Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
anilina

anilina

Kvinna ·

Ville förstora brösten, men fortfarande ha små. Före / Efter 250 cc BILD

Bröstförstoring

Hej! 

Jag hade väldigt lite bröstvävnad och önskade endast befintliga bröst. Inga stora.

Min stora fasa var att få "för stora" bröst, och detta gjorde att jag väntade 5 år med att göra operationen. Jag önskar att jag hade gjort mina tidigare, men det är inte lönt att tänka på nu. Är bara glad att det är på plats. På min konsultation föreslog läkaren 320 cc, men jag följde mitt hjärta och bad om mindre trots att många menar att man vänjer sig fort och vill ha större. Det är möjligt att jag hade trivs med det också men i nuläget känns det som rätt beslut.

Därför vill jag skriva detta till er som sitter där hemma nu med samma funderingar. Hur små kan man göra dem? Kommer det vara lönt? Självklart kan jag inte tala för alla, men ett inlägg som detta letade jag efter länge när jag var undrade.

Jag upplever att det gick att göra en operation så att man "bara fick bröst". Jag var orolig att det var allt eller inget. Antingen fick man finna sig i att inte ha några, eller så fick man köra all in och få väldigt stora/framträdande.

Mina idag kan jag enkelt klä ner, därför har vissa i min omgivning inte ens märkt det. Jag kan välja att framträda dem mer om jag önskar göra det. Svullnaden varade länge och sitter säkert delvis i, men de faller på plats mer och mer för varje dag. 

Mina är droppformade och låg profil.

Ha det bra.  

20

Sortera efter

Jenascia

Jenascia

Kvinna ·

Jättefina! :) valde du låg profil för att få ett naturligare resultat? Har bestämt mig för 325 nu men funderar faktiskt på att gå ner till 275, svårt det här med storlek
Gilla
CEH

CEH

Kvinna ·

Kanon! Jag ville oxå ha små bröst, valde 225cc i mellanprofil. Tycker de är precis lagom till min kropp nu och de önskemål jag arbetade mig fram till, men skulle helt ärligt kunna tänka mig en halv cm mindre på putet vissa dagar till o med. I början var jag crazy för att jag inte tog låg profil innan svullnaden la sig :P Sen å andra sidan kan jag vissa dagar tänka mig lite bredare för att få lite tätare mellan brösten, men hey, man kan inte få allt. Jag har nog fått något större resultat än min absolut först målbild som jag hade för knapt ett år sedan. Då ville jag verkigen ha "små" bröst även efter operationen och var helt inställd på låg profil, men när jag endast kunde ha 175cc då så blev jag faktiskt lite rädd att jag skulle ångra mig, så slog till på mellanprofilen.

De ser jättefina ut och det är härligt att se att så många tjejer väljer att skaffa mindre implantat och framförallt håller fast vid sin magkänsla och INTE faller för att kirurgen säger att man brukar vilja ha större efteråt. (absolut inget ont mot er som skaffar riktiga rattar, det betyder inte att det inte passar er, men jag själv skulle inte känna mig bekväm i "stora" bröst, även om det är fint)

Gilla
Guppi

Guppi

Kvinna ·

Guuuud va fina bröst!
Gilla
Wildcat

Wildcat

Kvinna ·

Fina naturliga bröst 🙂

Gilla
bulan11

bulan11

Kvinna ·

Tack för ett bra inlägg!! Så himla fina! är i exakt samma banor som dig!

Gilla
Ohana

Ohana

Kvinna ·

Alltså wow, du ska vara toknöjd med det där resultatet!! Jäklar va snyggt :) och perfekt storlek och så naturlig form!! Tänkte bara höra vilka implantat du har? Jag ska också opas på citadell men trodde inte de hade droppformade utan körde på motiva ergonomix istället, det jag är inställd på. Men du har fått så jäkla fint resultat så måste veta vilja du har :D Såg dit inlägg till mej om ärren i en annan tråd förresten, tack för tipset. Ska kolla upp sån dör salva!
Gilla
Ellelil

Ellelil

Kvinna ·

Precic ett sånt här inlägg jag har letat efter länge nu inför min operation! Tycker dins bröst ser fanatastiska ut! Så naturliga men samtidigt fylliga, det får mig att tänka en gång extra inför mitt val av projektion. Blev du rekomenderad låg profil av din kirurg utefter dina förusättningar eller var det något du önskade? 

Gilla
Eva79

Eva79

Kvinna ·

Tack för inlägget! Såhär vill jag också ha det. Ska nog bli intressant att få veta hur de blir när svullnaden har lagt sig helt.
Gilla
Mammamango

Mammamango

Kvinna ·

Vilken intressant tråd! Precis så som jag har tänkt, jag vill absolut inte ha för stora, har lite egen vävnad så jag vill också välja något mindre så att de inte blir för framträdande. Jag vill ha naturligt resultat. Innan konsultation känner jag att 225 skulle vara lagom för mig.

Gilla
LillSofy

LillSofy

Kvinna ·

Fasen vad snygga :D Skulle nog dock gissat att de var större än vad de är. Konstigt en storlek kan se så olika ut på två personer. Jag har 325 cc men tycker mina ser mkt mindre ut än dina❤️ Du ska vara sjukt nöjd!!🙂

Gilla
anilina

anilina

Kvinna ·

Tack tjejer!! Verkligen.

Jag blev rekomenderad mellanprofil och 320 cc. Men ändrade och ville hellre ha mindre samt låg profil.

Detta gjorde jag just för att jag önskade ett naturligt resultat. Och jag var helt enkelt rädd att de skulle bli för stort.

När jag först kom till konsultationen ville jag helst ha 200 eller 220 cc, för att jag hade sett bilder på det på internet och tyckte de såg fullt tillräckligt stora ut. Men så små implantat är sällsynta och man behöver ju ha en viss bredd osv och då kommer man upp i cc.

Jag är skitglad för storleken jag valde nu och de blev inte alls så "hängiga" som jag oroade mig lite för just med droppformade. Man påminns varje morgon, just det jag har tuttar :D haha! Härlig känsla.

Jag har 275 i vänster bröst och 250 i höger. För mina var ojämna och nu har de jämnats ut.

Så det kan va därför de ser större ut än 250 kanske. För att det ena är 275.

Med facit i hand tror jag att om ni står i valet och kvalet mellan en ca 300 eller en ca 250,

låg eller mellanprofil så kommer ni efter ett tag uppleva resultatet ganska likvärdigt. Tror jag.

Det viktiga är att ni väljer det som ni verkligen känner är ert val. Tycker ni att det mindre känns bättre, så välj det.

Så att ni inte tar den större storleken på någon annans rekomendation och sen ångrar er. Men, väljer ni droppformade och antingen låg eller mellan profil så tror jag att med tiden kommer ni inte känna en dramatiskt stor skillnad. Viktigt bara att ni inte får panik i början för de är OTROLIGT svullna. Och de får en finare form med tiden. Dessutom är de så himla spända första månaden och då känns de klumpigare/större, och man är ständigt medveten om dem eftersom de är så känsliga. Vi får se om mina blir än mindre. Lägger upp bild igen om några veckor.

Någon annan med liknande erfarenhet får gärna berätta :-)

Gilla
Just_dance

Just_dance

Kvinna ·

Verkligen superfint och ser naturliga ut
Gilla
Eva79

Eva79

Kvinna ·

Hos vem var du förresten, om man får fråga. :)
Gilla
anilina

anilina

Kvinna ·

Jag har varit hos Helena Sveinsdottir på Citadellskliniken och jag rekommenderar henne! Hon är självsäker och känns mycket professionell. Tillgänglig på mail och svarar på allt möjligt man kan undra över, och hon fick mig att känna mig trygg på operationsdagen. Vilka typ utav inlägg jag har (fasthet och märke, liknande) vet jag faktiskt inte! Så det va bra att ni tog upp det. Ska fråga vid nästa återbesök eller kanske maila :-D
Gilla
Eva79

Eva79

Kvinna ·

Kanon! Tack för infon.
Gilla
Ohana

Ohana

Kvinna ·

Ja men kolla gärna vad det är gör inlägg :) Blev mest fundersam eftersom ja inte trodde citadell hade droppformade o tänkte det kanske är motiva ergonomix, de blur som deoppformade i kroppen av tyngdlagen liksom. Kommer du ihåg hur implantaten såg ut när ni provade ut? Om de va runda mör de låg i handen, eller lite fastare och verkligen droppformade. Ska på konsultation på citadell nästa vecka och preliminär op tid 5/4, därför ja är så nyfiken :) Har ju oxå tänkt mej 220cc precis som du tänkte innan konsultationen. Men då gäller det att ha bara har 11cm breda bröst o ja tror de är bredare. Är så jäkla taggad inför konsultation nu
Gilla
Owl

Owl

Kvinna ·

Jag känner att jag är väldigt dåligt påläst när det kommer till storlek, form, profil och placering. När ni gick på konsultation kunde ni då presentera ett färdigt förslag eller kunde kirurgen komma mer förslag? Hur påläst måste jag vara innan jag kommer på en konsultation. Jag har en bild på hur jag vill at de ska se ut.

Gilla
Jenascia

Jenascia

Kvinna ·

Owl: Innan jag gick på konsultation hade jag ju tittat på bilder som jag tänkt ta med mig, men gjorde aldrig detta då jag visste att jag ändå aldrig skulle kunna få likadana bröst. Har varit på konsultation hos två olika, de frågade liksom vad det var jag inte gillade och berättade att jag hatar min ena bröstvårta och att jag tycker att mina bröst är för mycket skidbacke på, har ingen överpol överhuvudtaget. Jag hade egentligen inte ens en riktig tanke på hur jag ville ha dom för att jag tänkte att jag ändå bara kommer bli besviken om det inte blir så. Det enda jag visste var att jag ville ha de framför muskeln och att jag nog mest var inne på runda eftersom jag vill fylla ut bröstet upptill. Sa inget alls om vilken storlek jag ville ha utan de tog fram implantat utan att berätta hur stort och sen fick jag testa. Det kändes bra och det var ett implantat på 350 (ungefär som jag hade tänkt mig). Båda kirurgena jag har besökt har tagit fram samma storlek så kände att det blir bra. Båda kirurgerna rekommernderade även hög profil, hade inte så stor koll på detta så tänkte att det blir nog bra. Nu i efterhand har jag däremot tittat mer på profiler och funderar på att byta till mentors normal + profil, måste prata med min kirurg. Fastheten eller texturen på implantaten nämde faktiskt ingen av kirurgerna så det är sånt jag har kommit på efteråt så det måste jag också prata om innan min operation. Men jag tycker att du kan ta med en bild och visa liksom så det förstår på ett ungefär vad du vill uppnå men fäst dig inte för mycket vid bilden för du kommer förmodligen aldrig få samma resultat. Eller lyssna du bara på din kirurg så slipper du ta massa jobbiga val som man blir helt knäpp av :D Det är ju alltid bra att vara påläst om själva operationen och vilka valmöjligheter det finns så du inte känner att kirurgen "lurar" dig, men du behöver inte ha ett färdigt förslag. Gå gärna på mer än en konsultation med för att jämföra, har läst om många som blir rekommenderade helt olika saker.

Gilla
Marina

Marina

Kvinna ·

Ju mer man har läst på, desto lättare är det att bedöma de förslag och svar man får och avgöra om man får förtroende eller inte för kirurgen. Jag tycker man ska försöka hitta bilder på tjejer som haft ett liknande utgångsläge och fått det resultat man vil ha, men också bilder som visar det som vore ens värsta farhågor, typ det här är för stort/för mycket häng kvar/för mycket volym upptill etc och så bör man har sina priooriteringar klara för sig, dvs vilket man värderar högst av t ex naturlig känsla, ripplingsfrihet, utebliven muskelpåverkan etc, för utifrån det kan man välja lite olika.

Gilla
bluelotus

bluelotus

Kvinna ·

Bra tråd just för de som vill ha ett mindre resultat, precis som många av er nämnt är det vårt att hitta bilder/info om lite mindre förstoringar. Uppskattat!
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem