Delmagic29 nov, 2012Polarkliniken Umeå Hej! Någon som har opererat sig i Umeå nyligt? Några tips? Är ni nöjda? Har op tid i april!Andra bröstoperationer02Dela
Sara37228 nov, 2012Ta ut sillisar!Någon som har erfarenhet av att ta ut silikonimplantat? Har haft mina i ca 10 år och har nu fått problem med ett av brösten och måste antingen byta ut eller ta ut dem och göra bröstlyft. Har försökt leta efter bilder på bröst där man tagit ut, men det verkar inte vara så vanligt? / Sara-StinaAndra bröstoperationer06Dela
Pockahontas28 nov, 2012Hur känsliga/smärtsamma är brösten efter ett bröstlyft?Hur ont har man efter ett bröstlyft (utan reduktion, med ankarteknik). Har man ont när man rör sig, om man tex har en tajt sittande jacka, när man kramar om barnen mm.Andra bröstoperationer03Dela
Pockahontas28 nov, 2012Tips på hur man förbereder huden inför ett bröstlyftJag ska göra ett bröstlyft i februari och tanken slog mig att man kanske kan förbereda huden för att få den så elastisk och fräsch som möjligt. Vet någon om det lönar sig att använda olja, skrubbhandske, peelingkrämer mm eller ska man bara låta huden vara som den är? Jag har i allmänhet rätt torr hud och har lätt för att få bristningar. Har även gå...Andra bröstoperationer01Dela
Ellada8127 nov, 2012Ni som inte slutade röka innan opÄr storrökare sedan länge och har gjort två tappra försök att sluta helt inför min op om en vecka :( och misslyckats totalt. Undrar om ni som rökte innan op fick några komplikationer m.m.?Andra bröstoperationer04Dela
Bukis27 nov, 2012Ångest och panik. bröst och mageIdag är det 12 veckor sen jag gjorde min operation. Ankarlyft och förstoring. Brösten är så olika. Dom sitter på olika höjd, bröstvårtorna är på olika höjd och formen är olika. Mailade kirurgen förra veckan och han menade att fram till 3 månader kan dom vara olika och implantatet fastnar inte. Nu är det bara 1 vecka till dom här 3 månaderna har...Andra bröstoperationer05Dela
Salt2627 nov, 2012Någon drabbats av muskelpåverkan?Hej! Jag har planerad op den 3/12 och börjar bli orolig. Jag ska lägga in anatomiska 255 bakom muskeln då jag fick rådet att göra det då jag har väldigt små bröst, knappt 75A. Är det någon som vill dela med sig sin erfarenhet av att placera inlägget bakom muskeln? Uppskattas enormt!Andra bröstoperationer04Dela
Sötnöt26 nov, 2012Ankarlyft eller ej...?Hej! Har varit på konsultation för bröstoperation och kirurgen sa då att om jag inte ville ha jättebröst så behöver man göra ett ankarlyft + förstoring.. glömde dock fråga hur stora han menar. Jag har 2,5 dl egen volym i brösten nu och vi spånade på att lägga in 380 cc runda delvis bakom.. + ankarlyft. Nu undrar jag vad ni tror? Ni som gjort li...Andra bröstoperationer08Dela
Hängbrösten26 nov, 2012Ristest: vikt el volym?Har läst mkt om ristester, men det förekommer uppgifter både om att mäta dl och att väga. Vilket är mest rättvisande? har gjort en påse av varje och det är ganska stor skillnad. Jag måste fatta mitt beslut ikväll så snälla hjälp mig! Desperat! Ps visst är det okokt ris man ska ha? Med kokt ris blir det sjukt mkt större volym med samma vikt....Andra bröstoperationer06Dela
Creative125 nov, 2012proforma clinic Örjan GribbeHej, funderar på att förstora mina bröst. Har svårt att bestämma mig hos vem jag ska utföra operationen. Letat och jämfört fletal kliniker och mitt intresse väcktes för Proforma clinic i stockholm. Nu undrar jag hur duktig Örjan Gribbe är som kirurg, skulle uppskatta all info jag kan få av er som besökt och utfört brösförstoringar hos honom. Är han...Andra bröstoperationer07Dela