jag gick upp från typ 375cc som vi planerat på konsultationen till 450/425cc en kvart innan jag skulle in på operation och har inte ångrat mig en sekund... hade nog snarare kunnat gå upp ytterligare lite till utan att de blivit "för stort" ? Jag är 160cm och väger väl ca 63kg.

0 Gilla

Nittiotvåan profilbild

Nittiotvåan

Kvinna ·

18 aug, 2023

Jag hade tveklöst gått på 500cc om jag var du. Jag gick upp från typ 400cc som vi planerat på konsultationen till 450/425cc en kvart innan jag skulle in på operation och har inte ångrat mig en sekund... hade nog snarare kunnat gå upp ytterligare lite till utan att de blivit "för stort" ?

0 Gilla

blueglue profilbild

blueglue

Kvinna ·

18 aug, 2023

God afton Moonbeam!! Okej fattar, satsar på 510 corsé round. Tror dom kommer bli putiga och ganska mycket större än vad jag har. Har inte mycket bröst nu så blir nog en stor skillnad, 70C är knappt att jag fyller ut. Har typ mer en B-kupa. I min vardag så är jag ganska exponerad så kommer nog bli ganska påtagligt med min förändring.. men jag ser fram emot att utvecklas, både i kropp och sinne!

0 Gilla

blueglue profilbild

blueglue

Kvinna ·

18 aug, 2023

Nittiotvåan skrev:
Jag hade tveklöst gått på 500cc om jag var du. Jag gick upp från typ 375cc som vi planerat på konsultationen till 450/425cc en kvart innan jag skulle in på operation och har inte ångrat mig en sekund... hade nog snarare kunnat gå upp ytterligare lite till utan att de blivit "för stort" ? Jag är 160cm och väger väl ca 63kg.
Ah men perfekt. Dock blir jag taggad på större nu. Men min vän har 500cc och dom är ganska stora så tror det blir lagom med 510.. ska på en sista konsultation hos Anna Von Platen nästa vecka, ser fram emot det. Bolla en gång till med en kirurgs erfarenhet och tankar! ?

0 Gilla

blueglue profilbild

blueglue

Kvinna ·

22 aug, 2023

Nu har jag varit på Estetiska Institutet och fått lära mig mer om mycket och mina möjligheter. Alltså jag är nu igen inne på Mentor texturerade och high profile Xtra. Antingen 455, 470 eller 515 cc. Men då förklarade hon att med 515 kommer dom att bli för breda för min kropp och att med min nuvarande byst så skulle dom se mer hängiga ut än om jag väljer lite mindre implantat. Kanske blir det 470… tänker att jag vill ha dom så runda som möjligt i naket tillstånd och att jag sedan kan förstora/framhäva upp dom med bh/kläder. Vill heller inte ha för stora pga då bli hela bh-historian svårare att lösa. Så max 515 men antagligen 470. Ahh så svårt. Sen pratade vi också om att utan textur i ungefär den storlek jag önskar finns det också en risk att de tiltar/ramlar fram. Har någon erfarenhet eller tankar kring det?

0 Gilla

Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem