Binera
Kvinna ·
16 maj, 2015
200 cc, små implantat?
Jag har kommit fram till att 2dl ris i vardera kupa känns bra för mig. Det motsvarar väl 200 cc, om jag inte misstar mig? Men så läser man om så många som skaffar 350cc och uppåt, vilket i dl (3,5) känns stort för mig. Är jag helt ute och cyklar med min tuttberäkning? Är mina 2 dl som jag planerar klassade som små implantat?
Sortera efter

therese88
Kvinna ·
16 maj, 2015

maja2
Kvinna ·
16 maj, 2015
ja det är nog ganska litet, minns att jag ville ha 275 vid min första op och ligger nu på 550. Det blir inte riktigt samma sak som att ha ris i bh. 200 kommer knappt att synas. Du är dessutom ganska lång. Men allt är en smaksak. Dessutom beror det såklart på hur mycket vävnad du har innan op

therese88
Kvinna ·
16 maj, 2015
Jag är inte en tjej som förespråkar stora implantat, eftersom jag själv inte tycker det är snyggt, men 200 är nog för litet för dig med din längd och vikt . Tror däremot att runt 275/300 är snyggt

ida2
Kvinna ·
16 maj, 2015
200 tror jag blir för litet till din längd, våga gå upp lite :)

Louise76
Kvinna ·
16 maj, 2015

therese88
Kvinna ·
16 maj, 2015
Hej Louise.
Vilken bröstbredd har du? Ser på din längd och din vikt att 225 kommer bil superfint på dig.

days
Kvinna ·
16 maj, 2015
Jag valde 345&365g(runt 370&390cc) med högt put efter att ha provat ut hos kirurgen och det kändes precis lagom stort då.. Hade inte läst på om bröstbredd och att nätta personer inte bör överstrida sin egen bröstbredd vilket jag gjorde med 1 cm(ville ha sideboob). Vissa kan ta det men andra får komplikationer som symmastia(brösten åker ihop) och tenting(huden lyfter mellan brösten). Jag fick lite av båda och fick byta mig ner till 1 cm smalare implantat och med mindre put då högt var fylligt upptill med och såg ut naket som att jag hade osynlig pushup och jag ville ha naturligt resultat med skidbacke. Omoperationen var smärtsam men jag gick ner till mellanput som gav mig jättefin skidbacke och till 240cc, 1 cm i bredd/höjd så att jag är på min naturliga bröstbredd nu, önskar dock att jag hade valt ännu lite smalare då jag har ont om plats mellan brösten fortfarande och inte kan ha majoriteten av bhar. Dessutom är min läkning långt ifrån klar och helt smärtfri idag. Kan nog inte göra ny korrigering igen då det nya resultatet skulle vara ännu värre.

therese88
Kvinna ·
16 maj, 2015
Jag valde 345&365g(runt 370&390cc) med högt put efter att ha provat ut hos kirurgen och det kändes precis lagom stort då.. Hade inte läst på om bröstbredd och att nätta personer inte bör överstrida sin egen bröstbredd vilket jag gjorde med 1 cm(ville ha sideboob). Vissa kan ta det men andra får komplikationer som symmastia(brösten åker ihop) och tenting(huden lyfter mellan brösten). Jag fick lite av båda och fick byta mig ner till 1 cm smalare implantat och med mindre put då högt var fylligt upptill med och såg ut naket som att jag hade osynlig pushup och jag ville ha naturligt resultat med skidbacke. Omoperationen var smärtsam men jag gick ner till mellanput som gav mig jättefin skidbacke och till 240cc, 1 cm i bredd/höjd så att jag är på min naturliga bröstbredd nu, önskar dock att jag hade valt ännu lite smalare då jag har ont om plats mellan brösten fortfarande och inte kan ha majoriteten av bhar. Dessutom är min läkning långt ifrån klar och helt smärtfri idag. Kan nog inte göra ny korrigering igen då det nya resultatet skulle vara ännu värre.
Hoppas att det ordnar sig för dig. Så du har 240 idag, vilket verkar vara jättefint. Kirurgen rekommenderade mig 250 och 275 men jag kommer nog gå på min egen känsla och ta 225 och 250. Hur stor är din bröstbredd? Jag har cirka 12, något mindre, och vill inte ha så stora bröst. Resonerar precis som du gör. Put vet jag ingenting om, men jag tror att jag kommer ha medium? Säger det någonting om putet?

days
Kvinna ·
16 maj, 2015
Svarade på ditt mail precis men såg att du skrev här med men med nya frågor med :)

Blondabelles
Kvinna ·
16 maj, 2015

Binera
Kvinna ·
16 maj, 2015

Binera
Kvinna ·
16 maj, 2015

Binera
Kvinna ·
16 maj, 2015
Hej! Åh vad glad jag är att jag hittade dig just nu.
Jag testade 190 ristest men när jag kom till kirurgen vill han lägga in 250 respektive 275 (då ett bröst är större än det andra)
För mig känns detta sjukt stort men å andra sidan vill jag lita på honom att det blir fint. Han vet att jag är en tjej som är diskret och inte vill ha bomber, ändå säger han att det blir snyggast såhär.
Vilken bröstbredd har du??
Det är klassat som små implantat ja.

Binera
Kvinna ·
16 maj, 2015

Binera
Kvinna ·
16 maj, 2015

Binera
Kvinna ·
16 maj, 2015

Blondabelles
Kvinna ·
16 maj, 2015

Blondabelles
Kvinna ·
16 maj, 2015

Isali
Kvinna ·
16 maj, 2015
Vill bara informera om att när man gör ristestet motsvarar inte 2 dl ris ett implantat på 200 cc, utan snarare ett implantat på ca 250 cc, i alla fall om man ska lägga implantatet bakom muskeln eftersom en del av implantatet "försvinner" då. Det är lite olika vad som sägs försvinna, 50 cc eller 10-20%. Det finns en ristestsguide under fliken "av intresse :)
För övrigt tycker jag som de andra, att du ska gå på din magkänsla! Däremot tror jag det är bra om du inte bestämmer exakt vad du vill ha för implantat innan du varit på en konsultation. Bröstbredd tex tror jag är väldigt svårt att mäta själv.

Binera
Kvinna ·
17 maj, 2015
Vill bara informera om att när man gör ristestet motsvarar inte 2 dl ris ett implantat på 200 cc, utan snarare ett implantat på ca 250 cc, i alla fall om man ska lägga implantatet bakom muskeln eftersom en del av implantatet "försvinner" då. Det är lite olika vad som sägs försvinna, 50 cc eller 10-20%. Det finns en ristestsguide under fliken "av intresse :)
För övrigt tycker jag som de andra, att du ska gå på din magkänsla! Däremot tror jag det är bra om du inte bestämmer exakt vad du vill ha för implantat innan du varit på en konsultation. Bröstbredd tex tror jag är väldigt svårt att mäta själv.
Hej! Åh vad glad jag är att jag hittade dig just nu.
Jag testade 190 ristest men när jag kom till kirurgen vill han lägga in 250 respektive 275 (då ett bröst är större än det andra)
För mig känns detta sjukt stort men å andra sidan vill jag lita på honom att det blir fint. Han vet att jag är en tjej som är diskret och inte vill ha bomber, ändå säger han att det blir snyggast såhär.
Vilken bröstbredd har du??
Det är klassat som små implantat ja.