Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
plastiksessan

plastiksessan

Kvinna ·

1300cc till 500cc utan nåt lyft

Bröstförstoring

Varit på konsultation hos Tuve och vi kom fram till att förminska mina implantat på 1300 till 500..men eftersom han inte kunde göra ett lyft samtidigt så blir det bara att sy in fickorna...ska bli spännande att se det resultatet...blir nog en del extra hud kan jag tro...men vi får se hur mkt det drar ihop sig, så kan jag ju isåfall göra ett lyft nästa omgång. Är lite nyfiken om det är någon mer som gjort ett liknande implantatsbyte med stor storlekskillnad och som inte gjort nåt lyft.

24

Sortera efter

plastiksessan

plastiksessan

Kvinna ·

puffar...ingen som gjort nåt liknande byte????
Gilla
Skadad

Skadad

Kvinna ·

Varför inte lyft samtidigt?
Gilla
plastiksessan

plastiksessan

Kvinna ·

Kirurgen sa att han inte kunde göra det för att han inte kunde se var vårtorna skulle hamna...får ev bli ett lyft operation nr två beroende på hur mycket huden drar ihop sig och hur mycket häng jag tycker är ok.
Gilla
Hanna L

Hanna L

Kvinna ·

Tyvärr inte den storleken MEN jag bytte från 450CC till 380CC och det krävdes ankarlyft. Hade haft implantaten i 10 år (Mentor högprofil)
Gilla
Hanna L

Hanna L

Kvinna ·

Men jag hade högt JM mått. Mina implantat satt där dom skulle och inget häng under MEN skinnet ovanför hade börjat töja ut så jag hade långt mått från halsgrop till bröstvårta:(
Gilla
plastiksessan

plastiksessan

Kvinna ·

Hur kom det sig att du bytte från 450 till 380?
Gilla
pprinsessan

pprinsessan

Kvinna ·

Om jag hade varit du så hade jag gått in och lyssnat på starkapodden_ på instagram innan jag lät Tuve operera mig... absolut värsta jag har sett och hört, hennes live är sparad och finns massa hemska bilder.
Gilla
Aia

Aia

Kvinna ·

pprinsessan skrev:

Om jag hade varit du så hade jag gått in och lyssnat på starkapodden_ på instagram innan jag lät Tuve operera mig... absolut värsta jag har sett och hört, hennes live är sparad och finns massa hemska bilder.

Och så bör man inte lita på allt man hör:) får man komplikationer och inte det resultatet man förväntar sig så är det lätt att vända sig mot sin kirurg även om det inte är något kirurgiskt som gått fel. Det krävs nog mer fakta för att kunna reda ut vad som har hänt i hennes fall.
Gilla
Aia

Aia

Kvinna ·

pprinsessan skrev:

Och så bör man inte lita på allt man hör:) får man komplikationer och inte det resultatet man förväntar sig så är det lätt att vända sig mot sin kirurg även om det inte är något kirurgiskt som gått fel. Det krävs nog mer fakta för att kunna reda ut vad som har hänt i hennes fall.
Gilla
pprinsessan

pprinsessan

Kvinna ·

Fast nu var det så att hon inte fick hjälp och kliniken avrådde henne att söka vård, hon fick en blodförgiftning och infektion i hela kroppen. Hon har berättat hela historian och läst upp sms mellan henne och Tuve, det är det absolut sjukaste jag har hört och sett.
Gilla
Aia

Aia

Kvinna ·

pprinsessan skrev:

Fast nu var det så att hon inte fick hjälp och kliniken avrådde henne att söka vård, hon fick en blodförgiftning och infektion i hela kroppen. Hon har berättat hela historian och läst upp sms mellan henne och Tuve, det är det absolut sjukaste jag har hört och sett.

Utefter min egen erfarenhet (2op var av komplikation i samband med op 2) så har Tuve ställt upp i vått och torrt. Han svarar på sms kl 00 en lördagkväll och man är alltid välkommen till kliniken om man är orolig och vill att han ska ta en extra titt. Har väldigt svårt att tro att det ligger 100% sanning i det hon säger. Men kan förstå om hon är arg, ledsen, besviken för de komplikationer hon råkat ut för.
Gilla
pprinsessan

pprinsessan

Kvinna ·

Ja det är väldigt synd att hon har fått en öppen ficka under ena bröstet... Tråkigt att man råkar ut för grova komplikationer, oavsett vilken kirurg man gått till. Skönt att du slapp större komplikationer iaf! :)
Gilla
gasp

gasp

Kvinna ·

Man är inte felfri per automatik bara för att man är kirurg. Något har säkerligen gått snett och/eller missförstånd från något håll . Något som Tuve är välkänd för att hjälpa till med /korrigera/ göra ett bra arbete . Givetvis kan även den bästa göra misstag. Men även om allt har gått helt rätt till så KAN man få blodförgiftning ändå! Kroppen reagerar olika från person till person . Läkning och infektionskänslighet kan man faktiskt inte veta innan hur det ska bli exakt .
Gilla
Skadad

Skadad

Kvinna ·

.
Gilla
Skadad

Skadad

Kvinna ·

Hanna L skrev:

Tyvärr inte den storleken MEN jag bytte från 450CC till 380CC och det krävdes ankarlyft. Hade haft implantaten i 10 år (Mentor högprofil)

Varför byta till mindre? är det tungt med 450?
Gilla
Aia

Aia

Kvinna ·

gasp skrev:

Man är inte felfri per automatik bara för att man är kirurg. Något har säkerligen gått snett och/eller missförstånd från något håll . Något som Tuve är välkänd för att hjälpa till med /korrigera/ göra ett bra arbete . Givetvis kan även den bästa göra misstag.
Men även om allt har gått helt rätt till så KAN man få blodförgiftning ändå! Kroppen reagerar olika från person till person . Läkning och infektionskänslighet kan man faktiskt inte veta innan hur det ska bli exakt .

Ja tyvärr är ju infektioner en komplikation som kan uppstå även om det inte är något fel som begåtts. Sårläkning är så extremt olika för alla! Det är jättetråkigt för alla som får allvarliga problem men jag tycker ändå att det är viktigt att skilja på felaktigt utförd kirurgi/vård och tråkiga sidoeffekter av en operation.
Gilla
Alexaandra

Alexaandra

Kvinna ·

Tuve är den kirurg som bryr sig mest om sina patienter, han vill inte att någon ska vara missnöjd och finns där lika mycket efter operationen som innan. Det finns alltid två sidor av en historia och jag kan inte i min vildaste fantasi tro att Tuve inte är villig att korrigera henne så fort hon har läkt. Att man får komplikationer behöver inte han något med kirurgen att göra, det har med ens egna kropp och läkning att göra. Så att hon kastar skit på honom på sin instagram tycker jag är beklagligt för man får bara höra hennes historia och inte Tuves. Att hennes resultat just nu ser tråkigt håller jag helt med om, men jag är också hundra procent säker på att Tuve kommer korrigera det.
Gilla
pprinsessan

pprinsessan

Kvinna ·

Det är advokater inblandade så tydligen inte.
Gilla
Alexaandra

Alexaandra

Kvinna ·

Förmodligen är det advokater inblandade för att tjejen har advokat och då är det en självklarhet att Tuve också kopplar in sin advokat! Och som jag skriver ovan så finns det två sidor av det hela förmodligen annars hade Tuve inte blandat in sin advokat!
Gilla
Aia

Aia

Kvinna ·

Varför har hon inte gjort en ivo anmälan? Det är väl så man gör om man tycker att man blivit felbehandlad av exempelvis en klinik/läkare etc. Det är ju dom som ansvarar för att reda ut om ett fel har begåtts och isf vilken påföljd det ska få. Vad ska hon med en advokat till i det här läget?
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem