Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Bellan86 profilbild

Bellan86

Kvinna ·

08 jan, 2020

Vilken Bh-storlek får jag med Motiva 285 cc demi?

Bröstförstoring

Hej! Har bokat in en bröstförstoring och har bestämt mig för Motiva 285 cc demi. Undrar om någon vet ungefär vilken bh-storlek det kommer motsvara? Är i princip helt platt idag. Vill helst att det ska bli max en C-kupa, eller i alla fall så att man slipper gå till specialbutiker för att köpa en bh. Någon som har erfarenhet eller vågar sig på en gissning? ?

9

Sortera efter

Thisisizz

Kvinna ·

08 jan, 2020

Hej! Jag var inte helt platt innan, men hade väldigt små bröst, har 320 cc och blev mätt till 60F av kliniken. Ser dock ut som C tycker jag ? Blir ju större kupa när måttet runt är litet också. Det är ju omöjligt att säga vad du kommer få för storlek, men om du är lite bredare över bröstkorgen än mig och lägger in mindre implantat så är 70C-70D vad jag skulle gissa på?
Gilla

Bellan86

Kvinna ·

09 jan, 2020

Va bra att veta ? borde ju bli lite mindre då eftersom jag har mindre implantat. Men det är ju så svårt att veta hur mycket det gör. Tack för ditt svar!
Gilla

Syltan

Kvinna ·

09 jan, 2020

Gör ju en hel del om du kan ha 70 istället för 60 i omkrets. Med 60 så minskar ju utbudet drastiskt samtidigt som kupstorleken ökar med två bokstäver.
Gilla

Bellan86

Kvinna ·

10 jan, 2020

Ok, men varför ökar kupstorleken om man har en mindre omkrets? Jag har tydligen ingen koll på det här med bh-storlekar ? mätte i alla fall under brösten idag och där har jag ett mått på 73 cm...borde betyda mellan 70 eller 75 i bh antar jag?
Gilla

Syltan

Kvinna ·

10 jan, 2020

https://www.abecita.com/sv/info/mattlista-bh.html 60 fanns inte ens med i tabellen såg jag nu. Det var mellan 65 och 70 som det gjorde två bokstäver. Samma från 70 till 75.
Gilla

Bellan86

Kvinna ·

10 jan, 2020

Tack, det var nytt för mig. Men då kanske det inte blir alldeles för stor kupstorlek hoppas jag ?
Gilla

Syltan

Kvinna ·

10 jan, 2020

Bellan86 skrev:

Tack, det var nytt för mig. Men då kanske det inte blir alldeles för stor kupstorlek hoppas jag ?

Varsågod ? Nej det borde det inte bli, speciellt inte om du går upp till 75. C är nog ingen dålig gissning.
Gilla

Bellan86

Kvinna ·

10 jan, 2020

Vi får se när det är klart. Men det låter bra ?
Gilla

svanna

Kvinna ·

11 jan, 2020

Tips är nog att gå till nån underklädesbutik och låta dem mäta dig så du har rätt storlek sen när brösten läkt. Tycker också det är svinsvårt med kupor och omkrets osv.. Har alltid haft fel storlek hela mitt liv men inte orkat brytt mig om det tyvärr haha. Blir kul att se sen vilken storlek det blir för mig :))
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem