Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Ida81 profilbild

Ida81

Kvinna ·

26 apr, 2019

220 cc motiva ergonomix mini känns ändå stort med ristest

Bröstförstoring

Hej. Jag har varit på konsultation för bröstförstoring. Utifrån mina önskemål; fylla ut mina tomma bröst, för att kunna ha en bikini om sommaren som passar. Jag har 11 i bröstbredd. Jag vill absolut inte ha stora bröst, men har ändå alltid haft komplex för att jag tycker mina bröst är något för små. Jag blev rekommenderad 220 cc mini motiva ergonomix, eller 245 cc mini motiva ergonomix. Jag blev nästan chockad över hur stort det såg ut med både 245 och 220 mini. Jag sa att det kändes väldigt stort och undrade om jag inte kunde ha mindre. Jag fick till svar att om jag tar mindre blir det ju mer mellanrum mellan brösten och 220 eller 245 blir absolut finast enligt mina önskemål. Och han sa också att ska jag ta mindre än 220 cc är det inte lönt att göra en förstoring. Han menade också att ingen kommer märka att jag gjort en förstoring med 220 cc när jag har kläder på. (Vilket jag inte vill att det ska göra) Jag har tidigare knappt 70 A, och går alltid med push upp, så med kläder ser det ju ut som jag har lite bröst redan. Nu har jag gått runt med ristest på 220 cc (alltså haft 200 cc eftersom ca 10% går bort bakom bröstmusklen) Men jag kan inte riktigt identifiera mig med den storleken, jag tycker jag ser bystig ut och att det ser stort ut. Helst skulle jag vilja lägga in 175 cc, men jag vill ju samtidigt inte att det ska bli för onaturligt mellanrum mellan brösten. Och verkar inte alls som kirurgen var pigg på det. Tänker kanske att jag kan fråga om 205 cc motiva ergonomix är en möjlighet.. Samtidigt som jag litar på kirurgen och att han egentligen vet bäst vad som blir bäst på mig. Men jag vill ju inte bli bystig, men ändå inte vara helt platt. Så går tankarna fram och tillbaka hela tiden. Känner mig så vilsen, och undrar om någon varit i liknande sits, som kan dela med sig av sina erfarenheter?

46

Sortera efter

yris

Kvinna ·

09 jul, 2020

Tuss123 skrev:

Många säger att man ska följa kirurgens rekommendation.. jag vet inte, min kirurg rekommenderade 375. Jag sa det kändes stort (ville ha naturligt resultat och hade tänkt/trott typ 200 innan konsultation) och provade 330. Kirurgen sa 330 funkar, men framhöll 375... Jag valde ändå 330. Även om det är tidigt så är jag mkt nöjd idag. Det hade inte varit naturligt med större bröst på min kropp. Skillnaden skulle bli för stor mot vadderad bh som var min målbild. Nu är de lite större vilket jag trivs med, men ännu större hade blivit STORA bröst på min kropp tycker jag.. Kirurgerna har koll på bröstbredden och det går att hitta mindre implantat som fyller ut, men då får man kanske välja en annan profil eller likande för att få rätt bredd på implantatet. Stora bröst är fint, lätt att man blir ”fartblind”. Gå tillbaka till varför du ville göra op - för att fylla ut hud, eller för att få STORA bröst? Jämför med vadderad bh och implantat. Be om en andra konsultation där du provar implantaten igen. Stressa inte beslutet <3

Hej @Tuss123, skönt att läsa om att du är nöjd med valet att gå ner i strl på inplantaten. Jag håller med dig i det du skriver. Visst många (kanske de flesta) vill ha stora bröst och det är väl det som Läkarna utgår ifrån. Därför är det viktigt att man berättar vad man själv vill och försöker förklara vad man är ute efter. Jag blev rekommenderad Motiva Ergonomix Demi 285 cc eller 300 cc. Gjorde även 3D simulering med dessa storlekar. När jag tittar på bilderna i profil, så känner jag att det är för mycket put. Tänker att jag kommer känna mig obekväm i vissa situationer och kanske börja "gömma" brösten. Så jag mailade och frågade om han kunde rekommendera Motiva Ergonomix Mini och då så sa han att 220 cc skulle passa mina mått. Vilket skulle betyda 0,9 cm mindre i put (projektion). Och det känns mer som jag. Så nu sitter jag och testar med ristest och olika plagg. Så visst finns "vi" som inte vill ha för stora och skulle kunna ångra om man bara följer läkarens rekommendation. Men det viktiga är att inte dras med om man är säker på vilket resultat man vill ha och tydligt förmedlar det. Nu ska jag bara boka in datum, troligen i slutet på sep-20 eller början på okt-20
Gilla

Snorkfrøken3

Kvinna ·

09 jul, 2020

Slik føler jeg det også. Vil ha små nette bryster med en finere fasong enn det jeg har i dag. Målet er ikke størrelsen, men formen. Elsker også å sove på magen og trener veldig mye :) Tror mange kirurger går etter en viss standard, men vi har alle et ulikt syn på estetikk og behov.
Gilla

Majesan

Kvinna ·

09 sep, 2021

Hej Nugget! Också väldigt nyfiken på 245/220 mini el low Hur blev det för dig? Nöjd?
Gilla

Nian

Kvinna ·

24 okt, 2021

libra skrev:

Hej Ida81!

Jag kände precis samma som du innan op. Vi är ungefär lika långa (men jag väger typ 10 kg mer än dig, haha) och jag var först inne på typ 180 cc. I diskussion med kirurg var jag tydlig med att jag inte ville ha stora bröst (tränar mycket och vill inte ha för mycket som är ”i vägen”), utan bröst som passar min kropp. Bröst överhuvudtaget liksom. Båda kirurgerna som jag konsulterade rekommenderade 250-260 cc på mig, men jag tyckte det lät och kändes som jättemycket. Valde till slut 225 cc och är supernöjd!!!! Inser dock att det absolut inte hade varit ”för mycket” med 260 cc heller, den visuella skillnaden är så extremt liten ändå. Hur som helst; lycka till och hoppas du blir nöjd<3 För min del är detta det bästa jag gjort på länge. Trivs SÅ bra i min kropp nu!

Superintressant tråd för mig som är inne på samma funderingar! libra, du som valde ett relativt litet implantat, hur känns de i relation till bröstkorgens bredd? Blir de en tydlig (onaturlig?) klyfta mellan brösten?
Gilla

LLL21

Kvinna ·

05 nov, 2021

Intressant! Vill också ha lagom/inte för stort, men vid närmare eftertanke efter konsultation så inser jag att jag nog vill ha större än de 315 som vi valde. Blir C-kupa, men jag är lång och är väldigt kurvig om höfterna. Hur tänker ni kring längd? 315 ser nästan klent ut på mig. Tror D/E eg. skulle se allra mest proportionerligt ut men så stora vill jag inte ha. Är ju van vid mina tomma påsar!
Gilla

iabri

Kvinna ·

14 okt, 2022

Mcm skrev:

Hej!
Blev du nöjd? Jag väljer mellan 220 och 265 och tycker det är så svårt. Jag vill absolut inte ha för stora. Hur ska man tänka?

Hej Mcm, jag ser att du har inte blivit online för länge sedan men tänkte fråga ändå hur gick det för dig? Vilken storlek har du valt? Är du nöjd?
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem