Kitty007
Kvinna ·
11 maj, 2020
Vill få kontakt med 950cc erfarenheter!
BröstförstoringUPDATE! Träffade min kirurg Richard Lewin idag (återbesök) 2v efter mitt byte av implantat, för att diskutera ev. omoperation. Under min konsultation i februari betonade ju jag hur stort jag ville gå osv, men då kom vi fram till 590cc Ultra high profile (för att rätta till droopy bröstvårta och eftersom jag var 12,5cm i bröstbredd och då är 590 det största man kan gå.) Vi mätte om mig och jag är nu 14cm bröstbredd. Jag visade två bilder som har den sideboob och storlek jag ville ha från början. Tanken från början var 800cc eftersom jag är så lång. Vi kom fram till att jag ska fundera under sommaren, höra av mig i augusti för ny konsultation och om jag frtf känner att, näe jag ville ha större bröst än E-kupa, ja då kommer jag OMOPERERAS! Men det kommer isåfall bli närmare 1000cc och att Richard specialbeställer implantaten åt mig, för ripplingar vill jag helst slippa. Även om jag blivit större (14cm) så kommer jag inte upp till mer än 650 enligt Mentors katalog. Har haft ångest i över en vecka nu eftersom jag från början verkligen ville komma upp i en stor F-kupa/liten G från början. Men är man över 180cm lång och kurvig och inte pinnsmal så kommer inte 100ml gonna make a difference. Jag är iallafall supernöjd med dagens möte. Jag hade även med mig min sambo in i rummet för extraöron. Jag kommer nu få bära bröstband ovanpå min stödbehå i två veckor till (5 VECKOR MED STÖDBEHÅ!?) och sedan ta sommaren att lära känna mina nya 590-bröst. VILL DOCK FÅ KONTAKT MED ER SOM ÄR 950+ CC för Richard sa ''stora bröst = större problem'' Vad har ni för erfarenheter? Läst att man kan få bristningar och det känns ju sådär.. Men funkar bio oil? Vad för andra problem får man av så stora bröst? Läst att 800-900cc ska väga nästan 1kg (?) Men påverkas man verkligen av det om man regelbundet tränar rygg på gymmet? Som sagt älskar jag fejklooken. Det kommer bli ett fast implantat vilket jag oxå föredrar. Det kommer bli fortsatt under muskeln vilket jag oxå är ok med. Och det kommer specialbeställas så att det inte är över 14-14,5cm bredd i diameter.
Sortera efter
Kitty007
Kvinna ·
14 maj, 2020
2040
Kvinna ·
15 maj, 2020
Man får i princip alltid bröstband hos Tuve på reformkliniken. Hade väl bandet i en månad typ.
Nej man behöver inte special beställa 1050cc motiva corse . Men de är den största storleken sen får man beställa utöver det.
Okej, ja jag kommer ju inte op mig på citadell utan hos Elite clinic i gbg igen. Och Motiva är inte ett alternativ för mig. Du har ingen koll på ca-pris för specialbeställda implantat? (Icke Motiva) Jag har inte fått en exakt siffra om det än eftersom jag ska lära känna mina 590 bröst någon månad till innan jag bokar konsultation. Men Richard insinuerade på att det kommer vara 15,000K (eller mer??) Då har jag redan betalat 44k för min op om 590. Men op-kostnaden kommer jag inte behöva betala igen.
2040
Kvinna ·
15 maj, 2020
Varför var Motiva inget alternativ? :)
Eftersom jag ska gå väldigt stort så sa Richard att Motiva ger snyggast resultat i mindre cc. Sen var det nog oxå nåt om att jag har bakomplacering plus att Motiva bouncing around mer än vad jag vill ha. Inget är satt i sten än men eftersom jag inte har haft Motiva förr och sen sakerna jag hört om dem gör mig osäker på om de passar min livsstil och ekonomi heh..
Kitty007
Kvinna ·
15 maj, 2020
Eftersom jag ska gå väldigt stort så sa Richard att Motiva ger snyggast resultat i mindre cc. Sen var det nog oxå nåt om att jag har bakomplacering plus att Motiva bouncing around mer än vad jag vill ha. Inget är satt i sten än men eftersom jag inte har haft Motiva förr och sen sakerna jag hört om dem gör mig osäker på om de passar min livsstil och ekonomi heh..
Vad menas med "bouncing around"?
Vad är det du har hört om Motiva?
2040
Kvinna ·
15 maj, 2020
Alltså, utifrån vad jag fått berättat för mig så efterliknar Motiva vanlig bröstfasthet mer än tex Mentor. Och jag vill inte ha bröst som s.k studsar. Men sen dessutom att Motiva är dyrare än Mentor. Mentor är det enda jag har haft i kroppen och litar på. Men i och med min omoperation så behövs implantaten specialbeställas så jag vet inte om det blir Mentor eller något annat.
Jag känner mig iallafall tveksam till Motiva, men andra tycker annorlunda och då är väl det jättebra :)
Kitty007
Kvinna ·
15 maj, 2020
Alltså, utifrån vad jag fått berättat för mig så efterliknar Motiva vanlig bröstfasthet mer än tex Mentor. Och jag vill inte ha bröst som s.k studsar. Men sen dessutom att Motiva är dyrare än Mentor. Mentor är det enda jag har haft i kroppen och litar på. Men i och med min omoperation så behövs implantaten specialbeställas så jag vet inte om det blir Mentor eller något annat.
Jag känner mig iallafall tveksam till Motiva, men andra tycker annorlunda och då är väl det jättebra :)
Vilken sorts Mentor är du inställd på att välja? Den nya som är helfylld eller vanliga Mentor?
2040
Kvinna ·
15 maj, 2020
Jag känner mig iallafall tveksam till Motiva, men andra tycker annorlunda och då är väl det jättebra :)Vilken sorts Mentor är du inställd på att välja? Den nya som är helfylld eller vanliga Mentor?
I nuläget vet jag faktiskt inte vad det blir. Det återstår att se vart ifrån min kirurg kan specialbeställa. Men mitt önskemål är ju bröst som är lika fasta som de jag har nu. Och det är mentor ultra high "geléhallon" typ
Kitty007
Kvinna ·
15 maj, 2020
Jag känner mig iallafall tveksam till Motiva, men andra tycker annorlunda och då är väl det jättebra :)Vilken sorts Mentor är du inställd på att välja? Den nya som är helfylld eller vanliga Mentor?
I nuläget vet jag faktiskt inte vad det blir. Det återstår att se vart ifrån min kirurg kan specialbeställa. Men mitt önskemål är ju bröst som är lika fasta som de jag har nu. Och det är mentor ultra high "geléhallon" typ
Menar du att profilen avgör fastheten? Alltså att ultrahög profil är fastare än hög profil?
Watermelon
Kvinna ·
09 jun, 2020
Kitty007
Kvinna ·
11 jun, 2020
Är du nöjd med Lewin? Har bokat in operation hos honom för lyft och förstoring i september men hittar inte så mycket om honom när jag googlar ?