Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Binera profilbild

Binera

Kvinna ·

16 maj, 2015

200 cc, små implantat?

Bröstförstoring

Jag har kommit fram till att 2dl ris i vardera kupa känns bra för mig. Det motsvarar väl 200 cc, om jag inte misstar mig? Men så läser man om så många som skaffar 350cc och uppåt, vilket i dl (3,5) känns stort för mig. Är jag helt ute och cyklar med min tuttberäkning? Är mina 2 dl som jag planerar klassade som små implantat?

33

Sortera efter

therese88

Kvinna ·

16 maj, 2015

Hej! Åh vad glad jag är att jag hittade dig just nu.

Jag testade 190 ristest men när jag kom till kirurgen vill han lägga in 250 respektive 275 (då ett bröst är större än det andra)

För mig känns detta sjukt stort men å andra sidan vill jag lita på honom att det blir fint. Han vet att jag är en tjej som är diskret och inte vill ha bomber, ändå säger han att det blir snyggast såhär.

Vilken bröstbredd har du??

Det är klassat som små implantat ja.

Gilla

maja2

Kvinna ·

16 maj, 2015

ja det är nog ganska litet, minns att jag ville ha 275 vid min första op och ligger nu på 550. Det blir inte riktigt samma sak som att ha ris i bh. 200 kommer knappt att synas. Du är dessutom ganska lång. Men allt är en smaksak. Dessutom beror det såklart på  hur mycket vävnad du har innan op

Gilla

therese88

Kvinna ·

16 maj, 2015

Jag är inte en tjej som förespråkar stora implantat, eftersom jag själv inte tycker det är snyggt, men 200 är nog för litet för dig med din längd och vikt . Tror däremot att runt 275/300 är snyggt

Gilla

ida2

Kvinna ·

16 maj, 2015

200 tror jag blir för litet till din längd, våga gå upp lite :)

Gilla

Louise76

Kvinna ·

16 maj, 2015

Jag ska byta ner mig från 325 till 225. Minns att jag gjorde ristestet före min första operation och då tyckte jag nog att 325 (3,25 dl) kändes stort, men blev påverkad av andras bilder och åsikter och tog ändå 325. Så här i efterhand ångrar jag förstås att jag inte litade på min egen känsla och får nu bita i det sura äpplet och operera om mig igen.... Nu vet jag inte din bröstbredd men tycker att du ska prova olika storlekar och känna efter. Även profilen på implantatet har ju betydelse. Jag ska byta från high till moderate plus för jag gillar inte putet på mina.
Gilla

therese88

Kvinna ·

16 maj, 2015

Louise76 skrev:
Jag ska byta ner mig från 325 till 225. Minns att jag gjorde ristestet före min första operation och då tyckte jag nog att 325 (3,25 dl) kändes stort, men blev påverkad av andras bilder och åsikter och tog ändå 325. Så här i efterhand ångrar jag förstås att jag inte litade på min egen känsla och får nu bita i det sura äpplet och operera om mig igen.... Nu vet jag inte din bröstbredd men tycker att du ska prova olika storlekar och känna efter. Även profilen på implantatet har ju betydelse. Jag ska byta från high till moderate plus för jag gillar inte putet på mina.

Hej Louise.

Vilken bröstbredd har du? Ser på din längd och din vikt att 225 kommer bil superfint på dig.

Gilla

days

Kvinna ·

16 maj, 2015

Jag valde 345&365g(runt 370&390cc) med högt put efter att ha provat ut hos kirurgen och det kändes precis lagom stort då.. Hade inte läst på om bröstbredd och att nätta personer inte bör överstrida sin egen bröstbredd vilket jag gjorde med 1 cm(ville ha sideboob). Vissa kan ta det men andra får komplikationer som symmastia(brösten åker ihop) och tenting(huden lyfter mellan brösten). Jag fick lite av båda och fick byta mig ner till 1 cm smalare implantat och med mindre put då högt var fylligt upptill med och såg ut naket som att jag hade osynlig pushup och jag ville ha naturligt resultat med skidbacke. Omoperationen var smärtsam men jag gick ner till mellanput som gav mig jättefin skidbacke och till 240cc, 1 cm i bredd/höjd så att jag är på min naturliga bröstbredd nu, önskar dock att jag hade valt ännu lite smalare då jag har ont om plats mellan brösten fortfarande och inte kan ha majoriteten av bhar. Dessutom är min läkning långt ifrån klar och helt smärtfri idag. Kan nog inte göra ny korrigering igen då det nya resultatet skulle vara ännu värre.

Därför är mitt bästa tips att inte titta på antal cc och vad andra har då cc styrs mycket av put och bröstbredd. Ta reda på vilken bröstbredd du har och vilket put till vill ha istället. Mellanput ger oftast skidbacke, medans högt put oftast är lite fylligt upptill med men kan absolut ge skidbacke beroende på förutsättningar. Förutsättningar är förresten något väldigt viktigt att tänka på med så lyssna på kirurgens kunskaper men läs på med :) 
Hoppas det här är till lite hjälp och lycka till :)
Gilla

therese88

Kvinna ·

16 maj, 2015

days skrev:

Jag valde 345&365g(runt 370&390cc) med högt put efter att ha provat ut hos kirurgen och det kändes precis lagom stort då.. Hade inte läst på om bröstbredd och att nätta personer inte bör överstrida sin egen bröstbredd vilket jag gjorde med 1 cm(ville ha sideboob). Vissa kan ta det men andra får komplikationer som symmastia(brösten åker ihop) och tenting(huden lyfter mellan brösten). Jag fick lite av båda och fick byta mig ner till 1 cm smalare implantat och med mindre put då högt var fylligt upptill med och såg ut naket som att jag hade osynlig pushup och jag ville ha naturligt resultat med skidbacke. Omoperationen var smärtsam men jag gick ner till mellanput som gav mig jättefin skidbacke och till 240cc, 1 cm i bredd/höjd så att jag är på min naturliga bröstbredd nu, önskar dock att jag hade valt ännu lite smalare då jag har ont om plats mellan brösten fortfarande och inte kan ha majoriteten av bhar. Dessutom är min läkning långt ifrån klar och helt smärtfri idag. Kan nog inte göra ny korrigering igen då det nya resultatet skulle vara ännu värre.

Därför är mitt bästa tips att inte titta på antal cc och vad andra har då cc styrs mycket av put och bröstbredd. Ta reda på vilken bröstbredd du har och vilket put till vill ha istället. Mellanput ger oftast skidbacke, medans högt put oftast är lite fylligt upptill med men kan absolut ge skidbacke beroende på förutsättningar. Förutsättningar är förresten något väldigt viktigt att tänka på med så lyssna på kirurgens kunskaper men läs på med :)

Hoppas att det ordnar sig för dig. Så du har 240 idag, vilket verkar vara jättefint. Kirurgen rekommenderade mig 250 och 275 men jag kommer nog gå på min egen känsla och ta 225 och 250. Hur stor är din bröstbredd? Jag har cirka 12, något mindre, och vill inte ha så stora bröst. Resonerar precis som du gör. Put vet jag ingenting om, men jag tror att jag kommer ha medium? Säger det någonting om putet?

Gilla

days

Kvinna ·

16 maj, 2015

Svarade på ditt mail precis men såg att du skrev här med men med nya frågor med :) 

Jag har 240g Allergan Soft Touch idag, g skiljer sig lite från cc. Min bröstbredd från början är 11 cm och mina nya implantat är 11 cm i bredd&höjd. Önskar dock att jag hade haft smalare som 10,5 kanske så jag bara kan köpa 2/50 bhar för att bygeln inte vill få plats emellan brösten och då pratar vi inte om HM-bhar utan Twilfit/Gustav Mellbin som är mycket dyrare men enda som passar i underband och kupa då jag med mina nuvarande implantat ser ut att ha en större b/mindre c kupa men drar 60F/65E(samma som 70D/75C/80B etc.) och det är unika storlekar, men av de är det ändå väldigt få som passar. 
Jag hade högt put med de första implantaten men jag upplevde de som fylliga både upp och nertill och det såg ut naket som om jag hade en osynlig push-up bh vilket inte var det jag var ute efter och med mellanput fick jag jättefint fall. Min kirurg förklarade likadant kring puten. Sen beror det på vilka förutsättningar man har men är man väldigt väldigt nätt som jag och är helt platt innan ska man nog satsa på mellanput om man vill ha ett naturligt resultat. Med tiden blir implantaten mjukare med och får en naturligare look men det tar verkligen sin tid. Kom iofs på nu att jag har bland de fastaste implantaten med och högt put i mjukare som perthese kan se naturligare ut upptill :) 
Här inne på POF finns det en sida på "Min sida" som heter "Implantatslista", där kan du söka på olika implantat och de storlekar som finns. Kan vara lite till hjälp :) Storleken på implantaten nu är jättefin naket och proportionerlig till resten av min kropp, i kläder ser brösten mycket mindre ut men det stör mig egentligen inte för att jag ändå bara ville ha ett par bröst och aldrig några stora :) Hoppas det här hjälper dig och andra lite i valen :)
Gilla

Blondabelles

Kvinna ·

16 maj, 2015

Jag är nästan lika lång som dig och väger lika mycket. Jag ska ta 450cc och räknar med att få stora bröst, dock inte några bomber ;) Jag tycker du ska gå efter magkänslan - det är klart det blir en skillnad med 200cc, om än inte en jätteskillnad. Jag var på konsultation igår på Laser&Estetik i Stockholm där jag fick göra en 3D-konsultation. Då kan man få ett hum om hur slutresultatet skulle kunna se ut. Jag bestämde mig för 450cc vilket kändes bra när jag provade implantatet i bh samt efter hur det såg ut på min kropp på datorn i 3D. Jag vill dock ha stora bröst, jag är lång och smal. Jag var inne på att ta ett implantat på 500cc t o m men kirurgen sa att jag har en såpass nätt bröstkorg att det implantatet skulle bli aningen för brett för mig = risk för fler komplikationer så han avrådde mig. Snurrade kanske bort mig lite här i mitt svar, men hursomhelst, gå efter din magkänsla, sen är jag säker på att din kirurg kommer att ge dig bra info om vad som är rätt för dig utefter det resultat du önskar!
Gilla

Binera

Kvinna ·

16 maj, 2015

Tack så mycket för alla informativa svar och hjälp! Jag har väl en B eller C kupa nu med mina taxöron (svårt att säga) och när jag lägger in 2 dl ris så blir det en D kupa (för det är det jag hade innan jag gick ner en massa i vikt). Om det är så det kommer kännas med riktiga sillisar så är det nog 200 cc jag ska köra alltså, känner dock att jag hellre har små än för stora boobs.
Gilla

Binera

Kvinna ·

16 maj, 2015

Blondabelles skrev:
Jag är nästan lika lång som dig och väger lika mycket. Jag ska ta 450cc och räknar med att få stora bröst, dock inte några bomber ;) Jag tycker du ska gå efter magkänslan - det är klart det blir en skillnad med 200cc, om än inte en jätteskillnad. Jag var på konsultation igår på Laser&Estetik i Stockholm där jag fick göra en 3D-konsultation. Då kan man få ett hum om hur slutresultatet skulle kunna se ut. Jag bestämde mig för 450cc vilket kändes bra när jag provade implantatet i bh samt efter hur det såg ut på min kropp på datorn i 3D. Jag vill dock ha stora bröst, jag är lång och smal. Jag var inne på att ta ett implantat på 500cc t o m men kirurgen sa att jag har en såpass nätt bröstkorg att det implantatet skulle bli aningen för brett för mig = risk för fler komplikationer så han avrådde mig. Snurrade kanske bort mig lite här i mitt svar, men hursomhelst, gå efter din magkänsla, sen är jag säker på att din kirurg kommer att ge dig bra info om vad som är rätt för dig utefter det resultat du önskar!
Tror att din planerade tutttstorlek blir lite större än min (har B el C kupa just nu) så det blir säkert jättefint :) utgångsläget är ju annorlunda eftersom du har a kupa från början så då måste du stoppa in mer för att få samma effekt som jag. Eller tänker jag fel nu? ;)
Gilla

Binera

Kvinna ·

16 maj, 2015

therese88 skrev:

Hej! Åh vad glad jag är att jag hittade dig just nu.

Jag testade 190 ristest men när jag kom till kirurgen vill han lägga in 250 respektive 275 (då ett bröst är större än det andra)

För mig känns detta sjukt stort men å andra sidan vill jag lita på honom att det blir fint. Han vet att jag är en tjej som är diskret och inte vill ha bomber, ändå säger han att det blir snyggast såhär.

Vilken bröstbredd har du??

Det är klassat som små implantat ja.

Jag har 85 cm runt boobsen. Har verkligen noll koll på de här grejerna alltså.. ;) Vill inte ha bomber och se större ut än den amazon jag redan är ;) Har hellre små än för stora och jag vill vara 100 % innan jag träffar kirurgen, för risken finns att man kommer ut med mycket större än man tänkt sig.
Gilla

Binera

Kvinna ·

16 maj, 2015

Louise76 skrev:
Vad tråkigt att du är missnöjd :( Det är det man är lite rädd för, att påverkas av andra och av kirurgen men jag tror dessa 200 cc blir bra för mig (har 85cm runt brösten). Jag tänkte inte på det här med olika utgångslägen och bröstbredd innan jag startade den här tråden men nu känner jag mig mer säker på att 200 cc blir bra för mig. Tack vare er tjejer! :D
Gilla

Binera

Kvinna ·

16 maj, 2015

Haha, vilken rookie man är alltså.. Trodde bröstbredd menades med att man mäter sig runtom men ser att så inte är fallet ;) Jag har 7 cm mellan brösten (högst upp) sen går de vidare åt helvete till sidan. Hur mäter man egentligen?! ;)
Gilla

Binera

Kvinna ·

16 maj, 2015

days skrev:

Tack så mycket för din långa informativa inlägg! :)
Gilla

Blondabelles

Kvinna ·

16 maj, 2015

Binera skrev:
Blondabelles skrev:
Tror att din planerade tutttstorlek blir lite större än min (har B el C kupa just nu) så det blir säkert jättefint :) utgångsläget är ju annorlunda eftersom du har a kupa från början så då måste du stoppa in mer för att få samma effekt som jag. Eller tänker jag fel nu? ;)
Ja precis, det blir ju olika stort om man sen innan har 100 cc eller 300 cc liksom i egen väcnad, helt rätt ;) Jag vet egentligen inte vad min kupstorlek är, på vissa bhar har jag 70a och på vissa 70b.. Men kirurgen sa iallafall att mitt utgångsläge var väldigt bra och att det skulle bli stora men inte oproportioneligt stora till min kropp ;) Så jag litar på honom! Jag tror det blir fint med 200 för dig :) Du har ju redan "lite större" bröst i mina ögon iallafall ;D
Gilla

Blondabelles

Kvinna ·

16 maj, 2015

*vävnad ska det stå
Gilla

Isali

Kvinna ·

16 maj, 2015

Vill bara informera om att när man gör ristestet motsvarar inte 2 dl ris ett implantat på 200 cc, utan snarare ett implantat på ca 250 cc, i alla fall om man ska lägga implantatet bakom muskeln eftersom en del av implantatet "försvinner" då. Det är lite olika vad som sägs försvinna, 50 cc eller 10-20%. Det finns en ristestsguide under fliken "av intresse :)

För övrigt tycker jag som de andra, att du ska gå på din magkänsla! Däremot tror jag det är bra om du inte bestämmer exakt vad du vill ha för implantat innan du varit på en konsultation. Bröstbredd tex tror jag är väldigt svårt att mäta själv.

Gilla

Binera

Kvinna ·

17 maj, 2015

Isali skrev:

Vill bara informera om att när man gör ristestet motsvarar inte 2 dl ris ett implantat på 200 cc, utan snarare ett implantat på ca 250 cc, i alla fall om man ska lägga implantatet bakom muskeln eftersom en del av implantatet "försvinner" då. Det är lite olika vad som sägs försvinna, 50 cc eller 10-20%. Det finns en ristestsguide under fliken "av intresse :)

För övrigt tycker jag som de andra, att du ska gå på din magkänsla! Däremot tror jag det är bra om du inte bestämmer exakt vad du vill ha för implantat innan du varit på en konsultation. Bröstbredd tex tror jag är väldigt svårt att mäta själv.

Tack så mycket för ditt inlägg! Nu fick du mig att tänka lite längre :) Man har ju verkligen ingen aning så tur är det att man kan bolla lite om bollar med er kunniga tjejer härinne! :D
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem