Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Flaca87

Flaca87

Kvinna ·

Vilken storlek har man om man gjort 600cc?

Bröstförstoring

Hej!! Jag ska operera mig den 13 maj och ska lägga 600cc bakom bröstmuskeln. Någon som vet vilken bh storlek man har då? Har nu en liten c kupa.! Mvh ida

19

Sortera efter

singoalla

singoalla

Kvinna ·

Jag har framför 600cc.. Ligger på 80F:) som de ser ut nu..
Gilla
Flaca87

Flaca87

Kvinna ·

Tack för ditt svar :) är det stor skillnad mellan bakom å framför storleksmässigt?
Gilla
singoalla

singoalla

Kvinna ·

Vet faktiskt inte!👎
Gilla
Flaca87

Flaca87

Kvinna ·

Okej :) tack! Blir bara orolig att dom inte ska se stora ut när man lägger 600 bakom:( skulle bli så besviken då!! När opererade du dig? Kram
Gilla
Jen

Jen

Kvinna ·

Jag har 600cc, har haft bakom och har nu framför. Använder samma bh nu som jag hade vid bakom. Jag hade väldigt lite egen bröstvävnad innan och har nu 70G/H-75G. Så storlektsmässigt märker jag ingen skillnad med bakom och framför, den största skillnaden är att de är mjukare med framför.
Gilla
Flaca87

Flaca87

Kvinna ·

Tack jen :) är lite nervös å frågvis vill bara att de ska bli bra. Fick du välja om du ville ha bakom lr framför? Min doktor sa att de blir bakom på mig. Fick väl ingen större chans att säga till om de. Många säger så mkt för å nackdelar hela tiden så man blir så snurrig. Är du nöjd med don nya operation ? Kram
Gilla
singoalla

singoalla

Kvinna ·

Jag opererade mig den 25/3:)
Gilla
Flaca87

Flaca87

Kvinna ·

Va härligt:) hur mår du nu då?
Gilla
singoalla

singoalla

Kvinna ·

De här var min andra operation..Gjorde min första för 15 år sedan. Lade då in 280cc framför..Då hade jag jätte ont dom 3 första dagarna.. Denna gången har jag inte haft ont alls och varit jätte rörlig och mår bra:) Igår hade de gått 5 veckor och jag köpte min första bh,bygelös.. Längtar tills man kan få använda riktig bh..Inte mycke att välja på i bygellös väg:(  
Gilla
Jen

Jen

Kvinna ·

Flaca87 skrev:
Tack jen :) är lite nervös å frågvis vill bara att de ska bli bra. Fick du välja om du ville ha bakom lr framför? Min doktor sa att de blir bakom på mig. Fick väl ingen större chans att säga till om de. Många säger så mkt för å nackdelar hela tiden så man blir så snurrig. Är du nöjd med don nya operation ? Kram

Jag blev rekommenderad bakom först och trodde att det skulle bli bra, när det sen visade sig att jag fick db var det inga problem att få implantaten framflyttade. Jag upplevde också att jag blev helt snurrig av alla för- och nackdelar hit och dit. Omöjligt att veta om det som blir bra för den ena även blir det för den andra. Jag tror ändå någonstans att man måste lita på sin kirurg för även om jag inte blev nöjd med bakom så har min kirurg mycket mer erfarenhet och har sett så mycket så jag litar på att han gör det han tror blir bäst. Jag är i alla fall nöjd med mina bröst nu, finns väl alltid lite man vill ändra på men i det stora hela är jag jättenöjd 🙂
Gilla
bojard71

bojard71

Kvinna ·

Jen:Är i samma situation som du var med DB.
Bytade du ut inplantaten till större?Isåfall fick du betala för D?
Mvh
Gilla
Jen

Jen

Kvinna ·

bojard71 skrev:
Jen:Är i samma situation som du var med DB.
Bytade du ut inplantaten till större?Isåfall fick du betala för D?
Mvh

Jag bytte inte implantat utan det är samma som jag hade vid bakomplaceringen. Behövde inte betala något för omoperationen. De är väldigt generösa med korrigeringar på Citadell och om de tror att du får ett bättre resultat med andra implantat så behöver du inte betala dem själv 🙂
Gilla
bojard71

bojard71

Kvinna ·

Tack!
Upplever du brödten som större efter framflytten?
Gilla
bojard71

bojard71

Kvinna ·

Brösten ska d stå!
Gilla
Jen

Jen

Kvinna ·

Nej, jag tycker de känns väldigt lika, bara mjukare liksom 😉
Gilla
Taxörat

Taxörat

Kvinna ·

Det är jättesvårt att i förväg avgöra vad man får för kupstorlek efter op. Jag har 550cc uhp bakom, och har nu, 2 månader efter op 70 G - H. Lite olika beroende på bh-märke.

Före op trodde jag att jag skulle landa på en E eller F-kupa. Har liksom de flestga andra gått omkring med fel bh-storlek i alla år. 💡
Gilla
9April

9April

Man ·

Har lagt in 550 cc bakom o har 70 F. Stl beror på din bröstbredd, implantatets diameter o profilen. Man kan inte veta innan. Sen är det skillnad på hur stora de SER ut o vilken kupa man får. Silikonbröst tar större kupor eftersom de är mindre formbara än vanliga bröst. Mina ser ut som en D-kupa men jag har F.
Gilla
Flaca87

Flaca87

Kvinna ·

Tack för era bra svar :) snart är det min tur att ligga på operations bordet:) nervös och tycker dagarna går så sakta:( ni som lagt inläggen bakom är det sant att man har ondare efter än om man lägger framför? Hoppas alla haft en bra Valborg ? :)
Gilla
9April

9April

Man ·

Vet ej, har inte haft framför men det tror jag helt klart. Man står ut! En vecka sen e det ok. För varje dag som går blir det lite bättre:-)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem