Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Rock666 profilbild

Rock666

Kvinna ·

21 maj, 2015

Väljer alla strl runt 300cc eller???

Bröstförstoring

Söker alla ni andra som har gått aningen större strl från 500cc och uppåt på er första OP? Tycker bara man läser massa om att folk "bara" vill lägga in 300 någonting :/

8

Sortera efter

Fr.fin

Kvinna ·

21 maj, 2015

Jag ska lägga in 800 cc nu i juni... Första OP. Dock börjar jag bli orolig att det blir för stort men på konsultationen såg det inte alls stort ut, jag har i princip INGEN egen bröstvävnad alls, kanske därför det såg helt okej ut? Visst det kommer bli stort men inte så stort hoppas jag, även om jag tvivlar
Gilla

Proformatuttar

Kvinna ·

21 maj, 2015

Fr.fin skrev:
Jag ska lägga in 800 cc nu i juni... Första OP. Dock börjar jag bli orolig att det blir för stort men på konsultationen såg det inte alls stort ut, jag har i princip INGEN egen bröstvävnad alls, kanske därför det såg helt okej ut? Visst det kommer bli stort men inte så stort hoppas jag, även om jag tvivlar
Oj det var ovanligt att kunna få in så mycket på första operationen! :) rekommenderade kirurgen den storleken eller gick du över hans rekommendation? :) jag velar mellan 675 och 755! Så för att svara på TS fråga, nej,alla tar inte runt 300:) det finns olika sökfunktioner på sidan så man kan hitta andra med liknande mått och storlekar som en själv! Har just nu 500/550 i.
Gilla

Asirnas

Kvinna ·

21 maj, 2015

Tycker det är tvärt om, att alla vill lägga in runt 500 cc

Gilla

Proformatuttar

Kvinna ·

22 maj, 2015

Asirnas skrev:

Tycker det är tvärt om, att alla vill lägga in runt 500 cc

Haha, när jag opererades första gången tyckte jag också att det kändes som att alla la in typ 300-350, och att 500 var typ Max, förutom typ en kvinna som la in typ 800 och tyckte det lät helt enormt ;)
Gilla

SevenEleven

Kvinna ·

22 maj, 2015

Ja la in 590 :)
Gilla

proforma girl

Kvinna ·

22 maj, 2015

Jag har också känt att jag varit en av få som lagt in 300 cc. Men då ångrar jag mig också. Hade jag lagt i lite mer från början hade jag nog nöjt mig utan storleksbyte.
Gilla

Fr.fin

Kvinna ·

22 maj, 2015

Hm... jag beskrev vad jag ville ha, fick prova ut implantat som han sa var max vad jag kunde ha. Huu... blir orolig nu, bör man inte lägga in så stora på första OP:n? Vi var till och med uppe på större storlek men eftersom jag inte ville ha parthese så gick jag "ner" till allergan 800. Är rätt så bred över bröstkorg och axlar, men smal i övrigt, påverkar det kanske? 🙂

TS. Jag tror att man omedvetet söker efter liknande storlekar man själv valt/ska välja, när man inte ser det direkt får man kanske för sig att ingen väljer samma kanske 🙂

Gilla

Emmy_2015

Kvinna ·

22 maj, 2015

Jag hade tänkt 300 skulle bli lagom i början, men det gick sakta upp och upp :D på konsultation tog jag lite storlekar och fick veta efter jag nekade 400 och 425, när jag provade 500cc jag tänkte det här blir perfekt :) om jag ska betala 50k kommer jag inte ta lagom! Men det är bara jag :D
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem