SASVE35526 feb, 2016Op 14 april citadell - någon mer? Hejsan! Tänkte höra om här finns någon annan som ska opereras den 14 april på citadell? Hade varit kul att veta :) Andra bröstoperationer00Dela
Jordgubben8226 feb, 2016Vad är en "normalt" storlek?Hej! Ska göra bröstlyft och är rädd för att dom inte ska bli stora nog med bara lyft. När jag var på konsulation var mitt ena bröst 650 och det andra 500 när han mätte i sådana där skåla, så han skulle göra dom som det minsta bröstet. Ska ner lite till i vikt innan op så kanske blir dom lite mindre. Men är det fortfarande normalstora bröst?Andra bröstoperationer04Dela
A_gren25 feb, 2016Byta till mindre bröstimplantat, någon annan?Hej! Jag gjorde en bröstoperation 2009 (Clas Lossing - Carlanderska), hade ingen egen bröstvävnad och opererade in 450cc runda mentor mellanprofil, bakom muskeln. Med en gång kände jag att det var alldeles för stort för mig men jag tänkte att jag förhoppningsvis vänjer mig. Men det har jag inte gjort så nu har jag bestämt mig för att ta tag i d...Andra bröstoperationer027Dela
somenvind24 feb, 2016*Bilder* Lugna mig snälla någon. Fyrkantigt bröst och blir värreAlltså jag behöver input på om någon haft så här pass fyrkantiga bröst? Det har gått 4v och just nu blir det snarare värre än bättre. Jag ska ha is i magen och vet att det tar mellan 6mån till 1år innan det slutgiltiga resultatet men jag ber er om hjälp under tiden. Kan detta bli runt? Enligt kliniken har kirurgen varit tvungen att dra åt stygnen h...Andra bröstoperationer015Dela
Paradisbruden24 feb, 2016Ont i armen - inflammation?Jag försökte väcka liv i en gammal tråd om liknande problem utan framgång. Så nu är jag ytterst tacksam om nån som har erfarenhet har tid o lust att svara. Jag har mailat min läkare men inte fått svar och då blir man ju ännu mer orolig och besviken. Det har gått 16 dagar sedan min op och jag har mått bra. Men jag har haft ont på undersidan...Andra bröstoperationer010Dela
blondie12324 feb, 2016Tips till er som ska på er första konsultation Hej alla tjejer! Jag tänkte vi kunde skapa en tråd där vi kan ge varandra våra bästa tips och råd inför konsultationer då jag vet hur orolig och nervös jag var inför min första! :) Detta är några frågor jag hade med mig till min kirurg :) Hur fungerar runda vs anatomiska implantat? vilka är respektive för/nackdelar? Va...Andra bröstoperationer05Dela
AlexandraJuni23 feb, 2016Op uttag av spuckna implantat, silikon i lymkörtlar. Hjälp!Precis hemkommen från plastikkirurgmottagingen på sjukhuset här. Fick träffa en plastikkirurg som sa att det inte är bara bara att få bort silikonet från lymkörtlarna, utan det blir en stor operation och kan bli många komplikationer.!? Har lite panik just nu. Och måste få prata med någon som gjort denna operation.. Någon? Sen pratade vi om hur...Andra bröstoperationer05Dela
Kalaspinglan 1023 feb, 2016Återbesök, hur viktigt?Hur viktigt är återbesöket efter 2-3v? Är de nått man kan hoppa över och byta tejp och kolla till de på vårdcentralen hemma? Så man kan vänta och åka på återbesöket vid 3 och 6 månader. Har 4h med tåg enkel resa upp till kliniken. Andra bröstoperationer011Dela
Kalaspinglan 1023 feb, 2016Läkbhn skaver mot ärrenÄr de normalt att läkbehn skaver mot stygnen i bröstvecket? Känns som de gör mest utav smärtan just nu. Rädd också att ärren ska bli fula för de hela tiden är tryck..Andra bröstoperationer05Dela
Bells-1222 feb, 2016Patrik Höijer bröstlyftPatrik Höijer blev det!! Operation via landstinget 2a mars. Är sååå himla förväntansfull och taggad just nu. Ös på med tips om eftervård & skötsel av bröstlyft (ankarlyft) 👍Andra bröstoperationer09Dela