Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Nina profilbild

Nina

Kvinna ·

29 dec, 2014

Vi som skall operera oss i mars 2015:)

Bröstförstoring

Som rubriken lyder :) Kan vara kul att följa varandra både före och efter! Jag skall operera mig den 13 mars, Laser & Estetik, Patrik Höijer! Mentor eller Silimed, runt 450cc och anatomiska :) Någon mer?

339

Sortera efter

Anonym användare

03 jan, 2015

Louise_ skrev:

Jag är 168 och väger 57 kg. Jag tränar några dagar i veckan så har nog en del muskler, folk tror oftast inte att jag väger så pass mycket. Är ganska liten i kroppen ändå, har S/36 i kläder. Jag tycker att 325 ser riktigt bra ut på dig. Det ser absolut inte för stort ut. Jag tycker nog att 2,5 dl ris ser större ut på mig, men det är kanske för att jag är van vid mina normala små minibröst. Helena sa att jag kunde dra av 50cc, men läste i deras broschyr att man skulle dra av 25-50cc så att 50 cc är kanske "i värsta fall". Just nu testar jag 2,5 dl ris och tycker det känns väldigt stort (räknar med 300cc i implantat, men ska kanske börja fundera på 275cc ändå). Jag tycker att det är stor skillnad mellan ris och silikon och därför blir jag väldigt osäker på hur mycket resultatet från ristestet kommer skilja sig från det verkliga resultatet. Jag vill ha ett hyffsat naturligt resultat, men såklart vill jag inte vakna upp emd för små bröst. Jag vill kunna fylla ut en bikini på sommaren istället för att vara platt som idag. Jag får nog börja mejlbomba Helena med frågor hehe. Jag är helst säker på att jag måste ta en andra konsultation. Jag kan tillägga att jag är väldigt velig.

Jag tycker verkligen inte man kan jämföra test hemma och i en läkbh+implantat på konsultationen.... det var väldigt annorlunda.. jag (personligen) tycker inte du ska gå på ristest eller vattentest, det kommer iaf inte jag göra. är som sagt väldigt osäker på storlek jag med, men kommer nog bestämma mig till 100% på OPdagen, då jag tror att test hemma kommer ge fel uppfattning.. :/ jag tror 2,5 dl ris känns större och annorlunda än vad det skulle vara om du prövade det på kliniken, som du även sa, så du skulle säkert kunna ha 300cc

Gilla

Louise_

Kvinna ·

03 jan, 2015

Det är sjukt svårt att bestämma sig. Vet du hur mycket du har i egen vävnad? Jag har bara 100cc vilket jag tror är ganska lite. Därför skulle nog inte 300cc inte se för stort ut på mig. Jag tror att 325 kommer bli perfekt på dig, men det är svårt att välja när man väl har en valmöjlighet. Man kan ju välja fel och det är lätt att sitta och analysera. Hade jag fötts med lite större bröst hade jag inte valt att operera mig. Jag måste välja implantat minst 2 veckor innan operation så jag har lite tid på mig att vela... 

Gilla

Anonym användare

03 jan, 2015

Louise_ skrev:

Det är sjukt svårt att bestämma sig. Vet du hur mycket du har i egen vävnad? Jag har bara 100cc vilket jag tror är ganska lite. Därför skulle nog inte 300cc inte se för stort ut på mig. Jag tror att 325 kommer bli perfekt på dig, men det är svårt att välja när man väl har en valmöjlighet. Man kan ju välja fel och det är lätt att sitta och analysera. Hade jag fötts med lite större bröst hade jag inte valt att operera mig. Jag måste välja implantat minst 2 veckor innan operation så jag har lite tid på mig att vela...

glömde fråga vad jag har i cc :(

sitter och kollar bland bilderna på pof och tjejer som valt 275... sen ska jag kolla på 325... men egentligen spelar det ju ingen roll eftersom ingen är den andre lik och jag som är så liten också... men typ ALLA som ångrar sig ang. storlek hade velat ha större.....

Gilla

Louise_

Kvinna ·

03 jan, 2015

Jag tycker att det finns många fina bröst i intervallet 250-295, men man vet inte alltid hur mycket cc de har haft i egen vävnad. Jag känner att det nog blir min kirurg som får säga vilken storlek som hon tror blir bäst utifrån min kropp, mina bröst och mina önskemål. Lyka till och hoppas du hittar rätt innan det är dags med operationen :)

Gilla

knasen91

Kvinna ·

03 jan, 2015

Jag har preliminärt datum för op-tid hos Peter Cosmo på Citadellkliniken den 10 mars. Ska på min första konsultationstid den 14 januari :D Hoppas på att allt ska kännas bra! Är det någon mer som har op-tid på citadellkliniken den 10 mars?

Gilla

Mojjan

Kvinna ·

03 jan, 2015

Louise_ skrev:

Vad skönt att du har koll på vilka implantat du är intresserad av. Har du bara varit på en konsultation eller har du varit på Citadell en extra gång? Har du fått mejla Peter mycket? Jag testade phertese 200cc och 275cc LP när jag var på konsultationen, eftersom ca 50 cc försvinner vid bakomplacering stod det då mellan 250 eller 325. Jag har sagt att jag vill ha Mentorimplantat och valde då 250 cc, men nu är jag orolig för att de ska bli för små. Jag tror att jag kommer välja MP istället och är inte på allt mellan 250-300 cc. Jag gör ristestet hemma, men tycker att det är svårt att se det hur det blivande resultatet kommer se ut. Två risbollar på bröstkorgen känns sådär. Jag vill ha ett par naturliga bröst och idag har jag 100 cc i egen vävnad, allt känns stort eftersom jag är väldig platt själv. Det är även svårt att bilda sig en uppfattning utifrån andras resultat, eftersom alla har olika "förebröst". Jag ska boka in en ny tid och träffa Helena igen för ett expertutlåtande.

Jag har bara varit på en konsultation men ska boka in en till eftersom jag har ändrat mig angående placeringen av implantatet. Har också gjort ristest men det är ju så svårt att gissa hur det blir på riktigt... Är ni inte nervösa för muskelpåverkan vid bakomplacering? Det gjorde mig supernervös och fick mig att tänka om angående placering. Tycker dock att bakom är väldigt snyggt!!
Gilla

Anonym användare

03 jan, 2015

Mojjan skrev:
Louise_ skrev:

Vad skönt att du har koll på vilka implantat du är intresserad av. Har du bara varit på en konsultation eller har du varit på Citadell en extra gång? Har du fått mejla Peter mycket? Jag testade phertese 200cc och 275cc LP när jag var på konsultationen, eftersom ca 50 cc försvinner vid bakomplacering stod det då mellan 250 eller 325. Jag har sagt att jag vill ha Mentorimplantat och valde då 250 cc, men nu är jag orolig för att de ska bli för små. Jag tror att jag kommer välja MP istället och är inte på allt mellan 250-300 cc. Jag gör ristestet hemma, men tycker att det är svårt att se det hur det blivande resultatet kommer se ut. Två risbollar på bröstkorgen känns sådär. Jag vill ha ett par naturliga bröst och idag har jag 100 cc i egen vävnad, allt känns stort eftersom jag är väldig platt själv. Det är även svårt att bilda sig en uppfattning utifrån andras resultat, eftersom alla har olika "förebröst". Jag ska boka in en ny tid och träffa Helena igen för ett expertutlåtande.

Jag har bara varit på en konsultation men ska boka in en till eftersom jag har ändrat mig angående placeringen av implantatet. Har också gjort ristest men det är ju så svårt att gissa hur det blir på riktigt... Är ni inte nervösa för muskelpåverkan vid bakomplacering? Det gjorde mig supernervös och fick mig att tänka om angående placering. Tycker dock att bakom är väldigt snyggt!!

patrik sa att han bara opererat 1 person för muskelpåverkan på flera år.. och sa att det är jätteovanligt att man får korra för det.

Gilla

Silicon dream

Man ·

03 jan, 2015

Alla sim lägger bakom får muskelpåverkan i någon grad, det är oundvikligt.
Gilla

Anonym användare

03 jan, 2015

Silicon dream skrev:
Alla sim lägger bakom får muskelpåverkan i någon grad, det är oundvikligt.

fortfarande sa han att han bara opererat 1 person för muskelpåverkan på flera år.. och sa att det är jätteovanligt att man får korra/operera om sig för det. sedan kanske folk opererar sig för att byta till större implantat och då samtidigt rättar till ev. liten muskelpåverkan. vet inte.

Gilla

Louise_

Kvinna ·

03 jan, 2015

Jag är inte så orolig för muskelpåverkan, jag hopppas att jag slipper det. Jag tränar inte bröst så mycket heller. Har redan en skada i axeln som inte blir riktigt bra och som redan påverkar min träning. Det finns alltid en risk att man får komplikationer, men jag hoppas att jag har haft min beskärda del av otur redan. Vad jag har läst så känns det som att det finns fler fördelar med att ha implantaten bakom istället för framför.
Gilla

Nina

Kvinna ·

03 jan, 2015

Jag tävlar i bf och känner flera som tävlar i olika fitnessgrenar och har bara hört en som haft kraftiga problem. Annars verkar det mer vara lite obehagligt i tex bänken. Jag tror det beror på hur stora implantat man lägger in faktiskt. Jag kommer köra på bakom :)
Gilla

Silicon dream

Man ·

04 jan, 2015

Han har väl korrat det 1 gång men många kanske inte inte har så ont av det eller tar det som något man får ta eller kanske inte går att korra, men påverkan får man alltid i någon form vid bakom, som att implantaten åker isär vid ansträngning som känns obehaglig när man använder bröstmusklen vid vardagliga aktiviteter som tex torka av ett bort, dammsuga och vissa får riktigt ont det finns olika typer av det, men att utgå från att man inte får det är dock inte sant. Läst flera gånger här inne från opade tjejer att man får det i någon form alltid vid bakom.
Gilla

Duenna

Kvinna ·

04 jan, 2015

Fast, nej. Alla påverkas inte av bakomplacering. Jag la in 375cc delvis bakom bröstmuskeln i mars 2014 och känner inte av implantaten alls, varken när jag spänner musklerna eller är avslappnad. Jag har samma styrka som förut och känner noll obehag.
Gilla

Silicon dream

Man ·

04 jan, 2015

Ja ja då kör väl många opade tjejer här med osanning då. Tro vad ni vill, ingrepp bakom en muskel ger påverkan, naivt om man tror något annat.
Gilla

Duenna

Kvinna ·

04 jan, 2015

Så det faktum att jag är opererad för snart ett år sedan och säger att jag har noll påverkan - är det en osanning då? Det var ju roligt, jag sitter och spänner mina muskler hejvilt nu utan minsta obehag eller liknande. Men nä, jag måste ju ljuga. Såklart! Många, kanske tillochmed de flesta får någon påverkan - ja. Men inte alla, uppenbarligen. Följer tråden då jag ev ska operera mig igen i mars. Även roligt att tänka tillbaka på hur det var såhär månaderna innan. Njut, tjejer. Ni har en fantastisk tid och upplevelse framför er.
Gilla

Silicon dream

Man ·

05 jan, 2015

Ja ja verkar helt amazing att din bröstmuskel inte pårkades ett smack av att bli uttöjd och få ett implantat under sig då man man läst gång på gång att bakomplacering ger muskelpåvetkan i nån graf, vissa i så lindrig form att dom inte märker det, andra har det bara vid tex vissa rörelser, eller vid tunga lyft på gym och träning och så och andra värre där brösten åker isär när dom tex gör armhävningar, bänkpress eller så lätt som att tvätta fönster, torka av ett bord, bära tunga matkassar osv.
Gilla

Duenna

Kvinna ·

05 jan, 2015

"I så lindrig form att de inte märker det" - hur menar du där? Att man inte har någon påverkan egentligen alltså? Hur kan man ha påverkan utan att veta det själv, menar du? Såhär är det. Jag känner min kropp bäst själv - inte du. Jag opererades 17 mars 2014. Hade inte det minsta lilla ont efter operationen, var extremt försiktig med att använda bröstmusklerna flera månader efter operationen och kan nu använda dom helt obehindrat utan minsta lilla smärta eller obehag. Mina bröst ändrar inte utseende när jag spänner musklerna och jag har samma styrka som förut (vilket jag vet då jag gymmar lika mkt nu som då). När det är dags för dig kan vi hoppas att du också slipper muskelpåverkan. Anledningen att jag delar med mig av detta till medlemmar här på forumet är för att visa att det finns kvinnor som jag som opereras och slipper allt vad komplikationer eller smärta heter. Man ska klart veta om riskerna men man ska inte anta att allt kommer att ske.
Gilla

Silicon dream

Man ·

05 jan, 2015

Orkar inte med det här jäkla forumet längre, så fort jag skriver nåt här så tas det som osanning precis som jag inte vet ett smack trots medlem i 2 år och jävligt påläst. Tyvärr fattig som fan så jag inte kan opas. Ja vissa vet väl inte hur muskelpåverkan är eller tar det som nåt normalt, inte fan vet jag, har som sagt bara läst typ hur mycket trådar som helst här under 2 års tid och fått det förklarat för mig av andra och av dom kirurger 4 st som jag vart på varav 2 jag haft tät mailkontakt med som heter Patrik Höijer och Maatias Elmer men dom kanske far med osanning då som jobbar med det. Hoppas Tin eller någon annan kan ta över som kan förklara bättre för mig vill ju ingen tro på som bara läst varendavtråd här vart på 4 konsultationer, nailat som fan, sökt igenom gela google efter hur mycket info som helst och är jävligt påläst, soory att jag tog mig tiden att skriva häf, sluta ifrågasätt mig nu då när du inte vill trommig och fatta, orkar inte slösa ett inlägg till på det här tramset. Du är väl en av alla som inte drabbas...än iaf Nu tänket jag inte svara nåt på det här, litar på det jag läst här i otaligabtrådar och google, sök där om mina uppgifter är så osanning eller fråga Tin, Opticruise eller nån annan gammalmräv som vart opad ett bra tag, tin har vart med om det mesta stackars.
Gilla

Nina

Kvinna ·

05 jan, 2015

Jag vill bara påminna om att jag startade denna tråden för oss som skall operera oss i mars 2015. Man får gärna skriva här ändå men då är det med repekt och trevlig ton. Vi delar erfarenheter!
Gilla

Nina

Kvinna ·

05 jan, 2015

Duenna skrev:
Fast, nej. Alla påverkas inte av bakomplacering. Jag la in 375cc delvis bakom bröstmuskeln i mars 2014 och känner inte av implantaten alls, varken när jag spänner musklerna eller är avslappnad. Jag har samma styrka som förut och känner noll obehag.
Jag har också hört det från flera som jag känner. Det är ju skönt att det gick så bra :) Hade du stora bröstmuskler?
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem