Silicon dream
Man ·
Varför bara 325 eller 350 cc max?
Tjejer hjälp mig förstå!!
Jag behöver lyfta brösten och det största impl jag kan ha är 350 cc om jag gör min op på L&E och jag tycker det är för litet och jag har sagt det men får bara höra att det absolut inte blir bra.
Jag förstår då inte varför många andra tjejer har impl på 500 cc och över som också har lyft sina och det ser fint ut så jag förstår inte någonting.
Så varför ska jag möja mg med nånting som inte syns?
Jag mäter 80 cm under brösten och mina bröst är 15-16 cm breda och jag har ca 200-300 cc egen vävnad men tycker verkligen inte det syns nåt med så små impl
Det finns ett kort i min profil från en 3D simulering med 375 cc, syns ju inte mycket på det eller hur?
Sortera efter

Skruuf
Kvinna ·
Har dom sagt samma på båda besöken du varit på ?
Andra du sett kanske inte har haft samma utgångsläge som dig :)
Alla är ju olika och har olika förutsättningar.
Gilla

Jobo
Kvinna ·
Hej,
Jag vet ju egentligen inte varför kirurgen inte tror på ett större implantat men det kan ju vara så att din egen vävnad när den omformas runt ett implantat (som den gör vid lyft) ger ett så stort resultat som kirurgen anser att din kropp kan bära upp. När jag var på konsultation sa min kirurg att 3D- bilderna inte stämmer så bra när man har häng, han ville helst inte ens göra på mig. Har du testat att lägga 350 i en sporttopp som "lyfter" dina nuvarande bröst? Jag tänker att du redan har mycket bröst?
Bäst är kanske att du frågar din kirurg igen!
Gilla

Anonym användare
Jag vet inte hur det är när deet gäller lyft, men 350cc är väl lite litet på dig kan jag tycka... rent visuellt, även om hänget skulle försvinna.
Gilla

Silicon dream
Man ·
Skruuf skrev:
Har dom sagt samma på båda besöken du varit på ? Andra du sett kanske inte har haft samma utgångsläge som dig :) Alla är ju olika och har olika förutsättningar.Calle sa 325 cc bakom och lyft.
Patrik sa 375 cc bakom och lyft samt flytta vårtgården och vårtan mer inåt.
Tycker det är för blygsam förstoring där inte syns att jag har större bröst.
Gilla

Silicon dream
Man ·
Jobo skrev:
Hej, Jag vet ju egentligen inte varför kirurgen inte tror på ett större implantat men det kan ju vara så att din egen vävnad när den omformas runt ett implantat (som den gör vid lyft) ger ett så stort resultat som kirurgen anser att din kropp kan bära upp. När jag var på konsultation sa min kirurg att 3D- bilderna inte stämmer så bra när man har häng, han ville helst inte ens göra på mig. Har du testat att lägga 350 i en sporttopp som "lyfter" dina nuvarande bröst? Jag tänker att du redan har mycket bröst? Bäst är kanske att du frågar din kirurg igen!Jag har testat med ristest men måste gjort nåt helfel för jag tyckte inte ens det var stort med 700 cc ris.
Patrik sa att jag hade snyggare bröst nu än vad jag skulle få med förstoring eftersom jag har så taskigt utgångsläge.
Jag har sett en tjej som hade lika hemskt som mig och har skitsnygga nu efter sitt lyft och 650 cc så jag fattar inte varför så blygsat på mig. Patrik sa att det maximala är 400 cc inte mer men jag vet att jag inte kommer bli nöjd med storleken eftersom det inte kommer synas nåt, syns inget med 375 cc som jag provade på konsultationen och det skall dessutom in bakom och då försvinner ju 50 cc och då blir det 325 cc kvar och det är ju det jar har nu typ i egen vävnad.
Gilla

Silicon dream
Man ·
kuttran skrev:
Jag vet inte hur det är när deet gäller lyft, men 350cc är väl lite litet på dig kan jag tycka... rent visuellt, även om hänget skulle försvinna.
Jo jag håller med.
Skall se om jag kan få in bilden, där har jag 375 cc, syns inte mycket inte, tom kirurgen var uppgiven.
Gilla

Skruuf
Kvinna ·
Men slutresultatet kommer inte att se ut som 3D bilden IOM att du lyfter - du ska nog inte stirra dig blind på hur många CC implantaten blir - jag skulle ha litat på när 2 kirurger hamnar på ungefär samma att det blir bäst :)
Ska själv lyfta och sätta implantat men jag har typ ingen egen bröstvävnad så vart rekommenderad 500-600
Gilla

Silicon dream
Man ·
500-600 cc? Varför så stora när jag blir erbjuden så liten?
Jag kommer inte opa om jag ska få en sån blygsam förstoring för jag vet att jag inte kommer bli nöjd då. Jag har inte ens tänkt på små implantat utan börjat på 500 cc minst och nu när båda säger bakom så blir det ju inget kvar knappt då 10% av cc försvinner.
calle kan jag inte lita på då han gav mig 10 min konsulation och var dryg och nonchalant.
Gilla

Skruuf
Kvinna ·
Men jag har INGEN egen bröstvävnad - du och jag har helt olika utgångslägen - men slutresultaten kan bli lika på oss - du måste ju lägga ihop din egen bröstvävnad + implantaten :)
Gilla

Silicon dream
Man ·
Kolla i min profil så ser du på 3D, syns inte mycket och där har jag min egen vävnad + 375 cc syns inte så mycket som jag önskar och hans dator föreslog ju cc på 560 cc men det bortsåg han från så jag fattar inte.
Hur kan andra då med samma utgångsläge med lyft och stora impl framförplacering få fasta bröst då utom jag som måste ha små implantat lyfta ha bakom? fattar verkligen inte. Jag har samma utgångsläge som mollan81 tex.
Gilla

Skruuf
Kvinna ·
Tycker att det ser ut som att du har mer egen vävnad :) och inte riktigt samma utgångsläge.
Det blir nog bra ska du se - du ska väl på ett till möte ? Om du är osäker så vänta tills du har varit på 3:e - säjjer alla 3 samma sak så är nog det bästa alternativet :)
Gilla

Silicon dream
Man ·
Jo den 19 april pga att jag fick en sån dålig konsultation hos calle på Proforma så nu skall jag få en gratis hos Örjan, men undrar om inte de snackar med varandra liksom ha ha, vet att jag tänker sjuka tankar men är rädd att Örjan skall påverkas.
Bröstlyft är en sak men strl på implantat.
Gilla

limpan93
Kvinna ·
Som Skruuf säger, det är både din egen bröstvävnad + implantaten som du kommer få så du kommer antagligen landa på mer än 500cc om du lägger in 375cc. Sen tror jag inte man ska snöa in för mycket på det där med cc utan kika på andras för-efterbilder med liknande utgångsläge, samt längd och vikt respektive storlek på implantat för att se hur du önskar att dina bröst ser ut vid slutresultatet :)
Gilla

fero
Kvinna ·
Hade du med dig bilder på önskat slutresultat? Alla människor har olika uppfattningar om en och samma sak... man kan tro att man 'ser' samma slutresultat men oftast visar det sig vara olika. Precis som när man går till en frisör och säger att man bara vill toppa och spara så mkt som möjligt på längden. Så kommer man därifrån missnöjd för att de klippt av mer än man 'sagt' ;)
Kontakta dem och be om en utförlig förklaring till dina funderingar... säg att du hör vad de säger men ändå inte kan föratå och att du behöver få en väldigt tydlig förklaring. Säg till dem att du undrar varför du sett och hört om andra som i dina ögon haft liknande förutsättningar kunnat lägga i så mycket mer än de säger att du kan. Var inte rädd för att framstå som dum eller nått, tydlighet och trygghet är viktigt och det är en investering du gör och ett ingrepp på din kropp så du ska ha svar på alla funderingarna och få så nära det resultat du söker.
Lycka till!
Gilla

Anonym användare
Det kan vara så att kirurgerna avgjorde att din hud inte har så bra kvalite pga ålder och att du ammat flera barn. Om du tar större än vad dom rekommenderat så kanske brösten börjar hänga fort igen trots lyftet och då har du slängt pengarna i sjön.
Gilla

Silicon dream
Man ·
limpan93 skrev:
Som Skruuf säger, det är både din egen bröstvävnad + implantaten som du kommer få så du kommer antagligen landa på mer än 500cc om du lägger in 375cc. Sen tror jag inte man ska snöa in för mycket på det där med cc utan kika på andras för-efterbilder med liknande utgångsläge, samt längd och vikt respektive storlek på implantat för att se hur du önskar att dina bröst ser ut vid slutresultatet :)
Jag har letat igenom hela POF och nätet känns det som efter bilder liknande mitt utgångsläge med min längd och vikt och samma mängd egen som har gjort lyft och lagt in 375 cc bakom i uhp men inte hittat nån tyvärr så jag gick ner till hp men fann inget då heller.
Så fort jag hittar nåt så är tjejen oftast runt 178 lång.
Så än ingen framgång, men hittar du nåt så hojta gärna till.
Jag har kollat mollan81, men hon har hade lite mindre egen vävnad och var något längre och tyngre än mig men hon har också mycket större implantat än vad jag blivit rek så kan inte jämföra.
Överlag verkar det vara väldigt få som har Allergan responisve extra hög profile eller Mentor uhp som läkarna har rek mig.
Vet inte varför dom föreslagit just den profilen för mig men det har väl med min bredd på brösten kanske att göra så jag kan tyvärr inte svara på varför.
Gilla

Silicon dream
Man ·
fero skrev:
Hade du med dig bilder på önskat slutresultat? Alla människor har olika uppfattningar om en och samma sak... man kan tro att man 'ser' samma slutresultat men oftast visar det sig vara olika. Precis som när man går till en frisör och säger att man bara vill toppa och spara så mkt som möjligt på längden. Så kommer man därifrån missnöjd för att de klippt av mer än man 'sagt' ;) Kontakta dem och be om en utförlig förklaring till dina funderingar... säg att du hör vad de säger men ändå inte kan föratå och att du behöver få en väldigt tydlig förklaring. Säg till dem att du undrar varför du sett och hört om andra som i dina ögon haft liknande förutsättningar kunnat lägga i så mycket mer än de säger att du kan. Var inte rädd för att framstå som dum eller nått, tydlighet och trygghet är viktigt och det är en investering du gör och ett ingrepp på din kropp så du ska ha svar på alla funderingarna och få så nära det resultat du söker. Lycka till!Detta var ett jättebra förslag så det ska jag verkligen be om iaf av Patrik. Stackars Patrik som får ta alla mina frågor men jag vill vara säker på min sak innan jag bestämmer mig slutgiltigt för just lyft skrämmer mig ganska mycket och tyvärr förklarar Patrik lite luddigt som för mig är väldigt svårt att förstå som känns självklart för honom.
Han var väldigt bra på konsultationen för han såg flera gånger då att jag inte riktigt hängde med i vad han sa och då förklarade han på ett mer lättare sätt och ritade så jag förstod bättre där och då men så kommer man hem och det känns som man glömt det mesta.
Har tex svårt att förstå hur fickan skapas bakom muskeln och detta med olika grad av Dual plane och en massa annat så jag kommer nog låta Patrik göra som han anser blir bäst för jag känner mig så osäker omkring allt.
Men jag vill gärna få allting förklarat innan på ett mer utförligt sätt men jag har nu fått det lite mer utförligt förklarat av en annan tjej här på POF men om Patrik gör på samma sätt som hennes läkare vet jag inte fast samtidigt så kan ju inte ett lyft i stora hela drag göras på så många olika sätt liksom.
Jag ska be om det som du föreslår för det var ett bra råd du kom med. Tack!
Gilla

Silicon dream
Man ·
Fero: Nej hade inga bilder med, och Calle sa också att bilder behövs inte för du kan aldrig få sådant resultat som någon annan på en bild. Blev lite ställd av det svaret faktiskt.
Inför konsultationen dagen efter hos Patrik hade jag inte heller med bild och tänkte på det Calle hade sagt dagen innan och det Patrik skrivit i mail innan och ingen har frågat efter bild heller. Calle frågade mig vad jag testat med för mängd i ristest och kommit fram till. Jag sa att detta med ristest inte funkat så bra för mig men att jag vill börja från 400 och gå uppåt och testa mig fram så tar han fram 325 cc det var helt otippat för mig. Jag var påklädd med egen BH och tröja över och allvarligt så såg det ut som jag hade en push upp BH på mig bara. Frågade om jag kunde få testa en större storlek men han sa att han hade inget större än detta trots dom 3 lådorna som stod på byrån fullproppade med impl så jag vet att han ljög mig rakt i ansiktet men kände mig feg så jag valde at avsluta då kom droppen i förtroende på nåt sätt, jag kände att han inte ville ge mig det jag var önskade och inte lyssnade på mig och såg mig utan försökte tuta i mig nåt som inte kändes bra för mig.
Gilla

Silicon dream
Man ·
tin skrev:
Det kan vara så att kirurgerna avgjorde att din hud inte har så bra kvalite pga ålder och att du ammat flera barn. Om du tar större än vad dom rekommenderat så kanske brösten börjar hänga fort igen trots lyftet och då har du slängt pengarna i sjön.
Calle sa inget om det, Patrik sa bara att jag har väldigt mycket egen vävnad vad det nu exakt betyder och om det är negativt vet jag dock inte. Kändes pinsamt att fråga det tyckte jag. Känner mig aldrig bekväm att visa mina bröst för nån.
Han mätte aldrig hänget som Calle gjorde, Calle sa dock inga mått för mig så jag vet inte.
Patrik mätte andra mått först för hand och sedan mätte 3D kameran också och då fick vi lite större mått än vad han mätt och jag blev själv förvånad vilka mått jag har.
Bred på bröst är nästan 16 cm, skillnad i nivå när jag ligger ner är 1,8 cm och det var inte bra enligt Patrik att det skiljde så mycket och jag har för mig att mitt lilla bröst har häng på 21 cm och det andra på 23-24 från hals till bröstvårta. Sedan så sitter bröstvårtorna också på sidorna av brösten och ingen underpol på ena bröstet. Det var rätt så trist att se sina bröst i detalj på datorn så där och se vilket taskigt utgångsläge man har. Såg saker jag alrig tänkt på förr som att jag är sned och har en otroligt väld bröstkorg.
Men det är klart att brösten har påverkats av alla graviditeter och amning, speciellt graviditeterna för det är dom som sabbar mest.
Gilla

fero
Kvinna ·
Det är ALLTID bättre att fråga en gång för mycket. Det är upp till läkare (oavsett inriktning) att se till att patienten känner sig ordentligt informerad och trygg i vad som ska göras.... känns lite som att en del patienter och läkare glömmer att det är samma ansvar oavsett om det är medicinskt viktigt eller rent kosmetiskt. :))
Jag är inte mkt för att veta allt... har kört så många svängar inom medicin, jag vill ha resultat. När jag kom till dr Oya på Strandkliniken klickade det på en gång. Pga min lilla överkropp och bröstfäste kunde hon inte lägga in så stora, ta det största du har som går sa jag och då sa hon att då blir det uhp 590, högre går inte uhp. Iom skulle hon även slippa lyfta dem tror hon... ev liiiite på höger om det inte fyllts ut ordentligt till 6-mån kontrollen men redan nu efter 2mån är det så pass lite överhäng att jag faktiskt inte kan försvara ett lyft ekonomiskt och medicinskt... ;))
Jag hoppas du hittar en str. som känns bra och du får rätat ut alla frågetecken av läkaren. Du ska inte behöva vara osäker det är ju faktiskt du som köper hans tjänst så då får han se till att som LÄKARE göra ett bra jobb, han är ju inte Bara kirurg ; D
Good luck!!
Gilla