Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Binera profilbild

Binera

Kvinna ·

16 maj, 2015

200 cc, små implantat?

Bröstförstoring

Jag har kommit fram till att 2dl ris i vardera kupa känns bra för mig. Det motsvarar väl 200 cc, om jag inte misstar mig? Men så läser man om så många som skaffar 350cc och uppåt, vilket i dl (3,5) känns stort för mig. Är jag helt ute och cyklar med min tuttberäkning? Är mina 2 dl som jag planerar klassade som små implantat?

33

Sortera efter

Erriperri

Kvinna ·

17 maj, 2015

Ang ristestet så sa min kirurg till mig att inte ta bort en vill mängd ris.. Jag är ganska liten men vill ha stora bröst, jag kommer lägga in Mentor 450cc HP, mer går det tydligen inte att lägga in. Jag tror att det kommer bli skitbra på mig och det tror min kirurg också så det känns sjukt bra. Har bara 10 dagar kvar till min Op.
Gilla

Binera

Kvinna ·

17 maj, 2015

Erriperri skrev:
Ang ristestet så sa min kirurg till mig att inte ta bort en vill mängd ris.. Jag är ganska liten men vill ha stora bröst, jag kommer lägga in Mentor 450cc HP, mer går det tydligen inte att lägga in. Jag tror att det kommer bli skitbra på mig och det tror min kirurg också så det känns sjukt bra. Har bara 10 dagar kvar till min Op.
Lycka till med operationen! :)
Gilla

Erriperri

Kvinna ·

17 maj, 2015

Binera skrev:
Erriperri skrev:
Lycka till med operationen! :)
Åh tack så mycket! :)
Gilla

Elita

Kvinna ·

17 maj, 2015

När jag testade tyckte jag de kändes stort allting. Men blir inte alls samma känsla när dom väl sitter i kroppen. När jag testade så hade jag ju först mitt bröst med den formen sen implantatet ovanpå. Blev ju lite kaka på kaka känsla..

Tänk på att ditt egna bröst kommer smälta ihop ut/på implantatet. Så att räkna 200cc egen vävnad plus 200cc implantat blir 400cc blir inte riktigt rätt visuellt eller hur jag ska förklara .. Tror oxå de är därför många som ångrar sig att dom har tagit för små implantat. Men de är ju så svårt att få någon känlsa på vad som är bra. Har man inga bröst så känns allt stort.. :)

Gilla

Google

Kvinna ·

17 maj, 2015

Jag har en bröstbredd på 12,5. Är liten i kroppen och använder 70 c på bh idag. Vill Inte ha stora bröst utan vill lyfta mina fula hängande hudpåsar! Vill ha så naturliga bröst som möjligt. Min kirurg har sagt 315cc silimed anatomiska. Jag är super tveksam till att det blir för stort för mig och har mailat kirurgen, men han står fast vid att de kommer att bli bra på mig. Passa mig. Redan på konsultationen bad jag om mindre och han mätte flera gånger ,men sa varje gång att 315cc blir bäst för mig. Han vet vad jag vill att de ska se ut och känner nu att jag måste lita på att han vet bäst. Till mig så han att jag skulle ta 2,5 dl ris, platta till ordentligt och ut mer på sidorna. Men att det ändå inte skulle vara som när implantatet är på plats... Opas också om 10 dagar, såg att det var någon mer som skulle då :-)
Gilla

Erriperri

Kvinna ·

18 maj, 2015

Ja, jag har operation den 27/5 :) tycker ristestet var skitsvårt för att få rätt bild!
Gilla

Niffi

Kvinna ·

18 maj, 2015

Ja, det där med storleken är svårt.. Jag har op den 10/6 och har på konsultationen valt 375 high profile. Jag är liten och hade ( om jag minns rätt 125 cc egen storlek) bröstbredden var 11, någonting.. Känner att jag har noll aning om hur detta kommer att se ut... Är bara bronsmedlem så jag kan inte söka runt på bilder. Kommer nog inte hinna bli silver helleri innan op. Tror jag måste boka en till konsultation.... Jag har inte gjort ristestet då jag läst att det inte riktigt stämmer (?)
Gilla

SevenEleven

Kvinna ·

18 maj, 2015

innan konsultationen var jag inne på 400 cc ungefär men imed att Tuve ej säger hur mycket cc han lägger in så vet man ej, utaan gick helt o håller på hur de såg ut, jag har idag 590cc och är sååååå nöjd :) Tror att 200cc kan bli lite litet på dig, våga dig upp till 350 kanske? :) 

Gilla

Erriperri

Kvinna ·

18 maj, 2015

Jag är så nyfiken på hur stort det faktiskt kommer bli, har ingen aning om hur mycket egen vävnad jag har idag, enligt charmige så har jag bh storlek 65C så jag är ju inte helt platt, vanliga bh från H&M använder jag 70B så jag borde väl ha kanske 200cc egen vävnad? Eller? Nån som kan dedär, ni verkar så otroligt kunniga :) det ända jag inte har koll på är hur mycket egen vävnad jag har :)
Gilla

Erriperri

Kvinna ·

18 maj, 2015

Enligt change*** ska det ju såklart stå! :)
Gilla

Elita

Kvinna ·

18 maj, 2015

Erriperri skrev:
Enligt change*** ska det ju såklart stå! :)

Jag hade enligt HM 78B. Mätade enligt change men då var de fortfarande lite svullet o då blev de 70F. Nu har jag en kimberly bh som är 70F och en shock absorber run i 80E.. La in 425cc hög profl. Ska ju inte vara direkt någon skillnad på 425 och 450 så.. :)

Gilla

Louise76

Kvinna ·

18 maj, 2015

Vet faktiskt inte. Men de implantat jag har nu är 11,5 cm breda. Hoppas att de blir det! :-)
Gilla

Binera

Kvinna ·

18 maj, 2015

Ni som vill kan ju kika på mina grytlappar i mitt galleri. Inte mycket för världen men där kan ni se hur utgångsläget är ;) Tänkte ju köra ett lyft också (vet inte hur mkt som tas bort av egna vävnaden) men jag vill ha en storlek som motsvarar "en hand full". Är rädd att när jag går till farbror doktorn så kommer han att rekommendera en (för mig) för stor storlek och jag som är någorlunda lättpåverkad kommer gå med på det för att sedan gråta ut över mina saftiga lökar på pof ;)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem