bambi83
Kvinna ·
16 apr, 2023
Vill ha små bröst, välja 220cc el 255?
BröstförstoringHej! Jag har varit på två konsultationer. Navid på EK och Paolo på AK. Jag vill ha små naturliga bröst och är livrädd att de blir för stora el onaturliga. Jag vill inte behöva dölja mina bröst i bikini el urringningar. Enligt Paolo är min bröstkorg 11,5 cm och han rekommenderar Mentor anatomiska 255cc, men jag e rädd att det är för stort. Jag vill att det upplevs som att jag har en B-kupa sen, inte större än så. Andra kirurgen sa att jag kan välja mellan 220cc och 235cc, han föreslog inte ens 255cc. Så, nu är jag osäker. Ngn annan här som ville ha små bröst o känt att den valt helt rätt? Berätta lite om det :) Tack!
Sortera efter
NellanBellan
Kvinna ·
16 apr, 2023
Sajjo
Kvinna ·
19 apr, 2023
Gojjan
Kvinna ·
26 apr, 2023
bambi83
Kvinna ·
17 maj, 2023
bambi83
Kvinna ·
20 jun, 2023
Jag ville också ha ungefär b-kupa. Fyllde knappt ut en a innan och la in 220. Nu återstår det att se vad det blir för kupstorlek när svullnaden har lagt sig. Jag har under denna vecka pendlat mellan ytterligheterna att det känns för stora och att de känns för små, så vi får väl se var jag landar
jompen01
Kvinna ·
27 sep, 2023
Blomgrodan
Kvinna ·
27 sep, 2023
jompen01
Kvinna ·
27 sep, 2023
Blomgrodan
Kvinna ·
30 sep, 2023
fridamandel
Kvinna ·
30 sep, 2023
bambi83
Kvinna ·
30 sep, 2023
Ja, svullnaden har gått ner otroligt bara på två dagar. Allt känns mycket bättre nu ? Första veckan kan man stryka, operations blues och svullnad.
Tror utprovning och resultat kommer bli ganska lika.
Tror man kanske har hjälp av att man har ammat barn och inte väljer så stora implantat, men jag klarade mig fint på Alvedon de fem första dagarna utan att ha ont alls (blev otroligt dålig på morfintabletterna). Sen är det ju en operation så kroppen kämpar. Två veckor ”ta det lugnt” och inget jobb tyckte jag var skönt. Sova, äta bra och flera korta långsamma promenader.
Lycka till om/när det blir dags!
Blomgrodan
Kvinna ·
30 sep, 2023
bambi83
Kvinna ·
04 okt, 2023
Ja, kul att vi är i samma fas. Känns som brösten ändras dag för dag nu...
Jag tror nyckeln till att få bort ömheten i brösten och bröstmuskelvärken är att röra på sig. Speciellt du som sitter stilla och jobbar. Blev mycket bättre när jag började gå flera kortare promenader varje dag. Idag var jag ute och gick i tre timmar, känns ännu bättre nu efteråt. Har legat på golvet också några gånger varje dag och lagt ut armarna lite högre upp varje gång och legat där länge så att bröstmuskeln skall hinna slappna av till slut. Känns också som det har funkat.
Kolla in ”Lillpricken” s bröst. Känns som bra riktmärke på hur mycket svullnaden går ner och hur våra kommer se ut ?
bambi83
Kvinna ·
04 okt, 2023
Hej!
Vilken bra tråd för oss som vill ha mindre bröst!
Jag är i samma situation som du var @bambi83, jag vill ha små bröst men kirurgens rekommendation är 280 cc pga min bröstbredd på 12 cm och sizers med 280 cc tycker jag känns gigantiskt ;) Jag har landat i att sizers med 245 känns ok men då blir implantatet 11,5 brett vilket enligt kirurgen blir ok (men inte riktigt lika bra om jag förstår det hela rätt). Om man opererar sig så vill man ju att det ska bli så bra som möjligt långsiktigt för att minska risker m.m, men man måste ju också känna sig säker i den storleken man väljer. Samtidigt så läser man ju så otroligt ofta om dels att det "försvinner" lite efter op (om man lägger bakom muskeln) samt att om man velar mellan två storlekar så ska man ta det större för annars ångrar man sig, så baserat på det så kanske 290cc ÄR storleken för mig. Herregud, man blir verkligen rådvill...
Hur känner ni nu efter operation?
jojjo87
Kvinna ·
10 okt, 2023
Emma Emma
Kvinna ·
11 okt, 2023
xxsasaxx
Kvinna ·
11 okt, 2023
jojjo87
Kvinna ·
12 okt, 2023
Karinn
Kvinna ·
20 feb, 2024
BRMNT
Kvinna ·
20 feb, 2024
Hej! Vilken bra tråd! Jag har op i december och väger mellan ergonomix2 mini 235 eller demi 285, åh vad svårt det kan vara med storleksvalet.
Hur gör det för er alla som redan opererat er? Hur känns storleken, blev det liknande som er förväntan när ni testade sizers innan? Är det någon som hade ”urammade”/häng innan, upplever ni att implantaten ”fyller ut” på det sätt ni förväntade er?
Dela gärna bilder under resans gång, inte helt lätt att hitta bilder på små förstoringar tycker jag :-)
Ha en toppendag allihopa!