Tjejen01
Kvinna ·
16 jun, 2026
Vilken storlek har ni som är runt 160cm?
BröstförstoringHej,
Jag har min op-tid i september och går fortfarande och funderar kring vilken storlek jag ska välja: 350, 375, eller 400cc. Därför undrar jag nu om ni som är runt 160 och 60kg skulle kunna dela med er av hur många cc ni landade i.
Har testat ristestet men tycker inte att det ger mig någon rättvisa. Dessutom skiljer de så pass lite mellan storlekarna så jag knappt ser någon skillnad.. Min största rädsla är att upplevas för stor i lösa kläder, men vill ju såklart inte heller att det blir för litet.
Tusen tack tjejer! 🫶🏼
Sortera efter
KorrektSlips
Kvinna ·
16 jun, 2026
Marina
Kvinna ·
16 jun, 2026
Jag var marginellt större än du när jag hade implantat, och trivdes nog bäst i 325 cc, rent storleksmässigt. Men är implataten du överväger olika storlekar i samma profil, eller är det samma bredd på alla och olika mycket put? För ett par matskedar mer eller mindre volym gör inte så stor skillnad - tar du mellanstorleken så är det nog svårt att se skillnad med blotta ögat på den resp en storlek upp eller ner. MEN om profilen skiljer sig åt kan det ge mer effekt åt storleksändringen. Högre profil = mer put/mindre lätt att "klä bort". Lägre profil = mer av volymen sitter på bredden.
Jag är 162cm och väger 68kg, 4v post op. På in konsultation fick jag testa olika implantat för att se och känna mig fram. Sen tog vi fram olika bilder i 3D som jag fick vrida och vända på. Valde slutligen mellan 310/370cc och 380/450cc (har en insjunken bröstkorg på ena sidan så blev olika storlek på implantaten för ett visuellt jämnt intryck). Landade i de större implantaten och bli mer nöjd för varje dag de rör sig mot rätt plats ☺️
Så är du osäker, boka en ny konsultation (på samma eller annan klinik) för att verkligen testa dig fram till en storlek som känns bra för dig. Bättra att fundera ordenligt, du ska ju leva med dem ett bra tag 🌸