Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Äpple02

Äpple02

Kvinna ·

Vilken BH storlek av 335 cc Motiva ca?

Bröstförstoring

Har någon av er opererat in likvärdigt 335 cc motiva från en liten b kupa? Vad har ni fått för BH storlek efter operationen? Anser ni er ha naturligt stora bröst efter op? tycker ni de går att dölja? Hur ser de ut naket, för stort? 

13

Sortera efter

Mini.95

Mini.95

Kvinna ·

Följer :)
Gilla
Äpple02

Äpple02

Kvinna ·

Mini 95 när ska du opa dig? Betsämt än? 

Gilla
Anonym användare

Anonym användare

Varför frågar du om just motiva. Bättre du frågar om storleken istället? Motiva ger inte andra bhstorlekar än andra implantmärken
Gilla
Ohhyes

Ohhyes

Kvinna ·

Låg mellan 70a och 70b, la in 325cc mentor och hamnade på 65e. De är bara drygt 2 månader och i kläder märks ingen skillnad om jag inte har en tight T-shirt. Nakna känns de fortfarande stora. Nöjd!
Gilla
Mini.95

Mini.95

Kvinna ·

Äpple02 skrev:

Mini 95 när ska du opa dig? Betsämt än? 

Har inte bestämt än! Försöker få ihop mitt schema med min pojkväns schema för att hitta en lucka som passar båda innan jag ringer och bokar tid för operation! Har du bestämt än? :)
Gilla
Äpple02

Äpple02

Kvinna ·

har bokat 7 januari.... men känns så läskigt! samtidigt som jag så gärna vill. Svårt, velar du någonsin eller är du 100 säker på det? 

Gilla
Elmavi

Elmavi

Kvinna ·

Jag har motiva 340/360 hade en B kupa innan och nu har jag 70 E. De ser naturligt stora ut på min kropp. I och med att jag är rätt smal över axlarna och bröstkorg så är det möjligt att de kanske är något större än de flesta med min kroppsbyggnad hade haft naturligt. Men lagom stora enligt mig. De går att dölja med kläder. Och får definitivt att framhäva enkelt. Ingen som hittills sett mig med kläder och inte vetat om operationen verkar ha märkt något.
Gilla
Mini.95

Mini.95

Kvinna ·

Äpple02 skrev:

har bokat 7 januari.... men känns så läskigt! samtidigt som jag så gärna vill. Svårt, velar du någonsin eller är du 100 säker på det? 

Jag velar fram och tillbaka hela tiden, har velat göra det här så pass länge så tror det är huvudet som spökar lite nu när man börjar närma sig! Tankarna går ju hela tiden "har jag verkligen så fula bröst" "är det värt pengarna" m.m.. Jag kommer också välja en tid i januari :)
Gilla
Mini.95

Mini.95

Kvinna ·

Elmavi skrev:
Jag har motiva 340/360 hade en B kupa innan och nu har jag 70 E. De ser naturligt stora ut på min kropp. I och med att jag är rätt smal över axlarna och bröstkorg så är det möjligt att de kanske är något större än de flesta med min kroppsbyggnad hade haft naturligt. Men lagom stora enligt mig. De går att dölja med kläder. Och får definitivt att framhäva enkelt. Ingen som hittills sett mig med kläder och inte vetat om operationen verkar ha märkt något.
Vet du vad du hade för bröstbredd? :)
Gilla
Elmavi

Elmavi

Kvinna ·

Mini.95 skrev:
Elmavi skrev:
Vet du vad du hade för bröstbredd? :)
Om jag minns rätt hade jag 11 eller 11.1 :-)
Gilla
Asirnas

Asirnas

Kvinna ·

Äpple02 skrev:

Har någon av er opererat in likvärdigt 335 cc motiva från en liten b kupa? Vad har ni fått för BH storlek efter operationen? Anser ni er ha naturligt stora bröst efter op? tycker ni de går att dölja? Hur ser de ut naket, för stort?

Du kan inte bara skriva från en liten B kupa. Så här är det ang. kupor.

Vi säger en har 65B och en annan tjej har 70a och en tredje har 70B

Tjejerna med 65B och 70A har lika mycket vävnad, den som har 70B skulle ha 65C om

hon skulle gå ner en storlek i omkretsen. Om tjejen med 65B går upp en storlek i 70 så skulle hon få 70A, precis som den andra tjejen.

När man går upp i omkrets så går man nämligen ner ett steg i kupan, går man ner i omkrets så blir kupan större.

Därför kan du inte bara skriva B kupa, för någon annan med B kupa kan ha mer eller mindre bröstvävnad än vad du har, det beror alltså på omkretsen med.

Så får att finn någon mer mer liknande förutsättningar kanske du ska ta o skriva din omkrets med :)

Gilla
Spanarn

Spanarn

Kvinna ·

tin skrev:
Varför frågar du om just motiva. Bättre du frågar om storleken istället? Motiva ger inte andra bhstorlekar än andra implantmärken
Fast jag inbillar mig att det faktiskt blir skillnad. Om man jämför motiva med ett par gamla pip inlägg tex har motiva 360cc både mindre projektion och bredd än pips 350cc. Vet inte om det har med maxfyllnad eller form att göra men det kan säkert påverka bh-stl
Gilla
Anonym användare

Anonym användare

Spanarn skrev:
tin skrev:
Fast jag inbillar mig att det faktiskt blir skillnad. Om man jämför motiva med ett par gamla pip inlägg tex har motiva 360cc både mindre projektion och bredd än pips 350cc. Vet inte om det har med maxfyllnad eller form att göra men det kan säkert påverka bh-stl

Några mm hit och dit gör ingen skillnad. Talar av egen erfarenhet. Mina motiva ergonomix ser exakt likadana ut som när jag hade mentor coh 1 och allergan responsive. La in 1 cm bredare implantat än innan i samband med en korr förut och kunde fortfarande ha samma bhar utan problem

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem