PowerS
Kvinna ·
Vid 500-650cc, bör man lägga bakom?
Hade bestämt mig för 500cc, men börjar tänka att jag kanske vill ha större. Men blir det inte mycket komplikationer med stora implantat under muskeln?
Sortera efter

PowerS
Kvinna ·

Anonym användare
ingen aning, men jag ska lägga in 550 cc bakom =)

Anonym användare
komplikationer kan man ju få alltid, kvittar vart implantatet placeras =) är väl mer vanligt med vissa komplikationer ex bakomplacering, men man får tänka så här: de flesta som varit nöjda har slutat hänga på forumet o de som är missnöjga stannar för att få råd m,m =)

PowerS
Kvinna ·
Väldigt bra sagt det där sista, har börjat tänka så med :) hihi
men undrar om det inte är bäst att lägga större implantat FRAMFÖR..... fasen, man slutar aldrig grubbla...och nu närmar sig även min opdag...vet inte ens om jag FÅR byta nu.

Anonym användare
=)
maila kirurgen o hör vad h*n säger.
framför placering har ju nackdel det med, tar du stora så väger de mer o kan lättare åka åt sidan (tror jag)
muskelpåvärkan kan man få endå men vanligare vi bakom, sen är det inte säkert man får mycket muskel påvärkan =)

Stardust84
Kvinna ·

Anonym användare
så va det ja, om det ligger under muskel hinnan =) tack för rättelsen.

PowerS
Kvinna ·
Är det det som kallas delvis bakom? Vad är det bra för?

Anonym användare
Om jag vore dig hade jag nog lagt bakom då du väljer stora implantat. Tror att med större implantat med framför placering kan bidra till att det blir mer "häng", syftar då på tyngden.
Rätta mig om jag har fel?

PowerS
Kvinna ·
Jag fattar inte vad muskelhinna är -.-

via_dolorosa
Kvinna ·
Tycker man borde ställa sig frågan om det é värt o skära sönder en stor del av en stor muskel som bröstmuskeln är. Hade jag haft den kunskap jag har idag hade jag inte lagt bakom muskeln, när jag oppade mig visste jag inte änns att framför var ett alternativ. Vill även tala om att mina bakom bröst ser snygga ut och rör sig relativt naturligt trots att jag även har anatomiska. Så myten om att bakombröst alltid é hårdast é knäckt =P Har dock andra bekymmer som gör att jag hade velat ha framför plus att jag hade velat ha en 100% fuktionsduglig muskel. Om inte min kirurg går mé på att flytta fram blir jag tvungen att söka upp en annan klinik. Bra att välja läkare som lägger både framför och bakom muskeln. Ofta lägger de ju enbar framför eller bakom.

PowerS
Kvinna ·
Vad är det för bekymmer du har då, som gör att du hellre velat ha framför?
Om man en gång haft bakom, kan man då lägga framför? Återställer sig muskeln?

via_dolorosa
Kvinna ·
Vad är det för bekymmer du har då, som gör att du hellre velat ha framför?
Om man en gång haft bakom, kan man då lägga framför? Återställer sig muskeln?
Jag har råkat ut för muskelpåverkan, mina bröst missformar sig och studsar iväg en hel del när jag spänner muskeln. Ju mer jag använder den värre blir det. Kan inte visa mig i urringning om jag ska typ köra bil eller dylikt, det ser fruktansvärt ut...
Ja, givetvis kan man flytta fram implantetet framför muskeln efter att man haft bakom först. Men tyvärr kan muskelpåverkan fortfarande synas om man har otur. Däremot så kommer muskeln aldrig bli det samma, den é redan förstörd o kommer aldrig kunna bli 100% återställd tyvärr, men likvärdig.
Nu vill jag inte bara säga dåliga saker om bakom, det finns fördelar också. Jag kan tex säga att mina bröst är mjuka och rörliga o rör sig lika mycket som en framförplasering.

Dina
Kvinna ·
Jag har 535 cc ultra high framför muskeln. När jag diskuterade placering med min kirurg ansåg han att det skulle vara onödigt att skära i muskeln och lägga bakom på mig då muskeln endast skulle täcka överdelen på implantatet och därför inte "hålla upp/fast" implantatet. Ang. risken med att brösten skulle börja hänga tidigare var då samma oavsett placering enligt honom...

Anonym användare
Jag har 450 cc framför och ska byta till 600 max 650 i aug fram till dess vet jag inte. Tror dock inte det ska vara något problem.
hoho?