Spigg
Kvinna ·
Visuell stl 450 cc
Japp då har jag bestämt mig. Typ. Patrik Höijer tycker 450 cc Motiva ergonomix HP. Detta eftersom jag har lite vävnad att fylla ut efter amning. Det jag funderar på är såklart om det kommer bli för stort?? Jag har 75b nu och har alltså en del vävnad. Önskar mig en visuell 75d. Verkar det rimligt? Nån som vet hur många cc som brukar motsvara 2 visuella storlekar?
Sortera efter

ellenn
Kvinna ·
Tyvärr inget svar men jag är i precis samma situation så följer med intresse. Också 75b och planeras lägga in 450 cc.
Gilla

Sajk
Kvinna ·
Jag är i samma situation själv. Vet faktiskt inte. Är en 75B och blev rek minst 350cc helst 400cc hp.
Så svårt
Gilla

Mami1113
Kvinna ·
svårt att säga, men jag gick från 75a -70b (har alltid haft fel bh storlek har det visat sig)
La in 400cc och köpte precis min första riktiga bygelbh blev så himla mkt större än jag förväntat mig 70G.
Trodde jag skulle svimma när hon sa storleken
Ska egentligen ha 65 runt och det verkar va olika storlek överallt men testade en freya deco den utan bygel i den hade jag 65f
När jag testade f kupa på hunkemöller var den alldeles för liten
De kommer säkert bli större än 75d skulle jag tro men skulle nog lyssna på kirurgen, jag ville också bli av med mina tomma urammade bröst och då krävs en viss cc man ska vara glad man slipper göra lyft iallafall
Gilla

Rosso
Kvinna ·
Det beror på vilken bröstbredd du har. Bredare bröst kräver mer volym på imlantatet för att få samma volym som smalare bröst. Så fick jag det förklarat av kirurgen.
Gilla

lillamy82
Kvinna ·
Hej :)
en kupa i bh rymmer drygt 120-140cc fick jag till svar av min kirurg när jag fråga.
Gilla

Laylla
Kvinna ·
Det brukar vara att 150cc ger +1 storlek (visuellt, inte BH) för tjej medel lång, slank och ca 70 sm under bröst.
För långa tjejer 170+ det är ca 180-200 cc ger +1 storlek.
Jag är slank (70 sm under bröst, 60 sm midja) overkropp och för mig 380 cc gav +2 storlekar, så jag har visuellt en liten 3 tror jag. Kolla bilder.
Gilla

Laylla
Kvinna ·
Och om vi pratar om motiva, så det är samma breda implanter som mina, bara 1sm mer put.
Tänk mindre om cc, profil är viktigare. Och hur bred det beror på din bröstbred.
Gilla

ellenn
Kvinna ·
Skulle gärna kolla bilder för att få en uppfattning men blev medlem nyligen och vad jag förstår krävs det en tid innan jag blir silver och kan kolla. Har operation den 8/2 och tanken är 450 cc till min idag hängiga 75B byst. Rädd att det blir lite väl stort, dock behövs det den storleken för att fylla ut hänget vad jag förstod. Utan att behöva göra lyft..
Gilla

Laylla
Kvinna ·
Om du har hängiga, så du behöver minst 450 och hoppas det räcker! Bättre stor och fin än hängiga efter operation(
Eh, skulle vilja ha de 450cc)) kändes så stora i början och nu..var är mina bröst?))
Gilla

ellenn
Kvinna ·
Det låter precis som för min del! Tack snälla för ditt svar! Hoppas jag känner likadant efteråt :)
Gilla