Nell
Kvinna ·
05 mar, 2014
Vi som vill ha små naturliga bröst 2014
BröstförstoringJag har efter många års velande (nästintill) bestämt mig för att göra en bröstförstoring någon gång under våren/försommaren 2014. Konsultation är inbokad hos peter Cosmo Citadellkliniken i mars och hos Magnus Hober Improva i april. Preliminära oerationsdatum är också bokade till i början av maj. Nu är det så att jag vill ha en diskret förstoring, och då menar jag verkligen diskret! Jag tycker utan tvekan att små bröst är snyggast om man som jag är smal i kroppen! Tänk visuell B-kupa (möjligen liten c men tror att till och med det skulle kännas för stort), toppiga med "skidbacke". Min största farhåga (förutom allvarliga komplikationer då förstås) är att inse efter op att brösten blev för stora! Hellre lite för lite än lite för mycket för min del alltså! Jag kan också tillägga att jag har ammat två barn, och då som mest haft BH i strl 75c. Jag tyckte faktiskt att brösten såg för stora ut på min kropp då! Däremot, när jag bara ammade lite på slutet och fyllde ut en 70b trivdes jag utmärkt! Just nu lutar jag starkt åt att låta Cosmo å Citadellkliniken utföra operationen. Jag gillar deras metod med att använda runda implantat i kombination med deras specialtillverkade bh med bröstband för att ändå få den droppformade naturliga formen (som en del menar att man bara kan uppnå med de hårdare anatomiska implantaten). Till sist: jag är medveten om att det inte alls handlar enbart om antal cc, och att man inte heller kan stirra sig blind på kupstorlekar eftersom så mycket spelar in (bröstbredd, projektion etc). Hursomhelst kan jag tänka mig att ca 200-230 cc med låg profil (bakom muskeln) skulle kunna funka bra på mig.
Ni som, liksom jag vill göra eller har gjort små naturliga bröst, berätta gärna om era funderingar, val av imlantat, klinik etc! Speciellt ni som ska eller har opererat er hos Magnus Hober eller peter Cosmo, berätta!
Sortera efter
jordgubbs
Kvinna ·
07 mar, 2014
Olive
Kvinna ·
08 mar, 2014
Hej, jag la in 345 och gick från 75A/B till C/D, är ganksa lång så valde 345 istället för 300 och är jätte nöjd. Om jag har sport BH nu så är det ingen skillnad mot när jag hadde push up BH innan op. Fina och naturliga, ingen i min omkretts som har märkt någonting, och det va så jag ville ha det...
godisråttan
Kvinna ·
08 mar, 2014
Åhh vilken bra tråd, tack för den!!!! Jag tänker precis som er, vill ju bara ha lite byst =) Känns som vad jag än väljer så kommer jag tycka att det är jättestort =S Ska lägga in 275cc bakom muskeln, ungefär vilken storlek på kupa kan jag förvänta mig då? Börjar fundera på att välja 250cc istället då jag är livrädd att de ska bli för stora. Bör väl tillägga att för mig låter en C-kupa enormt, men för många verkar det som att det är en relativt liten storlek. Vad anser ni?
Nell
Kvinna ·
08 mar, 2014
Håller med Godisråttan, tycker C-kupa är ganska stort (inte enormt kanske, men..). Har för mig att den vanligaste storleken å BH i Sverige för inte så många år sedan var 75B och det bör väl innebära att det är en fullkomligt normal storlek och inte särskilt liten......Hursomhelst så beror det så klart på vad man har för omkrets om brösten i sig ser stora ut eller inte men i mina ögon kan man inte se småbystad ut om man har C-kupa. Själv hade jag 75C när jag ammade och jag tyckte det kändes jättestort på mig (men då är jag också väldigt smal, 51 kg till 167 cm). När jag ammade mindre på slutet och hade 70B tyckte jag de kändes lagom.
Lillans
Kvinna ·
08 mar, 2014
Åhh vilken bra tråd, tack för den!!!! Jag tänker precis som er, vill ju bara ha lite byst =) Känns som vad jag än väljer så kommer jag tycka att det är jättestort =S Ska lägga in 275cc bakom muskeln, ungefär vilken storlek på kupa kan jag förvänta mig då? Börjar fundera på att välja 250cc istället då jag är livrädd att de ska bli för stora. Bör väl tillägga att för mig låter en C-kupa enormt, men för många verkar det som att det är en relativt liten storlek. Vad anser ni?
Moet
Kvinna ·
08 mar, 2014
Hej,
Härlig tråd för oss med små;)
Själv har jag också alltid haft små och ville fylla ut, få kläder att passa och känna mig mer kvinnlig. Har lagt in 250cc till 169cm och 56kg. Väldigt diskret, och känns precis som mina;)
Älskar dem och önskar därför ibland att de vore större, men samtidigt är det en tjusning att man kan hålla dem små när man vill. de går att variera massa med olika bh....
Lycka till
/M
Moet
Kvinna ·
08 mar, 2014
Hej igen,
när det gäller kupstorlek drar man större med silikonbröst....jag har c-dkupa nu hade a innan, men visuellt är det lika med en b......bara så att du vet.........så låt dig inte skrämmas av att man går upp så mycket i storlek....
Nell
Kvinna ·
09 mar, 2014
Hur kommer det sig egentligen att man drar större med silikon? Är det för att de alltid blir hårdare och inte kan formas till/tryckas in i en bh som vanliga bröst? Gäller det även om man väljer väldigt mjuka implantat?
Nell
Kvinna ·
09 mar, 2014
Hittade den här länken i en annan tråd http://www.fashionising.com/pictures/p--Miranda-Kerr-Nude-for-Victorias-...
Det är något sånt jag är ute efter. Frågan är om det är möjligt att få bröst som ser så naturliga ut med silikon.....
Ettpartuttartack
Kvinna ·
16 apr, 2014
Jag är ny här på forumet och har en fråga jag hoppas någon av er kunniga kan hjälpa mig med! Jag har en A-kupa idag och vill gärna landa i en B-C, min oro är att mindre implantat kommer ge ett större mellanrum mellan brösten och därmed skapar en mer fejk look, kan det vara så? Mina bröst sitter naturligt lite ut åt sidorna och att få en snygg "tät" klyfta är jätteviktigt för mig, är det då smartare att ur den synpunkten lägga in större implantat som liksom tar upp mer av bröstkorgen?
Så himla tacksam för tankar och svar på detta!!
Zinya
Kvinna ·
16 apr, 2014
Jag är ny här på forumet och har en fråga jag hoppas någon av er kunniga kan hjälpa mig med! Jag har en A-kupa idag och vill gärna landa i en B-C, min oro är att mindre implantat kommer ge ett större mellanrum mellan brösten och därmed skapar en mer fejk look, kan det vara så? Mina bröst sitter naturligt lite ut åt sidorna och att få en snygg "tät" klyfta är jätteviktigt för mig, är det då smartare att ur den synpunkten lägga in större implantat som liksom tar upp mer av bröstkorgen?
Så himla tacksam för tankar och svar på detta!!
Ettpartuttartack
Kvinna ·
16 apr, 2014
Zinya: Ja, det är nog bäst att göra det! Det lutar åt Citadell men är fortfarande inte säker på om jag vill ha bakom eller framför. De som varit utan komplikationer verkar väldigt nöjda med Citadell medan de som fick komplikationer med bakom-placeringen avråder till att välja Citadell då de inte kan flytta fram.. Himla svårt!! Man hoppas ju på att bli komplikationsfri men efter att ha surfat omkring här inne på forumet verkar det ju som att komplikaton av något slag är väldigt vanligt..
Zinya
Kvinna ·
16 apr, 2014
Zenya: Ja, det är nog bäst att göra det! Det lutar åt Citadell men är fortfarande inte säker på om jag vill ha bakom eller framför. De som varit utan komplikationer verkar väldigt nöjda med Citadell medan de som fick komplikationer med bakom-placeringen avråder till att välja Citadell då de inte kan flytta fram.. Himla svårt!! Man hoppas ju på att bli komplikationsfri men efter att ha surfat omkring här inne på forumet verkar det ju som att komplikaton av något slag är väldigt vanligt..
nyckelpigan
Kvinna ·
16 apr, 2014
iiidddaa: mina bröst är bara drygt en vecka gamla, och därför inte alls klara... svullnad framförallt mellan brösten. Men jag tror inte jag kommer få så stort mellanrum mellan brösten när dom är klara, du kan gärna kolla in mina bilder. Har 240 och 275 ml, anatomiska (runda uppifrån) polytech texturerad yta, 3 cm put, framförplacering. När jag har kläder på mig ser dom helt naturliga ut för min kropp, när jag har ett tajt linne på mig så har alla (utom min man och läkaren) tyckt att dom är stora... förmodar därför att dom ser mindre ut nakna än med kläder på...
Jag lät mina två kirurger i princip välja form, placering, yta och storlek (med mitt godkännande, och dom ville eg. att jag skulle ha lite större), har tex ingen aning om bredd på implantatet, var för mig inte viktigt att veta då jag fullt litade på att dom skulle göra ett fint resultat. Ta upp din oro om klyftan, så har dom något att jobba efter!
När jag provar kläder nu så känner jag att jag är glad över att jag inte tog större, nu passar kläderna perfekt, ibland t.o.m för tajt upptill. Fick en Ckupa, 70C, hade A eller AA innan.
Pygme
Kvinna ·
17 apr, 2014
Kanelbulle
Kvinna ·
17 apr, 2014
Pepp
Kvinna ·
05 jul, 2018
Ambivalent
Kvinna ·
24 jul, 2018
Snart
Kvinna ·
15 aug, 2018
Jag har bestämt mig för att det blir en OP iår. Den blir i höst av olika skäl. Jag känner precis likadant, jag har knappt en befintlig B-kupa nu och skulle det bli ett par jättemeloner skulle det se för ovant ut på min kropp. Är det fler som haft erfarenhet av att operera "små" bröst?
Jag tänker mig max C-kupa. Längtar nåt så enormt att kunna ha toppar med snygg urringning och bikinis utan massa vaddering.. :)