Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Kakadua profilbild

Kakadua

Kvinna ·

23 jul, 2018

245 cc - för stort?

Bröstförstoring

Jag var på konsultation förra veckan. Landade på motiva 245 cc låg profil runda (eftersom han endast gör runda). Jag vill ha ett så naturligt resultat som möjligt och mest bara fylla ut det som inte finns där, inte ha stora bröst. Nu är jag rädd att det ska bli för stort att lägga in 245. Någon som varit i liknande situation?

26

Sortera efter

Jennieorn

Kvinna ·

03 aug, 2018

Kakadua skrev:

Jennieorn skrev:

Opade mig för 8 år sedan! Ville också ha naturliga bröst och vet att vi pratade om ca 200cc då. Gjorde ristest med 300cc och tyckte det så ganska bra ut! La till sist in 380cc men ångrade sen att jag inte la in mer! Har haft ganska stor byst under mina graviditeter och kommer att lägga in större i framtiden. Men jag gillar stor byst. Kändes bra under amningsperioden ;) Tänker mig kanske runt 600cc. Då bör jag fylla ut min egen vävnad tänker jag...

Har du mycket outfylld vävnad efter op? Eftersom jag tappat mycket vävnad upptill är jag rädd att jag kommer att ha det men samtidigt känner jag mig inte bekväm i stor byst. Hur länge kan du ha inplantaten innan det är dags att byta?

Jag har för mig att egen vävnad var ca 50cc vardera. Jag harockså DB, och jag upplever att mina 380 definitivt inte fyller ut. Innan OP hade jag heller inte häng nog att lyfta. Men vävnaden syns alltså ovanpå implantaten. Alla säger olika men finns dom som haft implantat 20år utan problem! Många vill byta efter viktförändring/graviditeten osv.
Gilla

Benedicte

Kvinna ·

11 aug, 2018

Britt27 skrev:

Min berättelse är rätt så lik Vårlökar. Det har bara gått ca fem veckor, men jag tycker att de blev lite för stora när jag är naken fast det ser jättebra ut i kläder. Jag vänjer säkert mig även när jag är naken - killen tycker iaf inte att det är något problem. ;)

Jag ville ha fyllig B eller liten C kupa, och skulle jag göra om det hade jag nog tagit lite mindre, kanske 200cc eller till och med 185. Men jag är väldigt väldigt smal, allt ser större ut på mig...
De blev fina iaf :)

Vi har verkligen haft exakt samma storleksfunderingar! Jag är några cm längre än du och väger några kilo mer, men är är också tunn och atletisk i kroppen. Liksom du är jag livrädd för att det ska bli för stort och velar fortfarande lite mellan 185, 205 o 220. Vad har du för bröstbredd enligt Patrik? Han mätte mig till 12 cm, men två andra kirurger har sagt 11. Funderar på hur litet jag kan ta. 185 är ju betydligt smalare än 12 i bredd... Men Patrik verkar tycka att det vore ok ändå. Hur ser dina ärr ut nu? Jag kommer också att snitta via armhålan. Även om jag visar armhålorna oftare så vill jag ha en ärrfri bröstkorg. Får för mig att det ytterligare bidrar till det naturliga utseendet.
Gilla

Britt27

Kvinna ·

12 aug, 2018

Att vara ärlig så minns jag inte vad jag hade för bredd! Lade inte märke till det när han sa... Men jag har lagt till en bild på mina ärr nu, efter två veckor och idag. :) Hade inget bröstveck att snacka om och har fortfarande inte mycket underpool så jag är glad jag valde armhålan!
Gilla

Jolly

Kvinna ·

13 aug, 2018

Vi har verkligen haft exakt samma storleksfunderingar! Jag är några cm längre än du och väger några kilo mer, men är är också tunn och atletisk i kroppen. Liksom du är jag livrädd för att det ska bli för stort och velar fortfarande lite mellan 185, 205 o 220. Vad har du för bröstbredd enligt Patrik? Han mätte mig till 12 cm, men två andra kirurger har sagt 11. Funderar på hur litet jag kan ta. 185 är ju betydligt smalare än 12 i bredd... Men Patrik verkar tycka att det vore ok ändå.

Hur ser dina ärr ut nu? Jag kommer också att snitta via armhålan. Även om jag visar armhålorna oftare så vill jag ha en ärrfri bröstkorg. Får för mig att det ytterligare bidrar till det naturliga utseendet.

Hej! Jag hade samma problem innan som du har nu, fick bröstbredden mätt väldigt olika. 11cm, 12 cm och hos Patrik 14 cm. Eftersom jag ville ha minsta möjliga ökning och absolut endast fylla ut det som var tomt i mina egna bröst så vägrade jag lägga det som motsvarade 14 i bredd. Patrik mätte noga och räknade ut att jag utifrån mina förutsättningar kunde lägga in implantat med 11,5 i bredd (sa tom 11 cm på operationsdagen när vi skulle bestämma). Jag valde att köra på 11,5 och la in 245 mini. Jag hade ca 200 cc egen vävnad innan och kan säga att för mig är de absolut inte små! Hade gärna tagit mindre men det beror ju på vad man har för målbild. Jag ville behålla något av en ”ballerinakropp” men bara med fylliga små bröst och kan säga att för mig fick jag mer än så, hoppades på fyllig B kupa men landat på 65D! Men egna förutsättningar spelar såklart in och Patrik kan säga vad som funkar för dig. Vill du tex ha en tät klyfta så måste du ta en bredd närmare din bröstbredd. Patrik gör ofta bröst med fyllig klyfta och även fyllnad på utsidan (aningen sideboob) men han kan välja hur implantatet placeras när man tar mindre bredd. Jag har som sagt lite bredd mellan brösten men det var ändå så jag ville ha det. Hade inte velat ha mer men inte heller mindre.. Så var tydlig med vilket resultat du förväntar dig så blir det bra! Egen vävnad spelar också stor roll i hur implantatet kan placeras och hur slutresultatet blir.
Gilla

Benedicte

Kvinna ·

13 aug, 2018

Britt27 skrev:

Att vara ärlig så minns jag inte vad jag hade för bredd! Lade inte märke till det när han sa...
Men jag har lagt till en bild på mina ärr nu, efter två veckor och idag. :) Hade inget bröstveck att snacka om och har fortfarande inte mycket underpool så jag är glad jag valde armhålan!

Tack!! Dina bilder stärker mig i beslutet av snitta i armhålan. Om du på så kort tid fått så fina ärr så verkar det ju vara värt det. Jag har samma läge - inget direkt bröstveck och en underpol som mer ser ut som nån sorts muskel i storlek :-D
Gilla

Benedicte

Kvinna ·

13 aug, 2018

Jolly skrev:

Vi har verkligen haft exakt samma storleksfunderingar! Jag är några cm längre än du och väger några kilo mer, men är är också tunn och atletisk i kroppen. Liksom du är jag livrädd för att det ska bli för stort och velar fortfarande lite mellan 185, 205 o 220. Vad har du för bröstbredd enligt Patrik? Han mätte mig till 12 cm, men två andra kirurger har sagt 11. Funderar på hur litet jag kan ta. 185 är ju betydligt smalare än 12 i bredd... Men Patrik verkar tycka att det vore ok ändå.

Hur ser dina ärr ut nu? Jag kommer också att snitta via armhålan. Även om jag visar armhålorna oftare så vill jag ha en ärrfri bröstkorg. Får för mig att det ytterligare bidrar till det naturliga utseendet.

Hej! Jag hade samma problem innan som du har nu, fick bröstbredden mätt väldigt olika. 11cm, 12 cm och hos Patrik 14 cm. Eftersom jag ville ha minsta möjliga ökning och absolut endast fylla ut det som var tomt i mina egna bröst så vägrade jag lägga det som motsvarade 14 i bredd. Patrik mätte noga och räknade ut att jag utifrån mina förutsättningar kunde lägga in implantat med 11,5 i bredd (sa tom 11 cm på operationsdagen när vi skulle bestämma). Jag valde att köra på 11,5 och la in 245 mini. Jag hade ca 200 cc egen vävnad innan och kan säga att för mig är de absolut inte små! Hade gärna tagit mindre men det beror ju på vad man har för målbild. Jag ville behålla något av en ”ballerinakropp” men bara med fylliga små bröst och kan säga att för mig fick jag mer än så, hoppades på fyllig B kupa men landat på 65D! Men egna förutsättningar spelar såklart in och Patrik kan säga vad som funkar för dig. Vill du tex ha en tät klyfta så måste du ta en bredd närmare din bröstbredd. Patrik gör ofta bröst med fyllig klyfta och även fyllnad på utsidan (aningen sideboob) men han kan välja hur implantatet placeras när man tar mindre bredd. Jag har som sagt lite bredd mellan brösten men det var ändå så jag ville ha det. Hade inte velat ha mer men inte heller mindre.. Så var tydlig med vilket resultat du förväntar dig så blir det bra! Egen vävnad spelar också stor roll i hur implantatet kan placeras och hur slutresultatet blir.

Tack Jolly! Så roligt att läsa - det är exakt samma formulering som jag använder till de kirurger jag träffat - att jag vill behålla min "ballerinakropp". Har också undrat över hur implantatsbredden påverkar utseendet - det där var världens bästa förklaring. Och eftersom jag inte vill ha någon klyfta alls så verkar det ju safe att köra på en bredd som är 1,25 eller 0,25 mindre än vad de olika läkarna mätt upp mig till. Toppen! Jag landar nog på 205cc, kanske tom 185.
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem