Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
01tjej profilbild

01tjej

Kvinna ·

30 nov, 2020

160 cm och bröstförstoring

Bröstförstoring

Hejsan! Ni som är ca 160 cm hur mycket har ni valt att lägga i? Jag är 160 cm och väger ca 45 kg. Blev rekommenderad att lägga i 315 eller 335 cc men undrar ifall det kanske kommer se lite stort ut? Är som sagt 160 cm och väger 45 kg och ser väldigt tanig ut.

23

Sortera efter

Vonkan

Kvinna ·

30 nov, 2020

Hej jag är 156 lång och väger 60kg min första operation la jag in 500cc och nu har jag gjort en till och då la jag in 725cc kolla bilder på min sida stort lycka till och du har valt helt rätt klinik och läkare ?
Gilla

Coco2020

Kvinna ·

30 nov, 2020

Jag är 160 och blev på konsultation rekommenderad 375 .. skulle jag vilja vara en aningen större så 400. Men tror jag nog är mest bekväm med 375 - vill inte ha stora utan är ute mer efter fasta och runda looken
Gilla

Ljusframtid

Kvinna ·

30 nov, 2020

Jag är 160 cm lång o väger 63kg. Min bröstbredd är 14 cm o min kirurg tyckte att jag ska ha 680cc för att uppnå mitt önskade resultat.
Gilla

Friron

Kvinna ·

30 nov, 2020

Jag bad om ett naturligt och proportionerligt resultat o blev då rekommenderad 340. Är 171cm lång och väger 63kg
Gilla

MiaM

Kvinna ·

01 dec, 2020

Så himla olika råd och storlekar. Jättesvårt att veta vad som är lagom. Ristest i all ära men det går ju aldrig att veta exakt hur det blir förrän op är gjord och allt har läkt och "droppat" och allt vad som ska hända. Jag gjorde ristest med 400cc och det kändes ganska lagom, definitivt inte för litet iallafall. Svårt...
Gilla

tjej00

Kvinna ·

03 dec, 2020

Jag är 158 cm och väger 52 kg. Jag blev rekommenderad Motiva Round 375 cc av min kirurg. Jag var väldigt noga med att jag ville att det skulle se naturligt ut. Nu har det gått 1,5 vecka sedan operationen och hittills känns det jättebra!
Gilla

EllieSwe

Kvinna ·

03 dec, 2020

Jag är 162 cm och väger 57 kg. Jag satte in 345cc men det blev som två enorma bomber på mig. Bytte till 160cc och är supernöjd med storleken. Dock tror jag inte att det är ens längd som (i största grad) påverkar hur ett visst antal cc ser ut på en utan då tror jag att bröstkorgens storlek har mycket större betydelse. Förklara tydlig för din kirurg vilket resultat du vill ha så borde de kunna hjälpa dig att hitta rätt cc för just dig!
Gilla

Mawi

Kvinna ·

04 dec, 2020

Jag är 156 cm och väger 46 kg, jag hade önskemål om att lägga in 415cc runda men fick nöja mg med 380cc då kirurgen ansåg att det skulle bli svårt att lägga in större pga min smala bröstkorg. Jag är rädd att jag kommer att tycka att det ser litet ut.
Gilla

01tjej

Kvinna ·

04 dec, 2020

Mawi skrev:

Jag är 156 cm och väger 46 kg, jag hade önskemål om att lägga in 415cc runda men fick nöja mg med 380cc då kirurgen ansåg att det skulle bli svårt att lägga in större pga min smala bröstkorg.
Jag är rädd att jag kommer att tycka att det ser litet ut.

Vad har du för mått i bröstkorg och hur mäter du då? Jag blev rekommenderad 335 men vet inte riktigt ifall det skulle se stort eller litet ut? Kan inte bestämma mig utav 3D bilden heller haha x)
Gilla

Mawi

Kvinna ·

04 dec, 2020

01tjej skrev:

Mawi skrev:

Jag är 156 cm och väger 46 kg, jag hade önskemål om att lägga in 415cc runda men fick nöja mg med 380cc då kirurgen ansåg att det skulle bli svårt att lägga in större pga min smala bröstkorg.
Jag är rädd att jag kommer att tycka att det ser litet ut.

Vad har du för mått i bröstkorg och hur mäter du då?
Jag blev rekommenderad 335 men vet inte riktigt ifall det skulle se stort eller litet ut? Kan inte bestämma mig utav 3D bilden heller haha x)

Om jag ska vara ärlig så minns jag inte mitt exakta mått på bröstkorgen, jag har för mig att bröstbredden var 11,5 cm. Man blir inte riktigt klok på vilken bh-storlek man kan förvänta sig efter läkning ?
Gilla

Madicken

Kvinna ·

05 dec, 2020

Jag är 161cm vägde ca 52kg vid op. Jag la in 375cc och hade endel egen vävnad innan. De är stora men inte för stora.
Gilla

MiaM

Kvinna ·

08 dec, 2020

Vad är bröstbredd egentligen, hur mäter man den? :)
Gilla

lillsann

Kvinna ·

08 dec, 2020

Mawi då är du och jag rätt lika, jag är 158cm o väger 43, ska på konsultation idag, blir spännande att se vad jag får för cc rekommenderad. Jag vill inte ha bomber men ändå rätt stora om jag ändå ska lägga besväret och pengarna på att göra dem haha.
Gilla

Mawi

Kvinna ·

08 dec, 2020

lillsann skrev:

Mawi då är du och jag rätt lika, jag är 158cm o väger 43, ska på konsultation idag, blir spännande att se vad jag får för cc rekommenderad. Jag vill inte ha bomber men ändå rätt stora om jag ändå ska lägga besväret och pengarna på att göra dem haha.

Vad spännande! Jag hoppas du kan välja så stort du önskar. Jag är alltid så himla liten på alla sätt så det sätter käppar i hjulen, men när jag tittar på bilder med andra som liknar mig och lagt in ungefär så många cc som jag så ser det ändå lagom stort ut. Mina sitter fortfarande så högt och är som stenhårda raketer så det är omöjligt att avgöra hur det kommer att se ut ? Lyck till och berätta gärna hur det går ☺️
Gilla

lillsann

Kvinna ·

08 dec, 2020

Mawi nu har jag varit på konsultation, han sa 440 i höger och 410 i vänster blir i största laget. Men kör nog på det. Drog av 50cc och gått med rispåsar hemma och det känns bra. Blir bakom muskeln.
Gilla

01tjej

Kvinna ·

13 dec, 2020

Vonkan skrev:

Hej jag är 156 lång och väger 60kg min första operation la jag in 500cc och nu har jag gjort en till och då la jag in 725cc kolla bilder på min sida stort lycka till och du har valt helt rätt klinik och läkare ?

Tack! Känns lugnande att få läsa❤️
Gilla

Vonkan

Kvinna ·

14 dec, 2020

De var så lite så inget att tacka för ❤️
Gilla

soffans

Kvinna ·

15 dec, 2020

tjej00 skrev:

Jag är 158 cm och väger 52 kg.

Jag blev rekommenderad Motiva Round 375 cc av min kirurg. Jag var väldigt noga med att jag ville att det skulle se naturligt ut.

Nu har det gått 1,5 vecka sedan operationen och hittills känns det jättebra!

Hur pass naturliga bröst ville du ha? ? jag är lite kortare dig och vill inte ha jättenaturliga bröst, jag gissar att jag kommer landa mellan 350-400cc.
Gilla

01tjej

Kvinna ·

19 dec, 2020

soffans skrev:

tjej00 skrev:

Jag är 158 cm och väger 52 kg.

Jag blev rekommenderad Motiva Round 375 cc av min kirurg. Jag var väldigt noga med att jag ville att det skulle se naturligt ut.

Nu har det gått 1,5 vecka sedan operationen och hittills känns det jättebra!

Hur pass naturliga bröst ville du ha? ? jag är lite kortare dig och vill inte ha jättenaturliga bröst, jag gissar att jag kommer landa mellan 350-400cc.

La in 335 cc, än så länge ser det väldigt proportionerligt men hade nog önskat att lägga i lite mer ?
Gilla

Anonym användare

19 dec, 2020

Jag är 160 cm och väger 58 kg. Min första Op la jag 400cc nu har jag 925cc och är super nöjd. Dom är stora men upplevs inte gigantiska. Mitt tips är att kolla bilder på vilket resultat du vill uppnå så kommer din kirurg kunna säga vad som krävs.
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem