Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
kiss

kiss

Kvinna ·

Vart på ny konsultation (615cc)

Bröstförstoring

Va på konsultation nr 2idag hos per windh Å jag sa att jag vela mellan de olika implantaten å va sugen på 600 cc hög mentor Men han tyckte jag skulle köra på 615 cc extra hög allergan Vilket jag me funderat på, han sa att det inte skiljer så mkt Så han tyckte jag skulle ta det större, Men skiljer ändå 8mm på putet! E lite rädd de ska bli för stort, Mina 450cc m+ har 4,1 i put Mentor 600cc har 5,7 i put Allergan 615cc har 6,5 i put? Vad tror ni?

24

Sortera efter

Nattfrost

Nattfrost

Kvinna ·

Är det runda allergan? Jag ska nämligen lägga in mx 410 g anatomiska och de är det väl ca 6 cm projektion (minns inte exakt, tror det var 5,9 eller något sånt. Har inte så mycket tips att komma med eftersom jag själv funderar på hur mycket projektion det blir när det är på plats.
Gilla
kiss

kiss

Kvinna ·

Hej å vad kul, ja det är runda extra hög! Vet inte om jag ska ta 5,7 i put istället ångest, Vill ju ha större men inte jätte mkt större, så man bara ser (stor å tjock ut)
Gilla
Ulle83

Ulle83

Kvinna ·

Ser att vi är på samma klinik 😛Ska op mig på ArtClinic 9 Oktober hos Peter zachrissson. Ska på andra konsultation i morgon.. Är så förvirrad på storlek och put. Jag fundrerar på Allagan extra hög 400-450cc❤️.. man vill ju ha välfyllda bröst men inte vill man se stor och tjock ut... Hade du med några bilder på hur du vill att det ser ut??
Gilla
ollie

ollie

Kvinna ·

jag gick fr¨n 4.2cm till 5.2 i projektion, alltså 1cm. Jag känner nu att jag borde tagit typ 2cm mer kanske! gå på dt större, det syns knappt skillnad på en cm ens.
Gilla
via_dolorosa

via_dolorosa

Kvinna ·

Kan säga att jag själv velade mellan dessa storlekar och till migsa han att Mentors 600cc skulle räcka!? Och då är du mycket mindre än mig... 8mm putskillnad är en hel del faktiskt... Får du betala 8000kr extra för Allergan?
Gilla
kiss

kiss

Kvinna ·

Å tack för er hjälp, men alla säger olika ju... Mer svar tack :) Via_dolorosa hade du oxå per? Ser att du har släta, det rekommendera han inte mig!?
Gilla
via_dolorosa

via_dolorosa

Kvinna ·

Japp samma kirurg, det var jag som ville ha släta och det fixade han trots att han inte var jätte förtjust i det. Men får du betala extra för Allergan?
Gilla
kiss

kiss

Kvinna ·

Olika, nej när jag fråga om det blev billigare med mentor så sa han att det va samma pris för de hade ett avtal med dem! Fick du betala mer eller sa han samma till dig? Ulle83: nej hade inte med ngn bild! Alla ser så olika ut å blir inte samma ändå! Har du ngn?
Gilla
Ulle83

Ulle83

Kvinna ·

Har fått tips här på forumet att ta med bilder på hur man önskar få resultatet och hur man inte vill att det ska se ut... men visst är det så att vi har alla olika förutsättningar.
Gilla
via_dolorosa

via_dolorosa

Kvinna ·

Japp om jag hade valt allergan skulle jag ha fått betala mer... 😕
Gilla
kiss

kiss

Kvinna ·

Hmm e ju konstigt, hade jag valt mentor å ville byta till allergan så kanske han skulle sagt det va dyrare, känns ju som att priset redan är satt så därför han sa så kanske? Han sa oxå att jag kunde lägga 1,5dl i bhn för att ungefär se hur ökningen kommer bli! Men funkar det verkligen? 1,5dl kommer ju inte öka 2,5cm på putet eller?
Gilla
via_dolorosa

via_dolorosa

Kvinna ·

Jopp om du formar till det ordentligt :)
Gilla
kiss

kiss

Kvinna ·

Nu har jag provat med ris, tog nästan 2dl å försökte forma rätt putökning. Tyckte det såg lagom ut! Inte alls så stort! Sen prova jag min bh som ska ge upp till 2stlk större å det ser alldeles för stort ut! Den är väl2-4 cm tjock iof å inte bara på putet utan även runt! Å så rädd att de blir så stora! Sånt jävla velande, vill ju ha en ökning oxå! Per sa ju först att ärret kan hamna ngn cm högre upp vid en ökning, tror ni det spelar ngn större roll om jag tar 615 eller 600 för ärrets skull? Förlåt mitt tjat, hoppas ni orkar svara för måste bestämma mig snart!
Gilla
via_dolorosa

via_dolorosa

Kvinna ·

det är ändå 8mm skillnad mellan Mentor och Allergan. Svårt för någon anna att råda dig till ett val mellan dessa. Men Per skulle troligen aldrig råda till något han inte tror på. Mät ut med måttband den extra projektonen du får med de två allternativen. Kan ge en uppfattning på put ökningen...
Gilla
kiss

kiss

Kvinna ·

Nä skulle han nog inte, blir verkligen stressad av detta! Är ju så svårt att tänka sig hur själva bröstet ser ut! 1,7cm mer låter verkligen inte stort så rädd för att jag inte ser ngn skillnad, medan 6,5 låter stoort! Svårt att tänka för hela bröstet blir ju högre å inte bara längst ut! Han sa tidigare att jag skulle ha bröstband när vi prata om att ärret hamnar ngn cm upp, vilket jag inte haft tidigare, men med bröstband borde väl ärret hamna ännu högre upp? Eller är det för att kunna sy om ärren senare?
Gilla
via_dolorosa

via_dolorosa

Kvinna ·

Jag är som sagt 176cm 77kg och har 5,7 i projektion, mina bröst är inte små. de går att dölja samtidigt som de kan se vulgära ut. en sida av mig hade gärna haft Allergan implantaten istället men hade inte råd att punga ut 8000kr extra för dem. Så jag fick nöja mig med Mentors... Blev lite fundersam nu varför jag skulle behöva betala extra och andra inte behöver detta... ❤️
Gilla
kiss

kiss

Kvinna ·

Oki.. Men du hade väl rätt stora egna bröst innan op? Jag hade ju mini å kan oftast ha 70d nu med mina 450cc Ja det är väldigt konstigt! Eller så e det för jag redan valt allergan å fått pris på det han sa att det inte skulle bli billigare med mentor? Nån av oss är nog lurad? Eller så har de nyligen ändrat priserna?
Gilla
via_dolorosa

via_dolorosa

Kvinna ·

Jag har noll i egen vävnad... Har du 70D så har du en del egen vävnad faktiskt. Jag fullde inte änns ut en 75A. Jag blir lite irriterad faktiskt, jag har haft både Mentor och Allergan tidigare så varför skulle jag då behöva betala extra denna gången... Hade jag inte behövt betala extra hade jag troligen gått på allergan för lite extra projektion, det hade inte blivit för mycket till min stabila kropp... 🙂
Gilla
kiss

kiss

Kvinna ·

Nej hade typ som dig, såg din förebild nu! Men dina bröst ser mkt större ut efter din andra op än vad mina gör nu! Å nu har du framför väl? Då blir de ju lite större? Ja jag förstår dig, hade me vart irriterad' du får skicka ett mail å fråga? Utan att säga vad du hört! Hade vart kul å se vad de svarar!
Gilla
via_dolorosa

via_dolorosa

Kvinna ·

Jag har varje gång gått till större implantat så kanske därför de ser större ut framför 🤭 Jag har som sagt opererats 2gånger, sista gången till framför med runda implantat och de största av alla gånger... Jag ska faktiskt skicka ett mejl till honom så fort jag fått tag i hans mejl, har ännu inte gått på 1års kontrollen heller...
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem