Stjärna1
Kvinna ·
Vilken storlek ska jag välja 375cc eller 400cc
Hej. Som många andra velar jag på storleken min tanke är nu att jag ska ta 400cc MP bakom muskeln, men har även 375 cc HP bakom muskeln som alternativ. Jag är 174cm och väger 68kg, har 2 barn men en a kupa. Behöver hjälp med rekommendation, ni som är proffs va skiljer mest på dessa storlekar och profiler??
Sortera efter

Jenascia
Kvinna ·

Stjärna1
Kvinna ·

Jenascia
Kvinna ·
Jag har samma problem, min kirurg sa att min bröstbtedd var 12,4 när jag var där men när jag ringde och frågade sa han att den var 11,5. Blev lite irriterad för jag vet att han sa 12,4 men han insisterade på att han var säker på 11,5. Har försökt att mäta hemma själv med ett skjutmått och får det till typ 12,6. Men får väl lita på honom. Jag har valt 325hp, ringde kirugen igår och ville ändra till 325mp+, men skulle tydligen bli för brett. Men jag tror inte att storlekarna kommer skilja så mycket helt ärligt, det rör sig om 25cc och putet på implantaten är nog bara någon cm skillnad. Men förstår dig, man blir helt galen även om det bara är mm som spelar roll. Hoppas din kirurg hör av sig snart så ni kan bestämma något :) Vi är ju nästan lika långa och väger ungefär lika mycket, tror definitivt inte att 400 skulle bli för stort på dig :)

Stjärna1
Kvinna ·

Jenascia
Kvinna ·

Stjärna1
Kvinna ·

Jenascia
Kvinna ·
Om du tar 400 var det mellanprofil eller högprofil du skulle ha isf? :)

Stjärna1
Kvinna ·

Jenascia
Kvinna ·
Vilken tur att du fick svar :) Jag tror att 400cc mplus blir bra, men såg att det knappt var någon skillnad på 400 och 375 mplus så ta 375 om du tror att det kommer bli för stort :) Jag tror att båda skulle se bra ut på dig eftersom det skiljer så lite på dom och tror inte 400 kommer bli för stort. Hur stora bröst har du nu? Om du har små bröst nu är det ju klart att det till en början kommer kännas stort men jag tror du vänjer dig fort och jag tror det kommer se bra ut till din kropp!

Stjärna1
Kvinna ·

Jenascia
Kvinna ·
Det finns jättefina bilder på 400cc mp, mycket finare än hög profil om jag ska vara helt ärlig :) Ser mycket mer naturligt och kvinnligt ut men har också läst att folk tycker det känns för platt och mång som byter till hög profil.
Ja, jag har väl bestämt mig för det. Eller kirurgen sa ju att hög profil skulle bli mycket bättre. Tvilar fortfarande eftersom jag är osäker på om de verkligen mätt rätt, men orkar inte nojja mer nu så det får bli hög profil även om jag fortfarande inte känner mig helt säker på det. Men blir man någonsin säker eller? Vill egentligen ha mp+ :(

Stjärna1
Kvinna ·

Jenascia
Kvinna ·

Stjärna1
Kvinna ·

Jenascia
Kvinna ·
Vad kul, hoppas allt går bra :) Ja, 21 april är det dags för mig. Jag har knappt haft rispåsarna i för jag har verkligen insett att alla kläder jag äger passar inte med större bröst, ser mest gravid ut med rispåsarna i. Så måste verkligen köpa en uppsättning av nya tröjor som framhäver brösten mer och inte få tröjan att stå rakt ut :p

Malinrock
Kvinna ·
Vi har typ samma kroppsförutsättningar och jag hade med små bröst att börja med och la in 475cc MP och jag tycker inte mina ser för stora ut. Jag valde mellan 420 och 475 och är innerligt tacksam att jag tog det större valet, hade helst velat haft 150cc till (lyxproblem!). Jag har också mellanprofil och är nöjd med det. Jag tror du gör helt rätt val.
Lycka till med din operation!
Vad är det för olika bredd på implantaten och vad har du för egen bröstbredd? Hade tagit det som passar bäst in på bredden, det skiljer säkert lite på 375hp och 400 mp. 400 i mp är nog ganska mycket bredare än 375, för visst brukar man väl behöva öka i cc om man tar en hög profil? Är det mentor du ska ha? Jag är i samma sits som du, velar mellan 375 hp och 325mp. Vill verkligen inte ha ett för smalt implantat men vill ändå ha fyllnad upptill :) Har läst många trådar här att man inte kan se skillnad på hp och mp implantat som är lika varandra i storleken när de väl kommer in i kroppen. Men om du är mentor du ska ha kan du ju titta i deras produklista så ser du ju exakta måtten på både putet och bredden :)