Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
mmmjo profilbild

mmmjo

Kvinna ·

21 mar, 2015

Vill göra en andra bröstoperation, från 300cc till 450cc. Vilket resultat kan jag förvänta mig?

Bröstförstoring

Jag gjorde min första bröstoperation i december förra året och direkt när jag vaknade upp, kändes de alldeles för små. Jag är ju rätt lång 169 och väger just nu 62 kg. Jag la bara in 320 och 300. Det går inte att pusha upp brösten i någon bh, utan blir bara platt och tråkigt. Inte alls vad jag hade förväntat mig. Om jag lägger in 150cc till kommer det gå att få klyfta då? Har läst många som har problem med det. Jag vill kunna ha urringat, utan att det blir ett stort hål i mitten. Jag vet att det är många som blivit besvikna och gjort om. Jag är inte nöjd någonstans, utan känns precis som innan operationen, då jag hade kraftigt vadderade bh:ar. Jag har pratat med kliniken och får lite rabatt på en andra operation. Pengar är inte direkt några problem, utan jag har möjlighet att spara ihop på några månader om jag verkligen vill. Vad tror ni om mina förutsättningar? Har många bilder på min profil. Jag vill fortfarande inte att det ska skrika silikon om mig... Är rädd för att det ska se för mycket ut, utan att jag kan få lite klyfta. Kanske kan en annan profil vara bra? Är väldigt besviken och ledsen över resultatet. Min omgivning tycker jag är dum och borde vara nöjd, men det går inte!

8

Sortera efter

Pygme

Kvinna ·

21 mar, 2015

Tråkigt att du inte blev nöjd! Jag tror du får titta på måtten inte bara cc när du tänker stl ökning.. Du skulle lätt kunna ha bredare implantat, hur mycket fattas det för att du ska få mindre mellanrum, och hur mycket mer put kan du tänka dig. Jag tror du kommer upp i mer än 150cc då, om du nu tycker det känns väldigt platt och tråkigt..
Gilla

mmmjo

Kvinna ·

21 mar, 2015

Tack, för ditt svar. Ja, tycker också implantaten är smala. Det är trist att det känns så, har försökt att vara nöjd...
Gilla

mmmjo

Kvinna ·

21 mar, 2015

Jag tänker mig de nya implantaten som heter motiva, finns dessa i olika put också?
Gilla

Midnattsfrost

Kvinna ·

21 mar, 2015

Tråkigt att du inte blev nöjd alls :/ vet ingenting om de implantat du nämner men jag tror att det är extremt viktigt att du får raka besked kring ungefär vilket resultat du kan förvänta dig från din kirurg så att du inte blir missnöjd igen :/
Gilla

Ss33

Kvinna ·

21 mar, 2015

Vilket mått har din bröstbredd?
Gilla

mmmjo

Kvinna ·

21 mar, 2015

Precis, för kommer inte göra om en tredje gång. När jag bokar konsultation kommer jag säga att jag behöver mer tid än 15 min. Förra gången var kirurgen väldigt stressad. Jag borde nog skriva ner och verkligen ta med bilder, så det blir rätt. Min sambo kommer bli väldigt upprörd och sur, tror jag,. Kommer inte berätta för någon mer att jag gör om ännu en gång. Känner mig så ytlig! Men ingen annan har ju med att göra, vad jag gör med min kropp...
Gilla

mmmjo

Kvinna ·

21 mar, 2015

Jag vet faktiskt inte! Hur vet man det?
Gilla

Ss33

Kvinna ·

21 mar, 2015

Bröstbredden mäter kirurgen. Jag tycker de ser ut som att du fått för smala implantat. Vi e lika i vikt o längd, jag har 13,5 i bröstbredd vilket e brett! O jag har valt 400 mpp mentor. Dom e runda o breda för att passa min bröstbredd.
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem