karroJ07 nov, 2016Kan man bli nekad?Jag har gått ner ca 22 kg sen min senaste graviditet och väger nu 90 kg, jag ska gå ner ca 20 kg till innan jag gör min bukplastik. Jag bokade min konsultation på citadellkliniken i somras och trodde att jag skulle ha ca 10 kg kvar att gå ner, men nu gick inte det pga lite olika anledningar och min konsultation är nu på torsdag den 10/11. Jag har p...Bukplastik01Dela
karroJ06 nov, 2016Konsultation bukplastik om 4 dagar. Jag ska på konsultation för bukplastik och bröstförstoring hos Jörg på torsdag.. Skulle någon/några vilja berötta hur en konsultation för bukplastik går till? Även ge tips på frågor och annat jag lam tänka på. Har skrivit ner en hel del egna frågor men det är lätt att bli insnöad och tar därför gärna emot tips från andra :) Bukplastik02Dela
lunsan18 okt, 2016Bukplastik, vilken läkare? Hej Var hos Patrik höijer på konsultation han rekommenderade stor bukplastik. Men känner mig osäker. Har inte sett så många bilder på hans bukoperatipner. Ska man kanske gå till citadell. Tuve Mårtensson eller jörg på citadell. ? Någon med erfarenhet ? Hos L&E i går fettsug på hela magen de gör inte citadell va?Bukplastik013Dela
maryrose13 okt, 2016Känns så bra!Idag var det två veckor sedan jag gjorde en full bukplastik med fettsugning. Jag var tillbaka på kliniken idag för ett andra återbesök och allt såg fint ut. Jag var lite svullen bara. Jag kan tom känna mina nya fina magmuskler nu. Det känns så bra. Egentligen är jag sjukskriven 1,5 v till men tänker nog börja jobba i mitten av nästa vecka. För nu...Bukplastik05Dela
Glimma13 okt, 2016Träning efter bukplastik?Ni som gjort bukplastik, hur tänker ni när det gäller träning? Jag har ju även gjort bröstförstoring samtidigt så det känns knepigt med upplägg. Jag vill komma igång så fort som möjligt och tänker börja med promenader nu tre veckor efter op tänker jag. Kommer lyssna mycket på kroppen och öka takt och längd utefter vad som känns bra. Tänkte köra li...Bukplastik08Dela
Ina7612 okt, 2016Ang sydda magmusklerJag undrar ifall nån har en aning om hur det verkligen går till efter att man fått sina magmuskler ihopsydda vid en bukplastik . Har sett vissa skriver att dessa kan gå isär på nytt ifall man bestämt sig för att bli gravid igen ändå.. Jag tycker eg att det låter logiskt att magmusklerna faktiskt växer ihop efter att de blivit ihopsydda och förhin...Bukplastik02Dela
Ina7610 okt, 2016Navelfråga efter bukplastik !Jag har gjort bukplastik 19 sep (3 veckor sedan idag) på Csk i Karlstad av medicinska själ (landstinget i Värmland). Operationen gjordes av plastikkirurg Birgitta Nilsson o allt gick bra . (Se min op-berättelse) Hon är omtalat skicklig och det har känts tryggt och bra hela vägen från op-planerandet till själva operationen. Är det nån här som ha...Bukplastik08Dela
Anonym användare09 okt, 2016Bukplastik före barn? Jag funderar på att göra en bukplastik, men jag känner mig osäker då jag vill ha barn i framtiden. Självklart kommer magen att töjas ut efteråt och det rekommenderas ju att man väntar tills efter att man har fött färdigt så att säga. Men... man vet ju aldrig om det ens blir aktuellt med barn, och jag blir ju inte direkt yngre... Ni som har gjort en...Bukplastik02Dela
Ina7609 okt, 2016Någon som gjort full bukplastik på landstinget Värmland ? (Navelfrågor bl.a) Jag kom in för operationsbedömning hos Dr Birgitta Nilsson på Csk i Karlstad i april i år efter remiss ifrån läkare på vårdcentral. Jag har haft mångåriga problem med vidriga smärtor i ryggen och mage pga separerade magmuskler och stor viktnedgång. Birgitta remitterade mig till en datortomografi (gjordes i maj) Resultatet bekräftade mina och dokt...Bukplastik04Dela