Kr89
Kvinna ·
28 nov, 2021
225 cc?! Räcker det?
BröstförstoringHej på er! Jag har varit på konsultation hos Jenny Cajander på Aleris. Hon tyckte det skulle räcka med 200 och 225cc i mina bröst. Jag har knappt några bröst alls nu. Fyller inte ut en a kupa i nuläget efter 3 barn. Vill absolut ha ett naturligt resultat och inte för stora men trodde kanske hon skulle rekommendera något större? Tänker själv kanske 275 ca… Hon trodde jag skulle fylla ut en B kupa med dom implantatet men har alltid velat haft en C kupa… Har ni några erfarenheter?
Sortera efter
Lunabelle
Kvinna ·
28 nov, 2021
Kr89
Kvinna ·
28 nov, 2021
Sarael
Kvinna ·
29 nov, 2021
Lunabelle
Kvinna ·
29 nov, 2021
Kr89
Kvinna ·
29 nov, 2021
moaisabellas
Kvinna ·
29 nov, 2021
ana_m
Kvinna ·
29 nov, 2021
Mamma stamp
Kvinna ·
29 nov, 2021
Jennny
Kvinna ·
30 nov, 2021
Kr89
Kvinna ·
30 nov, 2021
Jag rekommenderar verkligen att man går på flera konsultationer på olika ställen.
På min första konsultation fick jag höra att jag kunde lägga i ca 125-150, absolut max 175cc.
Har vart på två till ställen efter det där dom båda rekommenderat runt 375-400.
Jag har bokat tid på ett av de senare ställena i januari.
Kr89
Kvinna ·
30 nov, 2021
Hej.
Jag tänker att det har mycket att göra med din egna kropp. Jag ville ha bröst som matchar mina höfter och valde därför 620 cc (kirurgen gav mig "testimplantat" som jag satte i bhn tills jag vart nöjd).
Men jag har sett folk som har mindre implantat än mig men ändå ser deras bröst större ut, för att de är mindre i kroppen!
Jag skulle lita på kirurgen men fundera på vad som skulle vara mest "katastrof" för stor eller för små bröst?
På trådstarten verkar för små skrämma mer än för stora, så välj en större storlek ?
Jennny
Kvinna ·
30 nov, 2021
Jag rekommenderar verkligen att man går på flera konsultationer på olika ställen.
På min första konsultation fick jag höra att jag kunde lägga i ca 125-150, absolut max 175cc.
Jag har bokat tid på ett av de senare ställena i januari.
Tack för svar! Ja, min kirurg sa att jag ju kunde gå upp lite i strl om jag ville så ökar troligtvis på lite, men max 275 cc tror jag. Såg att vi ska opereras samma dag. Har också bokad op 13/1. Stor bukplastik och bröstförstoring.
Kr89
Kvinna ·
30 nov, 2021
Jag har bokat tid på ett av de senare ställena i januari.Tack för svar! Ja, min kirurg sa att jag ju kunde gå upp lite i strl om jag ville så ökar troligtvis på lite, men max 275 cc tror jag. Såg att vi ska opereras samma dag. Har också bokad op 13/1. Stor bukplastik och bröstförstoring.
Jag har inte helt bestämt mig vad jag ska ha för storlek, så ska försöka få till en till digital konsultation då vi diskuterar storleken lite närmare. Jag vill att det ska se naturligt ut, man ska liksom inte tänka att "oj, här kommer ett par bröst", men samtidigt vill jag inte känna att jag valt för små när man ändå lägger ut så mycket pengar som man gör. 2veckor innan operationen måste jag bestämt mig.
Min operationstid har dock ändrats till 11/1, men vi har samma vecka. :) och samma typ av operation.
Har du börjat bli nervös?
Mamma stamp
Kvinna ·
30 nov, 2021
Hej.
Jag tänker att det har mycket att göra med din egna kropp. Jag ville ha bröst som matchar mina höfter och valde därför 620 cc (kirurgen gav mig "testimplantat" som jag satte i bhn tills jag vart nöjd).
Men jag har sett folk som har mindre implantat än mig men ändå ser deras bröst större ut, för att de är mindre i kroppen!Jag skulle lita på kirurgen men fundera på vad som skulle vara mest "katastrof" för stor eller för små bröst?
På trådstarten verkar för små skrämma mer än för stora, så välj en större storlek ?
Tack snälla för svar! Jo, jag är ju smal men inte jätteliten. Hehe. Går nog upp lite i strl iaf, vill som kunna dölja dom också. Har bokad op nu 13/1 iaf.
Såg att du gjort stor bukplastik också? Är så sjukt nervös över denna op och smärtan efteråt. Hur var det för dig dagarna efter operationen?
Jennny
Kvinna ·
01 dec, 2021
Serena2017
Kvinna ·
01 dec, 2021
Kr89
Kvinna ·
01 dec, 2021
Jag har blivit sövd en gång som 17åring men det är ju några år sedan. Just nu ser jag bara fram emot det med spänning, men någon vecka innan så kommer jag nog bli nå fruktansvärt nervös, jag har en tendens att inte förstå att jag ska vara nervös fören det närmar sig och då blir jag lite för nojig och nervös istället, ?
Jag har hört att om man gör brösten samtidigt så får man dom lite "på köpet" då smärtan för buken är så extrem så man inte tänker på smärtan i brösten.
Har du bara vart på konsultation där du ska operera dig?
Kr89
Kvinna ·
01 dec, 2021
Jag fyllde knappt en A-kupa innan op och nu har jag en D-kupa, vilket inte alls ser eller känns stort på mig.
Det syns inte att jag opererat mig när jag har kläder på, och naken ser min siluett mycket mer proportionerlig ut nu än innan.
Jag är 166 cm och väger 63kg (storlek small/36 överdelar och 36/Waist 26 jeans).
La in 335 cc motiva ergonomix, det var mitt max.
Per Windh gjorde min operation och jag är så så nöjd! Tror absolut inte man ska vara rädd att det blir för stort, man gör ju operationen för att det ska bli lite skillnad med tänker jag?
Kr89
Kvinna ·
01 dec, 2021
Hej.
Men jag har sett folk som har mindre implantat än mig men ändå ser deras bröst större ut, för att de är mindre i kroppen!Jag skulle lita på kirurgen men fundera på vad som skulle vara mest "katastrof" för stor eller för små bröst?
På trådstarten verkar för små skrämma mer än för stora, så välj en större storlek ?Tack snälla för svar! Jo, jag är ju smal men inte jätteliten. Hehe. Går nog upp lite i strl iaf, vill som kunna dölja dom också. Har bokad op nu 13/1 iaf.
Såg att du gjort stor bukplastik också? Är så sjukt nervös över denna op och smärtan efteråt. Hur var det för dig dagarna efter operationen?
Jag hade inte jätteont faktiskt. Magen kändes mer än brösten (som jag inte haft ont i överhuvudtaget). Men jag fick bra med smärtstillande från kirurgen.
Det var lite jobbigt att komma i och ur sängen och gå på toa och jag var galet trött..
Glöm inte ta laxerande medicin om du får det utskrivet. Jag satt på toa i fan flera timmar och hade så jäkla ont i magen och kunde inte bajsa.
Det var det inte roligt och otroligt smärtsamt, för jag var tvungen att använda magmusklerna..
Jennny
Kvinna ·
01 dec, 2021