Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
undefined profilbild

Anonym användare

08 sep, 2010

Vilka opereras i oktober 2010

Bröstförstoring

Japp jag får göra som dom gjorde i september!!  kul att se vilka som opereras samma månad som mig!!

jag opererar mig den 21 oktober..

114

Sortera efter

Anonym användare

06 okt, 2010

Åh jag är jätte nervös!! Har drömt mardrömmar om operationen flera gånger!! 🙁 Men samtidigt så längtar jag och vill bara att dagen ska komma! hihi! 😀 Det är blandade känslor, och jag som knappt vågar ta ett vanligt stick i fingret på vårdcentralen! Men det går nog bra! *peppar peppar* 🙂

Gilla

Anonym användare

06 okt, 2010

Lola skrev:

Åh jag är jätte nervös!! Har drömt mardrömmar om operationen flera gånger!! 🙁 Men samtidigt så längtar jag och vill bara att dagen ska komma! hihi! 😀 Det är blandade känslor, och jag som knappt vågar ta ett vanligt stick i fingret på vårdcentralen! Men det går nog bra! *peppar peppar* 🙂

Du har ju verkligen inte långt kvar!! Spännande.... Ska bli kul att läsa hur det gått för dig :)

Gilla

Anonym användare

06 okt, 2010

Nean skrev:
Narkosen behöver du inte oroa dig för jag lovar! Jag blev sövd i februari. dock inte så länge.. men det var inga problem! Du märker inget. Det är liskom inte så att du känner att du verkligen somnar in så du hinner tänka massa, utan vips så bara sover du. Sen vaknar man o då känns det ganska skönt. Man är trött. Men ska dock tillägga att jag hade inte ont nånstans när jag vakna. Så det kan ju bli lite annurlonda med just det.just med smärtan för brösten då.Men annars törs jag säg att narkosen var faktiskt ganska mysig:)

Jag får liksom dödsångest när jag tänker på det. :s

Gilla

Nean

Man ·

06 okt, 2010

Emami skrev:

Nean skrev:
Narkosen behöver du inte oroa dig för jag lovar! Jag blev sövd i februari. dock inte så länge.. men det var inga problem! Du märker inget. Det är liskom inte så att du känner att du verkligen somnar in så du hinner tänka massa, utan vips så bara sover du. Sen vaknar man o då känns det ganska skönt. Man är trött. Men ska dock tillägga att jag hade inte ont nånstans när jag vakna. Så det kan ju bli lite annurlonda med just det.just med smärtan för brösten då.Men annars törs jag säg att narkosen var faktiskt ganska mysig:)

Jag får liksom dödsångest när jag tänker på det. :s

Nä men försök släppa det. Jag lovar inget att vara orolig för. Det är det positiva i allt:) jag lovar.. men vet hur du känner. Var också så nervös första gången jag skulle bli sövd. Du bara somnar utan att hinna tänka så mycket. Dem pratar jätte mycket med dig precis innan. o ger dig lugnande o så:) kommer gå kanon!
Gilla

Angelica

Kvinna ·

06 okt, 2010

Shittans igår kollade jag på en video på Youtube hur det går till och blev lite sådär nervös i magen. Det ska dom göra med mig. Nu var videon väldigt uppsnabbad så det såg ju ut som at det var värre än det är men det krävs ju trots allt lite för att få in implantaten. Hoppas inte jag blir mer nervös är ju ändå 22 dgr kvar till min op.

Gilla

josefineb

Kvinna ·

06 okt, 2010

Jag kan ju tillägga att jag mådde skit av narkosen..spydde som en gris efteråt..ända fram till kl 22. Och trots att jag fick medel mot illamående flera ggr.

Gilla

Anonym användare

06 okt, 2010

josefineb skrev:

Jag kan ju tillägga att jag mådde skit av narkosen..spydde som en gris efteråt..ända fram till kl 22. Och trots att jag fick medel mot illamående flera ggr.

Ja det låter ju inte så trevligt. Vilken strl tror du du hamnar på nu?

Gilla

plys

Kvinna ·

06 okt, 2010

Hej.

18. oktober.... 😀

Plys

Gilla

sofsan

Kvinna ·

06 okt, 2010

Idag betala jag min op...hela 39 tusen fattigare!

Gilla

Anonym användare

07 okt, 2010

Nästa fredag så ska jag opereras. Nervös. Sofsan: ser att vi har samma kirurg. När du betalade lämnade du ett medelande så dom vet att de är du kr hur gjorde du?
Gilla

sofsan

Kvinna ·

07 okt, 2010

Jag skrev mitt namn och personnummer när jag gjorde betalningen.Funderar på att dra iväg ett mail för att dubbelkolla.
Gilla

Anonym användare

07 okt, 2010

Okej. Jag har mejlat men inte fått svar än. Har dock inte betalt än då jag börjar fundera på att skippa lyftet och bara förstora och minska vårtgården så jag väntar fortfarande på svar vad Gunnar tycker, han sa dock på konsultationen att jag inte behövde lyfta.
Gilla

Anonym användare

07 okt, 2010

Rebecca88 skrev:

FiaLotta skrev:
Rebecca88 skrev:

FiaLotta skrev:

Rebecca88 skrev:

jag opererar mig den 11 okt =)

Jag har tydligen inte fattar hur man postar ännu :P

Jag ska oxå opa mig på strandkliniken 11/10! :) Vilken tid har du fått? Då ses vi där :)

Va kul =) har fått kl 8 på morgonen,Vilken tid ska du va där?

Jag ska vara där 12,30! Får hålla tummarna för dig! Kanske är du kvar när det är dags för mig..? Kanske kan säga hej, om du orkar då vill säga! Det är nära nu!

Men då borde jag vara kvar där,hoppas man mår någolunda pigg efter op.Har du börjat bli nervös än då?

Var kolugn tills för ett par dagar sen, men nu sista dagarna har jag börjat älta komplikationer osv, har dessutom slutat röka inför operationen så jag känner mig rätt nervig. Haha! Det ska bli skönt att få det gjort! Hur känner du?
Gilla

Anonym användare

07 okt, 2010

12/10 Klockan 07:45 ska ajg vara där, förstå hur nära det är:S!
Gilla

Anonym användare

08 okt, 2010

Jo man börjar bli mer nervös nu,börjar undra om storleken ska bli för liten och hur man kommer må efter op. Man vill ju bara ha det gjort nu .
Gilla

sofsan

Kvinna ·

08 okt, 2010

Rebecca88 skrev:
Jo man börjar bli mer nervös nu,börjar undra om storleken ska bli för liten och hur man kommer må efter op. Man vill ju bara ha det gjort nu .
Vi ska lägga in lika.....jag ska ta 425cc och vad jag förstått så läggs det på 25-50 så det blir nog 450 till slut.Jag har också 70a nu om ens det =( Så spännande det kommer bli, längtar ihjäl mig!Tänk att få vakna upp med BRÖST!!!!!!
Gilla

Marina

Kvinna ·

08 okt, 2010

Jag har blivit sövd typ 10 ggr, och bara den första av dem, på den gamla mindre goda tiden, mådde jag illa. Man kan få lite frossa när man vaknar, men det är verkligen inte speciellt läskigt att bli sövd. Mitt bästa tips är - läs många operationsberättelser av andra härifrån, så att allt som händer känns väntat och inte skrämmer upp er! När man känner att man har koll på läget blir man sällan speciellt rädd. Ni kommer att få en nål i en arm eller en handrygg (går ofta att få välja) och därigenom kommer medlet som söver er, men de ber er andas djupt några gånger i en syrgasmask före själva sövandet, och det tar ungefär tio sek från det att de säger detta och "nu blir du lite sömnig" - tills dess man inte är med alls längre. Jag har upplevt det som att bakhuvudet liksom plötsligt blir tungt och sjunker ner djupt i kudden, synfältet blir smalare och svartnar - lite som då man rest sig för snabbt. Men det gör inte ont, man får inte panik och det är på det hela taget mest lite spännande och lustigt. Att man kan slås ut så effektivt..! (Tur är väl det!)
Gilla

josefineb

Kvinna ·

10 okt, 2010

Emami skrev:

josefineb skrev:

Ja det låter ju inte så trevligt. Vilken strl tror du du hamnar på nu?

Det var inte speciellt kul!
Jag vet inte riktigt vilken strl jag kommer att hamna på. Men på konsultationen när han frågade vad jag skulle kunna tänka mig i kupstrl så sa jag en full B.
Så jag antar därikring :)

Gilla

sofsan

Kvinna ·

11 okt, 2010

Kitty- Har du fått svar än?

Jag maila i torsdags kväll och fick svar idag.Dom har fått min betalning så nu kan jag andas ut.Väntar bara på att Gunnar ska ringa så vi ska beställa implantaten.

Gilla

hemligönskan

Kvinna ·

12 okt, 2010

Åhhh hej tjejer :)

Jag har fått ett nytt datum för operation. Iställer för 15 november så ska jag operera mig den 25 OKTOBER :) Om 2 veckor...shiiiiit :)
Jag är så nervööööös och glad

kram

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem