Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Ida81 profilbild

Ida81

Kvinna ·

26 apr, 2019

220 cc motiva ergonomix mini känns ändå stort med ristest

Bröstförstoring

Hej. Jag har varit på konsultation för bröstförstoring. Utifrån mina önskemål; fylla ut mina tomma bröst, för att kunna ha en bikini om sommaren som passar. Jag har 11 i bröstbredd. Jag vill absolut inte ha stora bröst, men har ändå alltid haft komplex för att jag tycker mina bröst är något för små. Jag blev rekommenderad 220 cc mini motiva ergonomix, eller 245 cc mini motiva ergonomix. Jag blev nästan chockad över hur stort det såg ut med både 245 och 220 mini. Jag sa att det kändes väldigt stort och undrade om jag inte kunde ha mindre. Jag fick till svar att om jag tar mindre blir det ju mer mellanrum mellan brösten och 220 eller 245 blir absolut finast enligt mina önskemål. Och han sa också att ska jag ta mindre än 220 cc är det inte lönt att göra en förstoring. Han menade också att ingen kommer märka att jag gjort en förstoring med 220 cc när jag har kläder på. (Vilket jag inte vill att det ska göra) Jag har tidigare knappt 70 A, och går alltid med push upp, så med kläder ser det ju ut som jag har lite bröst redan. Nu har jag gått runt med ristest på 220 cc (alltså haft 200 cc eftersom ca 10% går bort bakom bröstmusklen) Men jag kan inte riktigt identifiera mig med den storleken, jag tycker jag ser bystig ut och att det ser stort ut. Helst skulle jag vilja lägga in 175 cc, men jag vill ju samtidigt inte att det ska bli för onaturligt mellanrum mellan brösten. Och verkar inte alls som kirurgen var pigg på det. Tänker kanske att jag kan fråga om 205 cc motiva ergonomix är en möjlighet.. Samtidigt som jag litar på kirurgen och att han egentligen vet bäst vad som blir bäst på mig. Men jag vill ju inte bli bystig, men ändå inte vara helt platt. Så går tankarna fram och tillbaka hela tiden. Känner mig så vilsen, och undrar om någon varit i liknande sits, som kan dela med sig av sina erfarenheter?

46

Sortera efter

Ida81

Kvinna ·

13 jun, 2019

Åh vad härligt att du känner dig nöjd med storleken! ? Tyckte själv det var så sjukt svårt att veta innan operationen så skönt att det blev som du tänkt och även stort grattis till nya brösten! ?? hur mår du nu?

Tack Jennka87 Ja det var svårt att veta. Jag är säker på att jag tyckt att det blivit fint i många andra olika storlekar också :) men för mig känns just detta som rätt val, eftersom jag var ute efter något diskret. Jag mår ganska bra, lite jobbigt att röra på armarna i vissa positioner. Sen gör det även ganska ont när jag böjer mig framåt, då särskilt när jag rör armarna samtidigt. När kan man egentligen röra sig ungefär normalt igen? Sen är det nog en hel del luft i den högra fickan, för det låter mycket från den sidan, men inget från vänstra. +Det här med att inte kunna duscha riktigt är ju sjukt jobbigt?
Gilla

Pos

Kvinna ·

05 jul, 2019

Känner exakt som du. Velar. Blev rekommenderad 245 cc alt 230 cc. Hur gör man ristest?
Gilla

Marina

Kvinna ·

07 jul, 2019

Under menyn Artiklar finns det en som handlar om detta. :)
Gilla

Veritatis

Kvinna ·

07 jul, 2019

Ida81, låter det från ena fickan?
Gilla

Ida81

Kvinna ·

14 jul, 2019

Veritatis skrev:

Ida81, låter det från ena fickan?

Ja det gjorde det efter operationen. Tydligen är det ganska vanligt. Det knastrade liksom lite. Men nu är det helt borta.
Gilla

Marina

Kvinna ·

15 jul, 2019

Ja, haha, nygjorda bröst kan både knastra, klucka och "prutta". Det är ingen fara, det går över.
Gilla

Veritatis

Kvinna ·

15 jul, 2019

Haha, det låter ju skitkul! Knastrande bröst...
Gilla

Mcm

Kvinna ·

03 mar, 2020

Hej! Blev du nöjd? Jag väljer mellan 220 och 265 och tycker det är så svårt. Jag vill absolut inte ha för stora. Hur ska man tänka?
Gilla

carolineadam

Kvinna ·

04 mar, 2020

@Mcm: Har du gått på konsultation? Mitt råd är att följa kirurgens rekommendation på konsultationen vad gäller antal cc för det beror på Vilken bröstbredd du har vilket är svårt att mäta själv.
Gilla

Mcm

Kvinna ·

05 mar, 2020

Ja, jag var på konsultation i januari och planerad op är i 1/6. Kirurgen rekommenderade 220 alt 265. Jag tycker 265 känns lite för stora. 220 känns perfekt men vet ju att slutresultatet blir lite mindre så då kanske 230 blir för litet..
Gilla

Mcm

Kvinna ·

05 mar, 2020

Blev du nöjd med 220 cc?
Gilla

Mcm

Kvinna ·

05 mar, 2020

@carolineadam Ja, jag var på konsultation i januari och planerad op är i 1/6. Kirurgen rekommenderade 220 alt 265. Jag tycker 265 känns lite för stora. 220 känns perfekt men vet ju att slutresultatet blir lite mindre så då kanske 220 blir för litet..
Gilla

Laura84

Kvinna ·

05 mar, 2020

Jag har gjort 225, och det er inte for stort. Ångrar jag inte gjorde lite større. Ristestet er INTE realistisk. Kom i håg at implantatet skal legges inn i ditt brøst. inte utenpå ;-) Bild i min profil.
Gilla

Mcm

Kvinna ·

06 mar, 2020

@laura84 Jag kan tyvärr inte se din bild. Tack för svar. Hur mycket stötta tror du att du skulle ha gjort?
Gilla

Tuss123

Kvinna ·

06 mar, 2020

Många säger att man ska följa kirurgens rekommendation.. jag vet inte, min kirurg rekommenderade 375. Jag sa det kändes stort (ville ha naturligt resultat och hade tänkt/trott typ 200 innan konsultation) och provade 330. Kirurgen sa 330 funkar, men framhöll 375... Jag valde ändå 330. Även om det är tidigt så är jag mkt nöjd idag. Det hade inte varit naturligt med större bröst på min kropp. Skillnaden skulle bli för stor mot vadderad bh som var min målbild. Nu är de lite större vilket jag trivs med, men ännu större hade blivit STORA bröst på min kropp tycker jag.. Kirurgerna har koll på bröstbredden och det går att hitta mindre implantat som fyller ut, men då får man kanske välja en annan profil eller likande för att få rätt bredd på implantatet. Stora bröst är fint, lätt att man blir ”fartblind”. Gå tillbaka till varför du ville göra op - för att fylla ut hud, eller för att få STORA bröst? Jämför med vadderad bh och implantat. Be om en andra konsultation där du provar implantaten igen. Stressa inte beslutet <3
Gilla

Mcm

Kvinna ·

06 mar, 2020

@tuss123. Tack för jättefint svar!
Gilla

Laura84

Kvinna ·

07 mar, 2020

@mcm Jeg hadde valgt 255 :) Da hadde det kanskje vært som med ristesten.
Gilla

Mcm

Kvinna ·

08 mar, 2020

@laura84 Ja, det är säkert rätt. Tittar på bilder på nätet och undersöker men blir ändå inte klok på det.
Gilla

Laura84

Kvinna ·

08 mar, 2020

Det beror jo också på egen brystvevnad innan, høyde, vikt etc.
Gilla

Mcm

Kvinna ·

14 mar, 2020

Har någon av er provat att ta 3D bild innan operationen för bättre vägledning?
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem