Lecta06 aug, 2010Bukplastik- gravidBukplastikVad händer om man skulle bli gravid efter en bukplastik?? Är det någon som varit med om det?? hur påverkar viktuppgång/nedgång efter en bukplastik?? 03Dela
Lecta04 aug, 2010efter graviditetBukplastikHur länge har ni väntat efter graviditet innan ni gjorde er bukplastik?? 04Dela
Anonym användare02 aug, 2010Någon som genomgått tappning efter bukplastik?BukplastikHur upplevde ni tappningen, gjorde det ont? Hur lång tid efter op. skedde det? Fick läkaren ut mkt vätska och blev det stor skillnad efteråt? Är nyfiken iom att jag själv, nu tio veckor efter op., fort. är svullen som en tunna. Min läkare försökte tappa ut vätskan idag men det gjorde svinont så jag sa nej tack efter en stund (han började utan a...00Dela
Anonym användare27 jul, 2010bukplastikBukplastikhar bokat konsultation hos peter kosmo på citadellkliniken, ska göra en liten bukplastik, har fött två barn så huden har inte riktigt hängt med. Någon med erfarenhet om detta, och ni som har gjort samma sak får gärna berätta, vet inte ifall jag vågar gå igenom op.Tacksam för svar!!!014Dela
Anonym användare26 jul, 2010Minipiller okej? BukplastikJag ska göra en full bukplastik och bröstförstoring i september, och av den anledningen är jag tvungen att sluta äta mina p-piller för att minska risken för blodpropp. Ringde till mvc idag och hon sa att jag då kan äta mini-piller (Cerazette) istället, så hon skickade ett recept elektroniskt. Stämmer det? Kan jag verkligen lita på att äta de oc...08Dela
Anonym användare25 jul, 2010Vad hände? Sprack stygnen???BukplastikNu är det två månader sedan min bukplastik och jag har sedan snart två veckor tillbaks varit utan gördeln på nätterna. Imorse när jag låg i sängen skulle jag sträcka på mig och mitt i rörelsen kände jag ett rejält knak mitt i magen, det tom lät så att sambon hörde det. Det gjorde inte ont men det kändes väldigt obehagligt och jag kunde genast konst...022Dela
madeleines24 jul, 2010Träffa läkaren den 18:e augusti (via landstinget)Bukplastikjag har nu fått tid att träffa kirurgen. ska vara där halv 2 den 18:e augusti. börjar bli nervös och rädd att dom ska säga nej. kirurgen ska tydligen vara duktig så det känns bra. hoppas på att få ärret långt ner, men nu vill jag bara få ett ja först. många som blivit nekade via kirurgen och inte vårdcentralen? 02Dela
mammatill317 jul, 2010Tejpen bara veckar sig!BukplastikNån som har ett tips för att få så tejpen inte veckar sig hela tiden? Funderar på om det är för att man är mindre svullen nu än förut.. Hade inte så förut ju trots stadiga opgördel. Tejpen sitter bra innan jag får på mig gördel o ibland funkar det, men som nu har jag flera veck på tejpen och det blir inte skönt med de röda märkena på huden...urka...05Dela
Anonym användare09 jul, 2010Magen 10veckor uppdaterad med förebilderBukplastikHär kommer ett par bilder på magen som är lite mer än 10veckor. Jag är nöjd. Tycker dock att det är jobbigt att man svullnar framåt em/kväll Men det var tydligen normalt ett tag framöver, typ 1år Sen så ser ärret värre ut på bild än i verkligheten enligt mitt tycke 016Dela
Anonym användare08 jul, 20106 veckor sedan bukplastik - bilderBukplastikNu mera svullen än någonsin🙁 När ska svullnaden börja gå ner??? Att min navel ser så konstig ut beror dels på att den är ihoptryckt av gördeln och dels på att jag har mitt gamla pearcinghål kvar vilket är ihopmosat (= naveln ser just nu ut som ett rövhål, haha. Men det är mitt minsta probelm för det rätar ju ut sig sen. Hoppas jag iaf😐). 05Dela